پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نقش کاشی و سرامیک در معماری داخلی

محصول کارخانه کاشی پرسپولیس

نقش کاشی و سرامیک در معماری داخلی

کاشی و سرامیک جزء متریالهایی هستند که در صنعت ساختمان بسیار قابل اهمیت هستند . کاشی و سرامیک در دکوراسیون داخلی ، نقش زیباسازی آن مکان را دارد . کاشی‌ها، به قطعه سنگی مصنوعی گفته میشوند که دارای ابعاد ( طول و عرض ) مختلفی هستند و ضخامت این محصول بسته به مکان کاربردشان، متفاوت و متغیر میباشد . کاشی‌ دارای یک سطح کاملا صیقلی و صاف میباشند و سطح دیگرشان ناصاف است . کاشی‌ در دکوراسیون سرویس بهداشتی ، حمام و آشپزخانه‌ ، کاربرد بسیار زیادی دارند. این محصول کاشی‌ و سرامیک به راحتی تمیز می‌شوند و محیط را تمیز و زیبا نگاه می‌دارند ، حتی برای تزئین داخل و خارج ساختمان نیز کاربرد خاص خودشان را دارند . کلمه کاشی از کاشان بر گرفته شده ، که مهد تمدن این صنعت است.

——————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تاثیر کاشی سرامیک در معماری مدرن را مطالعه بفرمایید.

——————————————–

از بدو ایجاد تغییر در منزلتان تا رسیدن به مرحله اجرای کامل، این تغییرات ارتباط مستقیمی با احساسات شما دارد؛ این فضا پیش از هر چیز دیگری باید به گونه ای باشد که لذت ببرید و حس نکنید که پولتان را هدر داده اید. در دکوراسیون داخلی منزل یا هر فضای دیگر، اولین معقوله دیوار است، بعد از آن کف و سوم هم سقف .

امروزه پوشش‌های مختلفی برای کف و دیوارها استفاده می شود، که به جرات می توان گفت که یکی از پرکاربردترین مصالحی که در ساختمان‌سازی  استفاده می شود کاشی و سرامیک است که در قسمت‌های مختلف یک ساختمان از جمله آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، حیاط، پارکینگ و حتی نمای ساختمان، گلخانه و حوض‌های تزئینی کاربرد دارند .

کاشی ها به خاطر داشتن طبع سرد بهتر است در مناطق گرمسیری به کار برده شوند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی مانند ، شوفاژ ها، سیستم گرمایش از کف و … می توان در مناطق سردسیر نیز به کار برد.

سرامیک‌ ها نیز به موادی اطلاق می‌شود که معمولا جامدند و بیشترین حجم آن مواد غیرفلزی و آلی است این تعریف شامل تمام سفالینه‌ها، چینی‌ها، محصولات رسی سازه‌ای، ساینده‌ها (سیمان و شیشه)، آهنرباهای سرامیکی، لعاب‌ها، شیشه، سرامیک‌ها و… می‌شود.

سرامیک به معنای سفال یا گل خسته است، در واقع هنر و علم ساختن و کاربرد اشیای جامد و شکننده که ماده اصلی آن خاک است میباشد و این صنعت از دیرباز تا به امروز کاربردهای شگرفی داشته و دارد . خاک این صنعت از کائولن و خاک سفال است و در دکوراسیون و نمای ساختمان کاربرد های بسیاری دارد.

——————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کاشی کاری مدرن را مطالعه بفرمایید.

——————————————–

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments