پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نظافت و چیدمان کابینت در خانه‌تکانی

در خانه‌تکانی آمادگی برای آشپزخانه بیشترین زمان را در خانه‌تکانی به خود اختصاص می‌دهد. برای سروسامان دادن به آشپزخانه راه‌های مختلفی وجود دارد که کابینت‌ها بهترین ابزار آن محسوب می‌شوند.

نظافت و چیدمان کابینت در خانه‌تکانی

نظافت و چیدمان کابینت در خانه‌تکانی
|در خانه‌تکانی آمادگی برای آشپزخانه بیشترین زمان را در خانه‌تکانی به خود اختصاص می‌دهد. برای سروسامان دادن به آشپزخانه راه‌های مختلفی وجود دارد که کابینت‌ها بهترین ابزار آن محسوب می‌شوند. هرچه تعداد قفسه‌ها و کابینت‌های آشپزخانه بیشتر باشد، قرار دادن وسایل در آن‌ها راحت‌تر انجام می‌گیرد. با ما همراه باشید تا با کمک چند راهکار ساده به کابینت‌های محدود و کوچک خود سروسامان دهید و بهترین استفاده را از آن‌ها داشته باشید.

نظافت و چیدمان کابینت در خانه‌تکانی

سازمان‌دهی کابینت‌های آشپزخانه به یکی از مکان‌های پراستفاده در منزل، نظم و طراوت می‌بخشند. سروسامان دادن به کابینت‌ها کمک می‌کند که به‌راحتی وسایل خود را پیدا کنید. درواقع این کار در طولانی‌مدت باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود.

طراحی نقشه آشپزخانه

نقشه آشپزخانه را بر روی یک‌تکه کاغذ خالی بکشید. در این نقشه آشپزخانه را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید. برای قرار دادن وسایل در هر کابینت، مکان ایده آل آن را در نظر بگیرید؛ به‌عنوان‌مثال بهتر است وسایل سنگین نظیر کتری و قابلمه را در کابینت‌های پایین قرار دهید.

همچنین از کابینت‌های بالایی برای گذاشتن وسایل سبک‌تر مثل بشقاب‌ها و لیوان‌ها و وسایلی که می‌خواهید در دسترستان باشد نظیر نمک و فلفل استفاده کنید. ظروف چینی باید در کابینت‌های شیشه‌ای در معرض نمایش قرار گیرند. برای افزایش فضای کابینت، می‌توانید تابه‌ها و قابلمه‌ها را آویزان کنید.

نظافت و چیدمان کابینت در خانه‌تکانی

سازمان‌دهی کابینت‌ها

وسایلی که می‌‌‌‌‌خواهید در هر کابینت نگهداری کنید را بر روی یک کاغذ چسبان بنویسید. این کاغذ را بر روی کابینت موردنظر قرار دهید. این کار به شما کمک می‌کند که کابینت‌های خود را بهتر سازمان‌دهی کنید. پس‌از آن بر اساس نوع وسایل آشپزخانه به مرتب‌سازی آن‌ها بپردازید. درواقع باید مکان مناسب برای قرار دادن هر وسیله را از قبل تعیین کنید.

خالی کردن کابینت‌ها از وسایل بدون استفاده

وسایل بدون استفاده را دور بریزید؛ به‌عنوان‌مثال بشقاب‌های لب‌پریده، ترک‌خورده یا حوله‌های پاره و کم‌رنگ شده و تمام وسایل تاریخ گذشته را دور بریزید. اگر در کابینت‌های خود وسایل سالم و تازه‌ای وجود دارد که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن‌ها را به دیگران هدیه بدهید.

تمیز کردن کابینت‌ها

پس از خالی کردن کابینت‌ها نوبت به تمیز کردن آن‌ها می‌رسد. در این مرحله تمامی قسمت‌‎های کابینت از جمله داخل و خارج آن‌ها را تمیز کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک آستر جدید برای کابینت‌های خود در نظر بگیرید. بهتر است با کمک یک پارچه نرم، تمامی گردوغبار موجود در کابینت‌ها را از بین ببرید. چند قطره مایع ظرف‌شویی را در حدود دوسوم یک سطل آب ولرم ترکیب کنید. با استفاده از یک پارچه نرم آغشته به محلول، به تمیز کردن مناطق کثیف بپردازید.

پس‌از این مرحله برای جلوگیری از باد کردن و پوسته‌پوسته شدن کابینت‌ها، باید آن قسمت را با یک حوله کاغذی پاک‌کنید. در صورت نیاز می‌توانید چوب‌پنبه و کاغذ را جایگزین آسترهای پاره شده قرار دهید. درنهایت می‌توانید برای افزایش درخشندگی کابینت‌های چوبی، از پارافین و یا پولیش استفاده کنید.

انتخاب ظرف برای داخل کابینت‌ها

ظروف انتخاب‌شده برای برنج، شکر و آرد در داخل کابینت، باید به حد کافی بزرگ باشند. همچنین برای وسایل کوچک نظیر نوشیدنی‌های طعم‌دار و یا بسته‌های شیرین‌کننده، می‌بایست از ظروف مناسب کمک بگیرید. توجه کنید که تمامی این لوازم باید در داخل کابینت‌ها گذاشته شوند؛ از این‌رو فضای داخلی کابینت را اندازه گرفته و بر اساس آن ظروف موردنظر خود را انتخاب کنید.

بر این اساس ظروف انتخابی نباید عمیق و بلند باشند و همچنین نباید قرارگیری آن‌ها در داخل کابینت به‌سختی صورت گیرد. ظروف دردار، انتخاب مناسبی برای جلوگیری از بیرون ریختن مواد غذایی هستند. همچنین می‌توانید از نوع مات آن برای جلوگیری از اکسیداسیون مواد غذایی خاص که روغن بالایی دارند، استفاده کنید. پیش از گذاشتن لوازم موردنیاز در داخل کابینت به تمیز کردن آن‌ها بپردازید.

چیدن کابینت

در آخرین مرحله کابینت را بر اساس نقشه تهیه‌شده پرکنید. ابتدا مواد غذایی را در داخل ظروف مناسب آن بریزید و پس‌از آن ظرف‌ها را داخل کابینت قرار دهید. همچنین می‌توانید برای هر قفسه یک برچسب بگذارید. این کار به خانواده‌تان کمک می‌کند که مکان جدید تمامی وسایل را به‌راحتی پیداکرده و پس از استفاده، آن‌ها را در مکان اصلی خود قرار دهند.

نظافت و چیدمان کابینت در خانه‌تکانی

نتیجه‌گیری

آشپزخانه قلب اصلی هر خانه‌ای به شمار می‌رود. برخورداری از یک آشپزخانه مرتب و مجهز، به ساده و آسان‌تر شدن زندگی کمک می‌کند. به‌طورکلی خانه‌تکانی مراحل مختلفی دارد که هر بخش از خانه، یکی از این مراحل را تشکیل می‌دهد.

نظافت و چیدمان آشپزخانه یکی از سخت‌ترین مراحل خانه‌تکانی به شمار می‌رود؛ اما با برنامه‌ریزی و داشتن نظم کاری به‌راحتی می‌توانید از این مرحله عبور کرده و آشپزخانه‌ای تمیز و مرتب داشته باشید. در اولین قدم با طراحی یک نقشه، کار نظافت را آغاز کنید. پس‌از آن با سازمان‌دهی، خالی کردن، تمیز کردن و چینش مجدد کابینت‌ها، به نظافت و چیدمان این بخش خاتمه دهید.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] نظافت و چیدمان کابینت در خانه‌تکانی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments