پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نظافت دیوارهای خانه

نظافت دیوارهای خانه

نظافت دیوارهای خانه

نظافت دیوارهای خانه | نظافت دیوارهای خانه یکی از کارهایی است که هنگام خانه‌تکانی و تمیز کردن منزل انجام می‌شود! نظافت دیوارهای خانه و پاک کردن لکه‌های روی آن، نمای بهتری به خانه شما می‌بخشد. نحوه نظافت دیوارها با توجه به رنگ و همچنین نوع لکه‌های روی آن‌ها متفاوت است.

چگونه دیوار خانه را تمیز کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم نحوه نظافت دیوارها با توجه به اینکه نقاشی شده باشند یا خیر متفاوت خواهد بود! در ابتدا به توضیح شیوه تمیز کردن دیوارهایی می‌پردازیم که نقاشی نشده‌اند.

نظافت دیوارهای بدون رنگ

برای تمیز کردن دیوارهایی که نقاشی نشده‌اند مطابق مراحل زیر عمل کنید.

ابتدا بهتر است که پارچه‌ای بر روی فرش و مبلمان خود قرار دهید. این پوشش از ریختن آب و مواد شوینده بر روی فرش و مبلمان جلوگیری خواهد کرد.
همچنین توصیه می‌شود که برای در امان ماندن مبلمان از گردوغبار، پیش از شروع به کار آن‌ها را جابجا کنید. بهتر است که مبلمان در سمت دیگری از خانه قرار دهید.
سپس نوبت گردگیری دیوار است! به همین منظور می‌توانید از جاروی دستی، برس گردگیری یا جاروبرقی استفاده کنید. یکی از این وسایل را انتخاب کرده و آن را به‌صورت عمودی بر روی دیوار به سمت بالا و پایین حرکت دهید.
توجه داشته باشید که اگر جارو یا برس گردگیری شما زبر باشد ممکن است به دیوار آسیب برساند! برای جلوگیری از این مسئله لازم است که یک پارچه لطیف و تمیز بر روی سر جارو یا برس گردگیری قرار دهید.

برای نظافت دیوار می‌توانید از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید! شستن دیوار را از بالاترین نقطه آغاز کنید. سپس به‌آرامی دیوار را تمیز کنید. پس از شستشوی دیوار، بهتر است فوراً آن را خشک کنید تا اثری از لکه آب باقی نماند.

نظافت دیوارهای رنگ‌شده

برای نظافت دیوارهایی که نقاشی شده‌اند ابتدا لازم است لکه‌های روی آن‌ها را از بین ببرید! سپس دیوار را بشویید.

نحوه نظافت دیوار با توجه به نوع لکه روی آن متفاوت است. در ادامه روش از بین بردن برخی از لکه‌ها را بیان خواهیم کرد.

پاک کردن لکه روغن از روی دیوار

معمولاً در حین آشپزی، پاشیدن روغن بر روی دیوار، لکه‌هایی را به وجود می‌آورد! اما جای نگرانی نیست و به‌راحتی می‌توان این لکه‌ها را پاک کرد.

به همین منظور یک‌سوم لیوان را سرکه و باقی آن را آب گرم بریزید! سپس محلول را با استفاده از یک دستمال لطیف بر روی لکه‌ها بکشید.

در ادامه به‌اندازه سه‌چهارم لیوان آب داغ را با یک‌چهارم صابون مایع ترکیب کنید! یک دستمال خشک برداشته و محلول را بر روی قسمت‌های موردنظر بکشید. این کار را تا جایی ادامه دهید که لکه‌ها پاک شوند.

پاک کردن لکه خاک و دوده از روی دیوار

لکه ناشی از گردوخاک یا دوده رنگ دیوار شما را خاکستری یا قهوه‌ای کرده و نمای بدی به وجود خواهد آورد! برای از بین بردن لکه‌های خاک و دوده از روی دیوار نیاز به یک پاک‌کننده قوی دارید.

برای تهیه یک محلول تمیزکننده قدرتمند به مواد زیر نیاز دارید.

یک پیمانه آمونیاک
یک‌دوم پیمانه سرکه
یک‌چهارم پیمانه جوش‌شیرین
چند لیوان آب گرم
مواد گفته‌شده را باهم ترکیب کنید. در ادامه محلول را با استفاده از یک اسفنج بر روی لکه‌ها بکشید.

پاک کردن لکه مداد شمعی

برای پاک کردن آثار مداد یا لکه‌های مداد شمعی از روی دیوار می‌توانید از پاک‌کن استفاده کنید.

اگر این راه مؤثر واقع نشد به سراغ سشوار بروید! سشوار را مقابل قسمت لکه‌دار دیوار بگیرید تا باد داغ به آن قسمت بخورد. در ادامه به یک دستمال تمیز نیاز دارید تا لکه‌ها را از روی دیوار پاک‌کنید.

همچنین می‌توانید از محلول آب و جوش‌شیرین کمک بگیرید! کشیدن این محلول با استفاده از یک دستمال بر روی دیوار می‌تواند لکه‌های مداد شمعی را از بین ببرد.

پاک کردن لکه جوهر

برای پاک کردن لکه جوهر می‌توانید از آب‌لیمو استفاده کنید. کمی آب‌لیمو را به‌وسیله یک تکه پارچه بر روی لکه جوهر بکشید. این کار را ادامه دهید تا لکه جوهر محو گردد.

خمیرریش یکی دیگر از موادی است که برای از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی دیوار کاربرد دارد! به همین منظور کمی خمیرریش را بر روی لکه‌های دیوار بمالید. کمی صبر کنید و سپس با یک دستمال خشک آن را تمیز کنید.

نظافت دیوارهای چوبی
برای نظافت دیوار چوبی لازم است کارهای زیر را انجام دهید.

ابتدا دیوار را گردگیری کنید! برای انجام این کار می‌توانید از یک برس گردگیری یا جارو استفاده کنید.
پس‌ازآن کمی آب گرم را با یک شوینده ملایم نظیر صابون ترکیب کنید.
این محلول را با استفاده از اسفنج بر روی دیوار بکشید.
در ادامه نصف پیمانه سرکه سفید را با آب گرم مخلوط کنید.
یک حوله برداشته و آن را به محلول ایجادشده آغشته کنید. این محلول را به‌آرامی بر روی دیوار بکشید تا تمیز شود.
در پایان، دیگر نیازی به مواد شوینده نیست! دیوار را با آب تمیز کرده و سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.

نظافت دیوار با جنس‌های مختلف
نظافت دیوارها بسیار حائز اهمیت است! فرقی نمی‌کند دیوار خانه چوبی باشد یا رنگ‌روغن؛ عوامل مختلفی هستند که به‌مرورزمان سبب کثیف شدن دیوار می‌شوند.

لکه‌هایی که بر روی دیوار به وجود می‌آیند انواع متفاوتی دارند! برای هرکدام از آن‌ها لازم است که از مواد خاصی استفاده شود.

به‌طورکلی با نظافت دیوارها، نمای خانه شما بسیار گیرا و زیبا خواهد شد.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments