پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش دوم)

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش دوم)

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش دوم)

مراحل کار

مرحله اول) خطوط راهنما

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش دوم) | یک خط مرکزی از وسط کابینت های بالایی و هود علامت بزنید. بنابراین خط مرکزی دقیقا پایین و زیر هود قرار می گیرد. برای تعیین مرز مشخص و همینطور تکیه گاه کاشی های بین کابینتی، تخته چوب صافی را با دریل روی دیوار نصب کنید.

قبل از نصب کاشی، هرگونه آلودگی و به خصوص چربی ها را از روی دیوار تمیز کنید (چسب کاشی روی چربی نمی چسبد). می توانید لکه ها را با اسفنج آغشته به مخلوط آب گرم و مایع ظرفشویی ملایم پاک کنید.

اگر لکه های سخت یا زیادی دارید که از بین نمی روند، با اسکاچ آن را پاک کنید.

سپس در اطراف محدوده ای که برای کاشی کاری مشخص شده، نوار چسب بزنید تا سطح کار مشخص شود.

همینطور محیطی به اندازه ۰.۵ سانتی متر از روی پیشخوان آشپزخانه فضا با نوار چسب خالی گذاشته شده است. همین طور پیشخوان را با صفحات روزنامه، پارچه یا پلاستیک بپوشانید.

 

فیوز برق مربوط به آشپزخانه را خاموش کرده و پریز را از آن جدا کنید. با استفاده از فازمتر از بی خطر بودن پریز مطمئن شوید. برای جلوگیری از اختلاف ارتفاع بین پریز با کاشی کاری ها، از یک جعبه یا باکس روکار ثانوی استفاده می کنیم تا بعد از اتمام کاشی کاری، پریز برق با کاشی ها هم سطح باشد.

 

نصب باکس روکار بسیار ساده و آسان می باشد. البته لازم به ذکر است که این ابزار زمانی به کار می رود که بین سطح اولیه با سطح ثانویه ۲ الی ۲.۵ سانتی متر اختلاف ارتفاع وجود داشته باشد.

مساحت دیواری که تعیین شده، در فاصله بین کابینت های بالا تا تخته چوبی که در پایین نصب شده، به صورت تقریبی برابر با ۳ تا ۴ کاشی کامل می باشد. (برای جلوگیری از برش کاشی) این فاصله را اندازه بگیرید و علامت بزنید.

 

فضای پشت اجاق گاز تا هود، معمولاً بزرگترین و مهمترین بخش کاشی کاری بین کابینت هاست، بنابراین به عنوان نقطه شروع شما برای نصب کاشی خواهد بود. در مرکز دیوار بین کابینت ها و زیر هود، یک خط مرکزی مشخص کنید تا فضا را به دو قسمت مساوی تقسیم کند.

البته این خط باید متناسب با اندازه کاشی ها باشد. پس در صورت عدم تناسب، می توانید خط وسط را کمی تغییر دهید تا کاشی ها تاحد ممکن از یک طرف برش داده شوند.

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش دوم)

مرحله دوم) پخش چسب

در مرحله اول، محدوده ی کاشی کاری را مشخص کردیم و آنرا با یک خط عمودی به دو نیم تقسیم کردیم. بعد از اینکار، یک لایه نازک از چسب کاشی را بر روی دیوار پخش کنید، اینکار را از خط مرکزی شروع کنید. همینطور فقط به اندازه دو یا سه ورق کاشی چسب بزنید تا چسب قبل از نصب کاشی خشک نشود.

 

با استفاده از یک ماله شانه ای یا دندانه دار مقداری چسب ماستیک را از سطح بردارید و آن را روی دیوار قرار دهید. چسب کاشی را در امتداد خط مرکزی و تا تخته چوب، هود و کابینت های بالایی پخش کنید.

برای پخش راحتتر و سریع تر چسب کاشی، می توانید ماله را با زاویه ۴۵ درجه از سطح دیوار قرار دهید. بعد از پخش کردن چسب، خطوط علامت گزاری شده هنوز هم باید قابل مشاهده باشد.

در کنار کارتان یک سطح آب و اسفنج داشته باشید تا هر وقت چسب کاشی روی ماله شروع به سفت شدن کرد؛ آن را با اسفنج مرطوب، پاک کنید.

اسپیسر های پلاستیکی کاشی را روی لبه دیوار و پیشخوان کابینت قرار دهید. اسپیسرها باعث ایجاد شکاف می شوند و بنابراین کاشی ها کاملا روی پیشخوان نصب نمی شوند. (شما بعداً این فضا را با ملات می پوشانید.)

اولین کاشی را با در امتداد خط مرکزی و چسبیده به اسپیسر ها نصب کنید و آنرا با دست به دیوار فشار دهید. اگر کاشی به اطراف می چرخد و چسب از فاصله بین کاشی های بیرون می زند؛ مشخص می شود که ضخامت چسب زیاد می باشد. بنابراین کاشی را برداشته و مقداری از چسب را با ماله از سطح جدا کنید.

همینطور با یک چاقوی کوچک هرگونه چسب از سطح کاشی و فاصله های آن را جدا کنید.

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش دوم)

مرحله سوم) نصب کاشی

با استفاده از یک تخته چوب کوچک و چکش پلاستیکی روی کاشی های نصب شده ضربه بزنید. (این کار را بعد از نصب هر دو الی سه صفحه کاشی انجام دهید) به کاشی ها نگاه کنید و هرگونه ناهمواری و خطوط کج شده را صاف کنید. کاشی های موزاییکی اغلب روی یک صفحه مِش بندی شده قرار دارند و فاصله بین کاشی ها از هم یکسان است، بنابراین شما نیازی اسپیسر ندارید.

در بعضی از موارد، موزاییک ها ممکن است از صفحه مِش جدا شوند. در این گونه موارد مقدار کمی از چسب را دوباره روی موزاییک بزنید و آن را روی سطح نصب کنید.

گاهی اوقات نیز صفحه کاشی موزاییک کاملا مربعی نیست پس برای خطوط مرتب و یکسان باید هر کدام از کاشی ها را به صورت جداگانه تنظیم کنید. با چاقو یا انگشت هر کدام از موزاییک ها را اندکی از جایی که هستند اندکی تغییر دهید تا خطوط منظمی به دست بیاید.

اگر کل یک ورق کاشی کج است، قبل از ملات زدن باید جای آن را تنظیم کنید. حدود ۲۰ دقیقه بعد از نصب کاشی می توانید آن را تنظیم کنید.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش دوم)

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:familyhandyman

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments