پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نسل جدید لوله های حرارتی در صنعت کاشی

نسل جدید لوله های حرارتی در صنعت کاشی

نسل جدید لوله های حرارتی در صنعت کاشی

نسل جدید لوله های حرارتی در صنعت کاشی  | فن آوری لوله های حرارتی نسل جدیدی از کوره های کم مصرف و با تولید پایین گازهای گلخانه ای را تولید می کند تا صنعت سرامیک اروپا را به الگویی از پایداری تبدیل کند.

از کاشی و کارد و چنگال گرفته تا مواد بهداشتی:

اروپا یک چهارم از سرامیک های جهان را تولید می کند، ۳۰ میلیارد یورو (تقریبا ۳۹.۸ میلیارد دلار) در سال و ۲۴۰،۰۰۰ نفر در این صنعت مشغول به کارند.

از طرفی صنعت سرامیک هر ساله منجر به اتلاف انرژی های حرارتی زیادی می شود و یکی از بزرگترین خط تولیدی های منتشر کننده گاز  CO2 در محیط زیست پیرامونش می باشد. با این حال با توجه به نتایج حاصل از یک پروژه ۵ میلیون پوند (۶.۶ میلیون دلاری) نصب یک مبدل لوله حرارتی در یک کارخانه کاشی کاری در پاوللو، ایتالیا، منجر به صرفه جویی زیادی در انرژی، هزینه و تولید گازهای گلخانه ای شده است.

پروژه H2020 DREAM (طراحی منابع انرژی و بهره وری انرژی در کوره های سرامیک) به مدت شش ماه، لوله های حرارتی صنعتی جدید را به کوره های غلتکی نسل جدید در Mirage Granito Ceramico S.p.A. Monitoring اضافه کرده است. نتایج این عملیات نشان می دهد که سیستم لوله های حرارتی به کاهش انتشار ۲۰۵.۵ تن گاز گلخانه ای کمک کرده است. در سال و ۲۸۰۰۰ پوند (۳۷۰۰۰ پوند) پس انداز کرد.

پروفسور حسام جوهارا، طراح این نوع سیستم لوله های حرارتی گفت: “ما سیستمی نصب کرده ایم که اولین نوع از این لوله های حرارتی در این صنعت است.” “این سیستم بر روی فعالیت روزانه کارخانه تأثیر نمی گذارد. در حقیقت این تغییرات این سیستم بر روی دیگر واحدهای فعال در کارخانه محسوس نیست. تمام نتیجه ای که این سیستم دارد  صرفه جویی در پول و انرژی است. ما در هر ساعت کار حدود ۳۶۰ مگاوات انرژی بازیابی می کنیم و این گرمای ناشی از سوختن گاز طبیعی در مرحله ای است که مواد اولیه را خشک می کند ،را جبران می کند “

لوله های حرارتی گرمای منتشر شده را از فرایند خنک کننده پس از کوره منتقل می کنند تا مجددا برای تولید هوای گرم در خشک کن ها، حدود ۲۰۰ درجه سانتی گراد، استفاده شود. این هوای گرم همچنین می تواند برای تغذیه مشعل کوره ها بازیافت شود و یا گرمای کارخانه را تامین کند.

آزمایشات موجود در این کارخانه نشان می دهد لوله های گرمایی در این فرآیند ۲۵٪ کارایی بیشتری نسبت به مبدل های حرارتی معمولی دارند. آمارها حاکی از آن است که تولید کنندگان می توانند ظرف دو سال از نصب این لوله های حرارت، درآمد حاصل از بازیابی انرژی، هزینه صرف شده برای راه اندازی این سیستم را جبران خواهد کرد.

“این ایده خلاقانه طراحی شده توسط برونل در یک محیط واقعی در صنعت سرامیک اجرا شده است.” ” صرفه جویی در هزینه، پاک بودن و انتشار کمتر گاز کربن ناشی از سوختن سوخت های فسیلی از جمله مزیت های لوله های حرارتی است که باعث کاهش کلی  کربن منتشر شده از کارخانه می شود. در نتیجه، هم منجر به تولید سود در هزینه ها می شود و هم به کمپانی یک مزیت رقابتی می دهد و این امکان می دهد حاشیه سود خود را افزایش دهند. همچنین ، کمپانی را در موقعیت قوی تری در صنعت قرار داده و آنها را قادر می سازد سطح بالاتری از رشد را در بازار ایجاد کنند. “

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نسل جدید لوله های حرارتی در صنعت کاشی

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:flipboard

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments