پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش سوم)

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش سوم)

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش سوم)

مرحله چهار) برش کاشی برای نصب در لبه ها

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش سوم) | بعد از نصب ورقه های کامل کاشی، بقیه کاشی ها را در نزدیک ترین فاصله به این کاشی ها نصب کنید. بعد از آن در صورت نیاز، برای پرکردن اطراف پریز برق، برش های کوچک و ظریف تری انجام دهید.
برای انجام این برش ها اغلب نیاز به دستگاه های کاشی بُر دارید.
اگر خیلی خوش شانس باشید! نیازی به برش های جزئی تر ندارید و تنها با استفاده از موزاییک های کوچک فضای های خالی در زیر کابینت های فوقانی و اطراف پریز پر می شود.
ولی در اغلب موارد زیاد خوش شانش نیستید! بنابراین باید کاشی های موزاییکی را با دستگاه کاشی بُر برقی برش دهید. کاشی های موزاییکی ساخته شده با سنگ طبیعی (مانند اسلیت ها) با دستگاه های کاشی بُر های بلبرینگی و یا انبردست ها مخصوص، برش نمی خورند و فقط خورد می شوند. اگرچه می توانید از این ابزار ها برای کاشی موزاییک های سرامیکی استفاده کنید.
برای برش کاشی های موزاییکی با دستگاه، موزاییک ها را از صفحه مِش جدا نکنید چرا که برش آن ها با مشکل مواجه شده و حتی ممکن است به اطراف پرت شوند. آن ها را به صورت متصل به صفحه برش داده و سپس در اطراف پریز برق یا کناره های کابینت نصب کنید.
در صورت استفاده از سنگ های طبیعی (مانند اسلیت) یا کاشی های متخلخل (بدون لعاب)، حداقل ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس بروی سطح آن سیلر بزنید.
سیلرزنی مانع چسبیدن ملات بروی سطح کاشی می شود و همینطور سطح کاشی ها را در مقابل رطوبت و تغییر رنگ به مرور زمان حفظ خواهد کرد.

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش سوم)

مرحله پنجم) اعمال ملات روی کاشی ها

بعد از گذشت ۲۴ ساعت از نصب کاشی ها، می توانید ملات را روی کاشی ها بزنید. برای این کار از ماله ساده (بدون دندانه یا هرگونه زاویه ای) استفاده کنید و ملات را به صورت مورب روی کاشی ها بزنید.

از آنجایی که کاشی کاری های پشت اجاق گاز بیشتر در معرض پاشیدگی روغن و لکه های ناشی از پخت و پز و آماده سازی مواد غذایی خواهد بود، توصیه می کنیم مبلغ اضافی را برای یک ملات خوب و باکیفیت هزینه کنید. همینطور در صورت کم بودن فاصله بین کاشی ها از ملات اپوکسی استفاده کنید.
ملات را با آب مخلوط کنید تا به مایع ماست مانندی برسد، سپس مقداری از آن را با ماله روی دیوار گروت قرار دهید. و آن را بر روی کاشی ها پخش کنید. سعی کنید ماله را با زاویه ۴۵ درجه نسبت به کاشی ها نگه دارید. بعد از پر شدن فاصله بین کاشی ها، ملات های اضافی را هم با ماله از سطح جدا کنید.
ده دقیقه بعد از زدن ملات، با استفاده از یک اسفنج مرطوب، باقی مانده ملات را از روی سطح کاشی ها پاک کنید. اگر ملات داخل بندکشی ها همراه اسفنج خارج شد، ۱۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا ملات کاملا سفت شود. اسفنج را به طور مداوم داخل سطل آب بشویید و کاشی ها را تا زمانی که از عاری از ملات شوند، پاک کنید.

اکثر کاشی موزاییک هایی که جنس سنگ طبیعی دارند، دارای حفرات ریزی در سطح خود هستند که ملات را در داخل خود نگه می دارند. با این که بیشتر ملات ها با اسفنج خیس از بین می روند ولی کاملا محو نمی شوند.
اکثر نصاب ها و کاشی کاران حرفه ای از ملات باقی مانده صرف نظر می کنند. به هرحال این یکی از چالش های استفاده از سنگ های طبیعی ست. با این حال اگر مایل هستید برای از بین بردن ملات های باقی مانده از مسواک کمک بگیرید.

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش سوم)
مرحله ۶) گوشه ها

ملات ها را از گوشه های داخلی کار و همینطور گوشه های کناری با کمک تیز بُر یا چاقو تمیز کنید. می توانید در مرحله بعدی این فواصل را با چسب آکواریم بپوشانید. این کار از نفوذ رطوبت از کناره ها و روی پیشخوان به سطح کاشی کاری شده، جلوگیری خواهد کرد و همینطور مانع ترک ملات در کناره های کاشی کاری خواهد شد. برای هماهنگ شدن بیشتر کار می توانید از چسب های رنگی استفاده کنید.
بعد از گذشت ۷ روز از بندکشی، ملات را سیلر بزنید تا در مقابل لکه ها و قارچ ها محافظت شود.
نحوه سیلرزدن روی ملات را اینجا بخوانید.

نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش سوم)

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نحوه کاشی کاری فضای بین کابینت ها (بخش سوم)

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:familyhandyman

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments