پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نمای سرامیک در ساختمان+ آشنایی با ویژگی، مزایا و معایب نمای سرامیکی

نمای سرامیک در ساختمان

نمای سرامیک در ساختمان+ آشنایی با ویژگی، مزایا و معایب نمای سرامیکی

فهرست مطالب

نما یکی از مهمترین بخش‌های هر ساختمانی به شمار می‌رود و به تبع همین موضوع، محصولات بسیار متنوع و مختلفی برای ساخت یک نمای زیبا و هم‌چنین مقاوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. نما آخرین مرحله از ساخت و ساز و شاید یکی از مهمترین‌ مراحل باشد؛ چرا که یک ساختمان بسیار مستحکم و استاندارد با یک نمای بد، بسیار زننده خواهد بود.

به همین جهت است که محصولات زیادی برای این کار مورد استفاده قرار می‌گیرند و هم‌چنین محصولاتی که به صورت تخصصی برای نمای ساختمان ساخته شده‌اند، بسته به شرایط موجود، از شرایط محیطی گرفته تا سلایق و تمایلات شخصی می‌توان از آن‌ها برای نمای ساختمان استفاده کرد.

خرید انواع کاشی سرامیک

یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی که به صورت گسترده برای دیوارپوش و کفپوش‌ها در ساختمان استفاده می‌شود، سرامیک است و این محصول بسیار کاربردی، راه خود را به نمای ساختمان نیز باز کرده و امروزه می‌توان به وفور نمای سرامیک در ساختمان‌ها را مشاهده کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات استفاده از سرامیک در نمای ساختمان را با شما در میان بگذاریم و نکات ارزنده‌ای را با هم مرور کنیم.

استفاده از سرامیک در نما

نمای سرامیک در ساختمان

مزایا و معایب نمای سرامیک

نمای سرامیکی ساختمان از جدید‌ترین متد‌ها برای جلوه بخشی بیشتر به ساختمان و ایجاد نمای زیبا و دلچسب است که مانند هر متد دیگری در صنعت ساختمان‌سازی دارای مزایا و معایب خاص خود است.

اما به صورت کلی می‌توان گفت که سرامیک از مصالح بسیار باکیفیت و کاربردی در صنعت ساختمان‌سازی است و از بسیاری جهات مزایای بسیار زیادی دارد و می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. ولی همان‌طور که گفته شد، این تعریف کلی است و نمی‌توان کاملاً به آن استناد کرد. به‌همین‌خاطر در ادامه توجه شما را به مزایا و معایب سرامیک در نمای ساختمان جلب می‌کنیم  .

مهم‌ترین مزایای استفاده از سرامیک در نمای ساختمان موارد زیر را در برمی‌گیرند:
• وزن کم و سبکی
• نصب آسان و محکم
• مقاومت بالا در برابر رطوبت
• تنوع و طیف رنگی گسترده
• ظاهر زیبا و جلوه بخشی بالا
• مقاومت در برابر عوامل شیمیایی
• مقرون‌به‌صرفه بودن (بستگی دارد)
• مقاومت در برابر حرارت و آتش سوزی

مزایای استفاده از سرامیک در نمای ساختمان

سرامیک در نمای ساختمان

مهم‌ترین معایب استفاده از سرامیک در نمای ساختمان

• بازتاب شدید نور
• عایق صوتی خیلی خوبی نیستند
• سرما و گرما را از خود عبور می‌دهند
• شکنندگی بالا در برابر ضربه مستقیم
• مقاومت نسبتا پایین نسبت به عوامل محیطی و جوی

نمای سرامیک در ساختمان تنها کاربردی متفاوت از سرامیک است؛ وگرنه ذات و رفتار سرامیک درون نما دقیقاً مانند رفتار سرامیک است که در کف حمام و آشپزخانه وجود دارد. آیا تا به حال با گذاشتن پای خود بر روی سرامیک‌هایی که بسیار سرد شده‌اند احساس بدی داشته‌اید؟ این مورد را می‌توان یکی از مهمترین معایب نمای سرامیک در نظر گرفت که تنظیمات دمای منزل را به هم خواهند ریخت.

معایب استفاده از سرامیک در نمای ساختمان

استفاده از سرامیک در نمای ساختمان

ویژگی‌های نمای سرامیک

مواردی همچون نصب آسان و محکم و هم‌چنین وزن سبک از مهمترین ویژگی‌های نمای سرامیک به شمار می‌رود. اولین دلیل این موضوع این است که سرامیک‌ نما در ارتفاع بالایی و بدنه خارجی ساختمان می‌چسبند و سقوط هر نوع از مصالح ساختمانی از چنین ارتفاعی می‌تواند حادثه ساز و خطرناک باشد. به همین جهت لازم است تا از مصالحی استفاده شود که می‌توان از استحکام و هم‌چنین مقاومت آن در برابر عوامل مختلف و عدم تخریب اطمینان حاصل کرد و با سبک‌تر بودن، خطر سقوط آن کاهش پیدا کند.
هم‌چنین کار در ارتفاع زیاد بسیار سخت و دشوار است و نصب آسان سرامیک‌ها می‌تواند یک ویژگی بسیار عالی و مزیتی واقعی برای نمای سرامیک در ساختمان باشد؛ چرا که در نمای ساختمان می‌توان به سادگی از مواردی همچون چسب کاشی برای نصب سرامیک بهره برد.

ویژگی سرامیک برای نمای ساختمان

اجرای سرامیک در نما

نکات استفاده از سرامیک در نما

نمای سرامیک در ساختمان همان‌طور که گفته شد امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و فارغ از تمام کاربرد‌های سرامیک و کاشی دیوار و کف، این مورد را می‌توان کمی خاص و هنجارشکن دانست. چون سرامیک برای نمای ساختمان ساخته نشده است به همین جهت یک سری نکات را باید در هنگام نصب آن‌ها رعایت کرد.
اول اینکه حتماً روش صحیحی را برای نصب نمای سرامیک انتخاب کنید و بسته به فاکتور‌هایی همچون ارتفاع ساختمان و وزن سرامیک‌ها، تمهیدات لازم را به بهترین شکل ممکن در نظر بگیرید. سقوط هر یک از سرامیک‌های نمای ساختمان از آن ارتفاع می‌تواند فاجعه ساز باشد.

کاربرد سرامیک در نمای ساختمان

 خرید عمده کاشی و سرامیک از بازار آنلاین سرام پخش به صورت اقساطی

خرید عمده کاشی سرامیک

هم‌چنین برای حفاظت از بدنه اصلی باید تمام فرایند‌ها به صورت کامل انجام شوند؛ از زیر‌سازی گرفته تا بندکشی که همه این موارد نقش بسیار مهمی را در نتیجه نهایی کار دارند. برای این کار چه از روش‌ها و ملات‌های سنتی یا ملات‌های جدید‌تر مانند خمیر بندکشی و سایر محصولات این چنینی استفاده ‌کنید، تفاوتی نمی‌کند و تمام مراحل باید به صورت کامل و درست انجام شوند.
هم‌چنین باید به موارد ظاهری نیز توجه داشته باشید. به عنوان مثال نباید برای نمای سرامیک در ساختمان از سرامیک‌های بسیار روشن استفاده کنید که با بازتاب شدید نور چشم‌ها را اذیت می‌کنند و باعث می‌شود تا به خوبی نتوان در طول روز ظاهر نمای ساختمان را مشاهده کرد.

نکات مهم استفاده از سرامیک در نما

چه سایز کاشی سرامیک برای نما مناسب است؟

به هیچ عنوان نمی‌توان برای نمای سرامیک در ساختمان و هر گونه مصالح دیگر که در نما به کار می‌رود، سایز مشخصی تعیین کرد! این موضوع کاملاً سلیقه‌ای است و بستگی به تمایلات شخصی افراد دارد. بعضی از افراد تمایل دارند تا نمای یک ساختمان از قطعات کوچک و و متفاوت تشکیل شده باشد و بعضی دیگر تمایل به داشتن نمایی یکپارچه و یکدست دارند.
در صورتی که جزو دسته اول هستید و تمایل به داشتن نمایی متفاوت و با قطعات زیاد دارید، از سرامیک‌های سایز کوچک و در صورتی که از دسته دوم هستید و تمایل به داشتن نمایی یک دست و یک پارچه دارید، از سرامیک‌های سایز بزرگتر استفاده کنید.

سایز مناسب سرامیک برای نما

کاشی و سرامیک در نما

کلام آخر
همان‌طور که بار‌ها در این نوشته به عنوان در ساختمان اشاره شد، نما یکی از مهمترین بخش‌های هر ساختمانی چه تجاری چه مسکنی و چه نوع دیگری است و پیاده‌سازی یک نمای زیبا و حرفه‌ای نیز همانقدر حائز اهمیت و ضروری است.
هم‌چنین گفته شد که نمای سرامیک امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و افراد زیادی در سرتاسر جهان به این نوع نمای ساختمان علاقه‌مند شده‌اند و به همین جهت تمام تلاش خود را به کار گرفتیم و در این نوشته از سرام پخش تمام جزئیات مربوط به این موضوع را به شما عزیزان در میان بگذاریم و امیدواریم که برای شما کاربردی بوده باشد. همچنین اگر تجربه استفاده از سرامیک در نمای ساختمان را دارید، در بخش نظرات با کاربران ما در میان بگذارید.

خرید کاشی و سرامیک برند مرجان  از بازار آنلاین سرام پخش

سرامیک کف پذیرایی برند مرجان

سوالات متداول…

با وجود اینکه موارد اینچنین برای نما ساخته نشده‌اند اما می‌توانند به عنوان گزینه‌ای مناسب در نظر گرفته شوند.

هم در رابطه با استحکام و هم راحتی در نصب روش خشک بهتر است.

خیر؛ این موضوع کاملا سلیقه‌ای بوده و استاندارد خاصی وجود ندارد.

کاشی پرسلان یکی از بهترین جایگزین‌ها برای سرامیک عادی است.

نمای کامپوزیت و پرسلان امروزه بیشترین استفاده را دارند.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments