پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش قدم به قدم “نصب شیر توالت” به همراه تصویر!

آموزش نصب شیر توالت

آموزش قدم به قدم “نصب شیر توالت” به همراه تصویر!

فهرست مطالب

در هر ساختمانی حداقل یک سرویس بهداشتی وجود دارد و بخش مهمی از آن ساختمان به شمار می‌رود؛ زیرا روی سلامتی افرادی که در آن سکونت دارند تاثیر گذار است. خرید و نصب شیرآلات بهداشتی از عوامل موثر بر بهداشت توالت محسوب می‌شوند. به همین دلیل باید در خرید شیرآلات روشویی و شیر سرویس بهداشتی دقت زیادی به خرج داد. پس از انتخاب و خرید یک محصول خوب، نوبت به نصب آن می‌رسد. اگر شما نیز می‌خواهید نصب شیر توالت را خودتان انجام دهید، تا انتهای مقاله از مجله سرام پخش با ما همراه باشید.

آموزش گام به گام نصب شیر توالت

آموزش نصب شیر توالت

هنگامی که بسته بندی شیر توالت را باز می‌کنید، همراه شیر مخلوط، دو عدد قالپاق، دو عدد واشر و دو عدد لنگی وجود دارد. بسته بندی محصولی که خریداری کرده‌اید با توجه به نوع طراحی و شیوه نصب می‌تواند اجزای دیگری نیز داشته باشد. همچنین باید توجه داشت که بسته‌بندی شیر ظرفشویی، شیر حمام، روشویی و غیره اجزای متفاوتی دارند. قبل از انجام هرکاری، اطمینان حاصل کنید که همه قطعات برای نصب را در اختیار دارید.
همچنین باید مطمئن شوید که داخل لوله سرد و گرم، رسوب وجود نداشته باشد. برای این کار جریان آب را ببندید و درپوش لوله‌ها را بردارید. با برقراری جریان آب، رسوبات داخل لوله از آن خارج می‌شوند.
در ادامه برای نصب شیر توالت مراحل زیر را دنبال کنید:
• جریان اصلی آب را ببندید
• در مرحله بعدی باید لنگی‌ها را به لوله‌های آب سرد و گرم متصل کنید. برای این‌کار سر کوچک‌تر لنگی را نوار تفلون ببندید و در مجرای آب قرار دهید و با استفاده از آچار فرانسه، آن‌ها را خوب بپیچید.
• لنگی‌ها باید در یک خط افقی قرار بگیرند تا شیر کج نصب نشود. به همین دلیل باید آن دو را تراز کنید.
• برای تنظیم فاصله لنگی و دو ورودی شیر مخلوط، باید شیر را مقابل آن‌ها قرار دهید.

• کاورها (قالپاق‌ها) را روی لنگی ببندید.
‌ اکنون واشر‌های موجود در بسته بندی را داخل مهره‌های شیر قرار دهید و سپس مهره‌ها را روی لنگی‌ها در حد متوسط محکم کنید. می‌توانید برای انجام این کار از آچار کمک بگیرید( اگر مهره‌ها زیادی محکم بسته شوند ممکن است واشر‌هایی که درونشان قرار دارند پاره شود و اگر به اندازه کافی محکم نکنید، شاهد چکه کردن آب از شیر توالت خواهید بود)
• تبدیل شلنگ را به شیر اصلی و شلنگ را به تبدیل وصل کنید. (معمولا شلنگ داخل بسته بندی وجود ندارد و باید به‌صورت جداگانه تهیه شود).
• آویزی را که برای قرار دادن شلنگ خریداری کردید در جای مناسب پیچ کرده و شلنگ را به آن وصل کنید.

روش نصب شیر توالت

تعویض شیر توالت

در بعضی موارد به دلیل فرسوده شدن شیر توالت‌ یا برای تغییر دکوراسیون، باید شیرتوالت را تعویض کنید. بهتر است انجام این کار را به افراد متخصص در این کار بسپارید. اما اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید؛ در ادامه انجام این کار را مرحله به مرحله بررسی خواهیم کرد:
۱- ابتدا لوازم مورد نیاز یعنی شیر توالت، شلنگ توالت، نوار تفلون، آچار فرانسه و غیره را آماده کنید.
۲- در مرحله بعد باید از قطع شدن جریان آب اطمینان حاصل کنید؛ برای این کار شیر فلکه را ببندید. همچنین بهتر است یک یا چند تا از شیر‌های ساختمان را باز بگذارید تا اگر بستن شیر فلکه به خوبی جریان آب را قطع نکرده بود، به‌راحتی بتوانید کارتان را انجام دهید.
۳- قالپاق‌های کشویی باید آزاد شوند تا بتوانید پیچ‌های شیر قبلی را باز کنید. برای این کار قالپاق‌ها را با دست بچرخانید تا باز شوند. درصورتی که قالپاق‌ها رسوب گرفته بودند، مقداری سرکه داغ را روی آن‌ها بریزید و کمی صبر کنید تا راحت‌تر باز شوند.
۴- پس از آزاد کردن قالپاق‌ها می‌توانید مهره‌های متصل کننده شیر را با استفاده از آچار باز کنید. مراحل باز کردن مهره را به‌آرامی و همزمان برای دو شیر آب سرد و گرم انجام دهید.
۵- شیر را به‌آرامی جدا کنید و قالپاق و پیچ را از روی لنگی بردارید.
۶- به فاصله دو ورودی آب سرد و گرم توجه کنید. در صورتی که فاصله بین دو لنگی، متناسب با ورودی‌های شیر مخلوط جدید بود، همان مراحل باز کردن شیر را بر عکس انجام دهید و شیر توالت جدید را نصب کنید.
۷- اگر فاصله دو ورودی آب سرد و گرم در شیر مخلوطی که تهیه کرده‌اید متفاوت است لنگی ها را باز کنید.
(در صورتی که لنگی‌ها خارج از دیوار نصب شده باشند، با استفاده از آچار فرانسه می‌توانید آن‌ها را باز کنید. اما اگر درون دیوار قرار گرفته باشد، باید از انبر قفلی برای باز کردن آن استفاده کنید).
۸- اکنون بررسی کنید که لوله‌ها در یک راستا بوده و حداقل نیم سانتی متر از دیوار بیرون زده باشند.

خرید  شیر توالت از بازار آنلاین سرام پخش 

راهنمای خرید شیر توالت

۹- اگر لوله‌ها به اندازه کافی از دیوار بیرون زدگی نداشتند، می‌توانید از یک نوع پیچ به نام (پیچ تو پیچ) با ارتفاع مناسب استفاده کنید. درصورتی که لوله‌ها نیز در یک راستا قرار نداشتند اصلا نگران نباشید؛ زیرا با تنظیم درست لنگی، می‌توانید این مشکل را بر طرف کنید.
۱۰- لنگی‌ها را به‌خوبی در جای خود قرار دهید؛ به طوری که زیاد شل یا سفت نباشند و آن‌ها را تراز کنید.
۱۱- اکنون قالپاق‌ها را درجای خود قرار دهید و سپس شیر را مقابل لنگی‌ها تنظیم کنید. (واشر درون لوله باید دقیقا روبه روی دهانه لنگی باشد) و سپس همزمان دو مهره شیر را بپیچانید.
۱۲- سپس چک کنید که شیر به‌خوبی نصب شده باشد. ابتدا همه شیر‌هایی را که باز گذاشته‌اید ببندید و سپس شیر فلکه را باز کنید.
۱۳- مطمئن شوید که شیر نشتی نداشته باشد. با استفاده از یک چراغ قوه، همه قسمت‌های شیر را از نظر چکه کردن آب بررسی کنید و درصورتی که شیر مشکل چکه کردن در قسمت مهره را داشت باید مهره را کمی سفت کنید اما در هر قسمت دیگری مثل واشر شیر آب، اگر لنگی یا پیچ تو پیچ مشکل داشت باید شیر را دوباره جدا کرد. سپس اتصالات را دقیق‌تر ببندید و برای آب بندی بهتر از نوار تفلون استفاده کنید. چند نکته برای تکمیل شدن کار تعویض شیر توالت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:
معمولا داخل بسته بندی شیر توالت، شلنگ توالت وجود ندارد و باید آن را جداگانه تهیه کنید. برای نصب شلنگ مراحل زیر را دنبال کنید:
• یک تبدیل داخل بسته شیلنگ وجود دارد که باید آن را به دهانه شیر بپیچانید
• مهره شلنگ را به تبدیل پلاستیکی متصل کنید و بپیچانید
• داخل بسته بندی یک آویز شلنگ وجود دارد که باید به دیوار پیچ شود
• ارتفاع آن را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که شلنگ به زمین برخورد نکند
ه آویز شلنگ را خارج از راستای عمودی شیر نصب کنید. به‌طوری که وقتی شیر را داخل آن قرار می‌دهید، به شیر مخلوط برخورد نکند.

آموزش تعویض شیر توالت

نصب شیر دستشویی

هنگام نصب و تعویض شیرآلات توالت و به‌ویژه شیر مخلوط سرویس بهداشتی باید نکاتی را در نظر بگیرید تا در آینده دچار مشکل نشوید.
۱- مهره‌ها و لنگی ها را خیلی محکم یا خیلی آزاد و شل متصل نکنید.
۲- بهتر است شیر‌های آب سرد و گرم مقداری از دیوار خارج شوند تا کار نصب به‌آسانی انجام شود.
۳- اگر خروجی شیر آب گرم و سرد داخل دیوار است، بسته به نیازتان از پیچ‌های پیچ تو پیچ با ارتفاع مناسب استفاده کنید و لنگی را به آن متصل کنید.

کلام پایانی
نصب شیر‌آلات مختلف در منزل با توجه به نوع طراحی می‌تواند دشوار باشد. شما برای انجام این کار نیاز به کمک گرفتن از یک فرد متخصص در این کار خواهید داشت. اما با توجه به طراحی ساده شیر‌های توالت و با استفاده از آموزش گام به گام نصب شیر‌های توالت در این مقاله شما هم می‌توانید مراحل نصب یا تعویض شیر را خودتان انجام دهید. همچنین انواع شیر‌های حمام، سرویس بهداشتی و اکسسوری سرویس بهداشتی در فروشگاه سرام پخش موجود است که می‌توانید آن‌هارا مشاهده کرده و انواع شیر توالت را با شرایط اقساطی ویژه خریداری کنید.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات روشویی از بازار آنلاین سرام پخش

آشنایی با انواع شیرآلات روشویی

سوالات متداول…

شیر مخلوط، دو عدد قالپاق، دو عدد واشر و دو عدد لنگی

به‌دلیل فرسوده شدن شیر توالت‌ یا برای تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش، از شرایط و جزئیات خرید قسطی شیر توالت اطلاع پیدا کنید.

اگر مهره‌ها زیادی محکم بسته شوند ممکن است واشر‌هایی که درونشان قرار دارند پاره شود و اگر به اندازه کافی محکم نکنید، شاهد چکه کردن آب از شیر توالت خواهید بود.

شما با مراجعه به صفحه نقشه نمایندگان سایت سرام پخش می‌توانید به اطلاعات تماس و آدرس نزدیک‌ترین فروشنده‌های حضوری برای خرید دسترسی پیدا کنید.

 مشاهده و خرید انواع مدل های شیر ظرفشویی به آسانی و با شرایط اقساطی در بازار آنلاین سرام پخش

شیرظرفشویی
منبع :
برچسب ها :

نظرات ۸

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments