پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه نصب کاشی های فلزی

نحوه نصب کاشی های فلزی

نحوه نصب کاشی های فلزی

  نحوه نصب کاشی های فلزی | نحوه نصب کاشی های فلزی از جمله کاشی هایی  استیلی، آلومینیومی و کاشی های مسی تقریباً با روش نصب کاشی و سرامیک یا شیشه کاشی یکسان می باشد؛ چراکه اکثر کاشی های فلزی بر پایه سرامیک هستند، یعنی بدنه این کاشی ها سرامیکی ست و تنها روکشی از فلز روی سطح سرامیک قرار می گیرد.  و یا مراحل نحوه نصب کاشی های فلزی بر روی دیوار را که در این مطلب ذکر شده، بخوانید.

لطفا توجه داشته باشید که همین روش در مورد نصب کاشی های فلزی بر روی کف نیز صدق می کند. تنها تفاوت این است که نوع چسب مورد استفاده برای نصب کاشی فلزی روی یک دیوار با چسب ساخته شده برای نصب کاشی کف متفاوت است.

این مطلب صرفاً یک راهنمای کلی درباره نحوه انجام کار است و تنها باید یک منبع اطلاعاتی در نظر گرفته شود. نویسنده و سایت سرام پخش مسئولیت هرگونه نصب نادرست، سوءاستفاده، خطا یا آسیب در اثر استفاده مستقیم یا غیرمستقیم از مطالب در این مقاله را بر عهده ندارد.

توجه: به دلیل ماهیت فلزی کاشی های فلزی، به خصوص کاشی های استیلی، یک برقکار حرفه ای باید از عدم اتصال برق در اطراف محدوده ی کاشی کاری اطمینان حاصل نماید.

ابزار و مواد لازم برای نصب کاشی های فلزی

ابتدا باید تعداد کاشی های فلزی کافی برای پوشاندن محدوده در نظر گرفته شده را محاسبه کنید. (توصیه می کنیم ۱۰-۱۵٪ بیشتر از اندازه موردنیازتان سفارش دهید.)

به اندازه کافی ملات/ چسب کاشی مخصوص دیواره های یا کف را تهیه کنید. ملات های مورد استفاده برای کاشی سرامیکی یا پرسلانی برای این کار کاملاً مناسبت هستند.

توجه: برای جلوگیری از خراش روی کاشی ها، بهتر است از ملات اپوکسی استفاده کنید.

ماله های v شکل مخصوص (نصب چسب کاشی)

ماله ساده (نصب ملات)

یک اسفنج تمیز و یا پارچه های نرم

دو یا سه سطل پلاستیکی (برای مخلوط کردن آب با ملات)

در صورت وجود هرگونه نیاز به برش برای موانع خاص، از دستگاه برقی برش کاشی استفاده کنید.

لوازم اختیاری:

یک تخته چوبی و یک چکش پلاستیکی برای نصب بهتر کاشی ها

نحوه نصب کاشی های فلزی

مرحله ۱) چسب را طبق دستورالعمل پاکت بسته بندی مخلوط کنید، سپس با ماله V شکل (ولی قسمت صاف آن)  آن را برداشته و روی سطح بزنید.

مرحله ۲) با استفاده از قسمت V شکل ماله، چسب را روی سطح به صورت یکنواخت پخش کنید.

مرحله ۳) ورق های کاشی را بر روی دیوار یا کف قرار داده و به آرامی به داخل چسب فشار دهید.

مرحله ۴) صفحه های دیگر را هم به سطح بچسبانید. در این مرحله برش کاشی ها نیز انجام می گیرد.

توجه: نحوه برش کاشی های فلزی در قسمت بعدی توضیح داده خواهد شد.

مرحله ۵) برای اطمینان از اینکه هر ورق کاشی در جای مناسب خودش باقی خواهد ماند، می توانید از تخته چوبی و چکش پلاستیکی استفاده کنید. این مرحله را در مطلب ” نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها” توضیح داده شده است.

مرحله ۶) اگر کاشی شما در یک کاغذ محافظ پوشیده شده، آن را مرطوب کنید و سپس آنرا بکشید. اگر کاشی با پلاستیک پوشیده شده، تنها باید آن را از روی سطح بردارید.

مرحله ۷) بعد از نصب کاشی های فلزی و قبل از خشک شدن کامل چسب کاشی، از منظم شدن همه ی کاشی ها اطمینان حاصل کنید.

مرحله ۸) بعد از گذشت ۱۲-۲۴ ساعت از اسفنج یا یک نرم استفاده کنید تا همه ی چسب ها یا کاغذ های اضافی از بین برود. سپس با یک اسفنج مرطوب سطح کاشی ها را پاک کنید.

مرحله ۹) ملات غیر ماسه ای یا اپوکسی را طبق دستورالعمل بسته آماده کنید. سپس با ماله پلاستیکی روی سطح کاشی ها و خطوط بزنید تا پر شوند.

مرحله ۱۰) بعد از گذشت ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت، از یک حوله پارچه ای نرم یا اسفنج مرطوب استفاده کنید تا ملات های اضافی از روی کاشی ها حذف شود (۱۰ دقیقه برای کاشی استیل ضد زنگ) از آوردن فشار زیاد روی کاشی ها خودداری کنید و این کار را ۳ الی ۴ بار تکرار کنید.

مرحله ۱۱) بعد از گذشت یک روز از بندکشی، سایر ملات های اضافی را پاک کنید. برای پاک کردن هرگونه چسب اضافی از سطح کاشی های فلزی از الکل استفاده کنید. اگر برخی از کاشی ها تیره رنگ هستند، می توانید از استون یا یک حل کننده روغن کمک بگیرید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نحوه نصب کاشی های فلزی

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments