پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نکات انتخاب روشویی برای سرویس بهداشتی

نکات انتخاب روشویی برای سرویس بهداشتی

نکات انتخاب روشویی برای سرویس بهداشتی

یکی از فضاهای اصلی که در هر خانه‌ای وجود آن ضروری است، سرویس بهداشتی است. در سرویس‌های بهداشتی، عنصری کاربردی و اصلی به نام روشویی قرار دارد.

روشویی‌ها انواع متنوعی دارند. یکی از آنها که از گذشته تا به حال همراه ما بوده؛ روشویی زمینی یا ایستاده است. امروزه علاوه بر روشویی‎های زمینی، انواع گوناگون و زیبایی از روشویی تولید می‌شود. در این مطلب پیمانساز سعی داریم شما را با انواع روشویی آشنا کنیم تا هنگام خرید بتوانید به‌راحتی گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

همه ما قطعا این تجربه را داریم که هنگام انتخاب و خرید تجهیزات خانه از جمله سینک روشویی با حضور انواع متنوعی از محصولات و کالاها کاملا گیج و سردرگم میشویم و انتخاب برایمان سخت می شود . اما با کمی جستجو در اینترنت و خواندن مقاله ها و راهنماهای مفید می توانید اطلاعات مفید زیادی کسب کنید و بعد اقدام به انتخاب و خرید کنید .

یکی از فضاهای ضروری و اصلی در هر خانه ای سرویس بهداشتی خانه است . مشخصا انتخاب تجهیزات و لوازم ضروری سرویس بهداشتی هم از اهمیت بالایی برخوردار است . یکی از وسایل ضروری برای سرویس بهداشتی و حمام روشویی است .

روشویی‌ها در بازار انواع متنوعی دارند . اما موضوع مم دانشتن نکات کاربردی برای انتخاب بهینه و درست روشویی مناسب با فضای سرویس بهداشتی خانه است . در این کقاله به بررسی نکاتی در خصوص انتخاب روشویی مناسب می پردازیم .

روشویی‌ها در دو مدل کابینتی و بدون کابینت تولید می‌شوند. منظور از روشویی های بدون کابینت، همان روشویی‌های ایستاده است که معمولا از جنس چینی هستند و در اکثر خانه‌ها استفاده می‌شدند. این نوع روشویی در ابعاد و اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شود. اگر شما هم از این مدل روشویی در منزل‌تان استفاده می‌کنید و به دنبال تغییر کوچکی در سرویس بهداشتی خود هستید، پیشنهاد ویژه‌ای برای‌تان داریم. شما می‌توانید در صورت تمایل و بسته به میزان فضای موجود در سرویس‌تان از باکس یا کمد برای نگهداری لوازم بهداشتی و شوینده‌ها استفاده کنید.

همان‌طور که گفته شد مدل دیگری از روشویی به نام روشویی کابینتی یا یونیت‌دار طراحی و تولید می‌شود. این مدل به دلیل کاربردی‌تر بودن با استقبال زیادی روبه‌رو شده که با انتخاب آن به‌راحتی فضای زیر سینک خود را کاربردی می‌کنید. فضای زیر سینک محل مناسبی برای قرار دادن انواع مواد شوینده و بهداشتی است. روشویی‌های کابینتی در دو نوع دیواری و پایه‌دار تولید می‌شوند. اگر سرویس بهداشتی شما آنقدر کوچک است که با قرار دادن روشویی کابینتی پایه‌دار، فضای قرار دادن دمپایی سرویس بهداشتی را از دست می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم از نوع کابینتی‌ دیواری آن استفاده کنید. فضای زیر این روشویی فضای مناسبی برای قرار‌گیری دمپایی یا حتی سطل زباله است.

در صورتی که سرویس بهداشتی‌تان فضای زیادی دارد و با محدودیت روبه‌رو نیستید، پیشنهاد می‌کنیم از روشویی کابینتی پایه‌دار استفاده کنید. به دلیل قرار گرفتن این نوع روشویی روی زمین، این مدل نسبت به مدل دیواری می‌تواند وزن بیشتری را تحمل کند. در نتیجه شما در انتخاب جنس سینک و صفحه روی یونیت آزاد هستید.

جنس و طرح روشویی

معمولا جنس سینک روشویی از چینی نشکن است ولی شما با توجه به نوع سلیقه‌تان می‌توانید سینک‌هایی از جنس سرامیک، شیشه، چوب و فلز سفارش دهید. در این قسمت به چند مورد از خصوصیات سینک مرغوب برای روشویی اشاره می‌کنیم. شفافیت لعاب و عدم وجود خط و خش، سطحی بدون موج و ناهمواری، عدم وجود ترک‌های مویی (معمولا این ترک‌ها به‌راحتی دیده نمی‌شوند)، مقاومت در برابر مواد شوینده و اسیدی از دسته نکات مورد توجه در انتخاب سینک روشویی است.

مناسب‌ترین جنس کابینت یا یونیت روشویی پی‌وی‌سی است. دقت کنید اگر از کابینت‌های چوبی استفاده می‌کنید، حتما از چوب‌های فناوری شده تهیه شده باشد. به دلیل رطوبت بالا در سرویس‌ها باید متریال استفاده شده در این قسمت‌ها، ضد آب و رطوبت باشد. جنس رویه کابینت یا پیشخوان روشویی می‌تواند از سنگ‌های طبیعی مانند گرانیت، کوارتز، مرمر و … باشد. در صورتی که از سنگ‌های طبیعی استفاده می‌کنید، باید در انتخاب مواد شوینده دقت کنید. سنگ‌های طبیعی در برابر مواد شوینده اسیدی آسیب‌پذیر هستند.

نکات انتخاب روشویی برای سرویس بهداشتی

اندازه‌های استاندارد روشویی

خوشبختانه انواع روشویی با ابعاد و اندازه‌های متفاوت طراحی و تولید شده است. اگر شما بنا به دلایلی نمی‌توانید از روشویی‌های استاندارد استفاده کنید، می‌توانید روشویی خود را با ابعاد و اندازه دلخواه سفارش دهید. لطفا هنگام سفارش به اندازه‌های استاندارد توجه کنید. قابل ذکر است ارتفاع استاندارد روشویی ۸۰ سانتی‌متر است. شما می‌توانید برحسب نیاز و اندازه قد اعضای خانواده، ارتفاع آن را بیشتر یا کمتر در نظر بگیرید. عرض یا عمق یک روشویی استاندارد ۴۰ تا ۵۵ سانتی‌متر است. همچنین طول مناسب آن ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر است.

کدام روشویی برای چه فضا و سبکی


یکی از نکاتی که باید هنگام انتخاب روشویی به آن توجه کنید، انتخاب طرح و سبک است. اگر تمایل دارید سرویس بهداشتی مدرنی داشته باشید، مدلی را انتخاب کنید که سینک آن شیشه‌ای یا سرامیک باشد و یونیت آن از جنس پی‌وی‌سی همراه سطحی صاف و صیقلی باشد. همچنین برای شکل ظاهری آن طرح‌های ساده و گویا، مانند مربع و مستطیل در نظر بگیرید.

اگر خواهان طراحی کلاسیک هستید، یونیت‌هایی با رویه سنگ‌های طبیعی مانند مرمر سفارش دهید. ترجیحا پایه‌ها دارای انحنا با طراحی و کنده‌کاری‌های کلاسیک باشد. استفاده از رنگ‌های طلایی، قرمز پخته، سورمه‌ای، بادمجانی و قهوه‌ای تیره در این روشویی‌ها به شما کمک می‌کند سبکی کلاسیک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید جنس کابینت و بدنه آن را چوبی سفارش دهید. در این صورت حتما از رنگ چوب تیره استفاده کنید و با نور آفتابی (زرد) آن را نورپردازی کنید.

خصوصیات یک کاسه روشویی با کیفیت و مناسب چیست


یک سینک مناسب باید یک لعاب با شفافیت بالا و بدون خط و خش داشته باشد . همینطور لعاب کاسه روشویی باید مقاومت لازم در برابر اسیدها و مواد شوینده و سفید کننده را داشته باشد .

نکته مهم : در هنگام خرید کاسه روشویی حتما با دقت زیاد سطح کاسه را بررسی کنید که دارای ترک های ریز در سطح لعاب نباشد .

مناسب ترین جنس کابینت روشویی چه نوع موادی است


شاید بتوانیم بگوییم در بین تمام انواع جنس کاسه های روشویی ، پی وی سی PVC یک یاز بهترین هاست . مثلا چوب ها ممکن است در ظاهر بسیار زیبا و لوکس به نظر برسند اما مشخصا مقاومت آنها در حد پی وی سی نیست . پس اگر فقط به دنبال زیبایی و ظاهر لوکس هستید می توانید از کابینت های چوبی استفاده کنید اما اگر به دنبال مقاومت و ماندگاری بیشتر هستید روشویی هایی با کابینت جنس پی وی سی را انتخاب کنید .

چه طرح و سبک روشویی برای فضای سرویس بهداشتی خانه شما مناسب است

قبل از انتخاب روشویی بهتر است کمی با دقت تر به دکوراسیون خانه خود و یا حتی به نوع دکوراسیون مورد علاقه خود فکر کنید . اگر سبک دکوراسیون مدرن از سبک های مورد علاقه شماست و به پیچیدگی دکوراسیون های دیگر علاقه ای ندارید بهتر است در سرویس بهداشتی خانه خود هم از سبک شیشه ای یا سرامیکی استفاده کنید که دارای طرح های ساده به شکل مربع یا مستطیل هستند .

اما اگر سبک دکوراسیون خانه شما کلاسیک و قدیمی است و شما علاقه خاصی به این سبک دارید از یونیت های سنگ مرمر یا از جنس سایر سنگ های طبیعی استفاده کنید و در انتخاب رنگ کاسه روشویی هم دقت کنید که روشویی یا شیر آلات از رنگ طلایی یا قهوه ای باشند . یا حتی در این سبک می توانید از کابینت های چوبی هم استفاده کنید.

نکات انتخاب روشویی برای سرویس بهداشتی
نکات انتخاب روشویی برای سرویس بهداشتی

امروزه استفاده از کابینت روشویی و کابینت دستشویی در سرویس های بهداشتی منازل رواج بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. این کابینت ها علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط سرویس ها دارای کاربرد های فراوانی نیز می باشند که با توجه به کوچک بودن خانه های امروزی حائز اهمیت هستند. از کابینت دستشویی و کابینت روشویی معمولا در جهت نگه داری مواد تمیز کننده سرویس ها ، حوله های اضافی یا سایر وسایل بهداشتی استفاده می شود. با قرار دادن این وسایل داخل کابینت دستشویی یا کابینت روشویی می توانیم تا حد زیادی از شلوغ جلوه دادن یا بهم ریختگی سرویس ها جلوگیری کنیم.

بدون شک هر کسی از اهمیت کابینت دستشویی و کابینت روشویی در طراحی دکوراسیون سرویس های بهداشتی با خبر است. اما چالشی که در انتخاب مدل و نوع آن ها وجود دارد نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه می باشد. زیرا با توجه به تنوع مدل ها انتخاب کمی سخت می شود.

نکات انتخاب کابینت دستشویی و روشویی برای سرویس بهداشتی

اگر به بازار یا مغازه ای که تولید کننده ی کابینت دستشویی یا کابینت روشویی می باشد مراجعه کنید پس از یک نگاه اجمالی به مدل های مختلف کابینت ها احتمالا دچار سردرگمی شدیدی بین مدل های آماده ، اسمبل شده ، نیمه آماده ، کلاسیک ، مدرن ، سنتی ، چوب افرا و چوب گیلاس و … خواهید شد. انتخاب از هر کدام از گروه های ذکر شده بسیار دشوار می شود. در این مطلب قصد داریم با ذکر نکات خلاصه ای شما از این سردرگمی رهایی بخشیم و تنها با توجه به نکاتی کوچک بتوانید مناسب ترین کابینت دستشویی یا کابینت روشویی مورد نظرتان را از میان سایر مدل های کابینت تشخیص دهید.

اولین نکته ای که در انتخاب کابینت روشویی یا کابینت دستشویی باید در نظر بگیرید ، فضای سرویس بهداشتی منزلتان می باشد. در اولین قدم طریقه ی استفاده ی خود از سرویس بهداشتی را مشخص کنید یعنی پیش از انتخاب کابینت دستشویی و کابینت روشویی چیدمان اجزای مختلف دستشویی و محل قرار گیری اشیای مختلف را ذهنتان شبیه سازی کنید. در صورتی که این کار را به درستی انجام ندهید ممکن است زیبایی سرویس را تا حد زیادی از بین ببرید.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه شود این موضوع می باشد که دقیقا بر خلاف آشپزخانه ، گران قیمت ترین شی موجود در سرویس بهداشتی کابینت دستشویی و کابینت روشویی می باشد. حتی در برخی نمونه های لوکس قیمت این کابینت ها تا چندین میلیون نیز می رسد.

در انتخاب این نوع کابینت ها نیز هر چقدر بیشتر هزینه پرداخت کنید ، کابینت با کیفیت تری نصیبتان خواهد شد اما بدون شک در این زمینه هم همانند خرید هر وسیله ی دیگری راه هایی جهت صرفه جویی در هزینه و حصول محصول با کیفیت تر وجود دارد. تنها با رعایت این نکات می تواند با حداقل هزینه بهترین کیفیت را با توجه به مقدار هزینه شده به دست آورید.

اما اصلی ترین و ساده ترین نکته ای که در زمینه ی صرفه جویی در هزینه های کابینت می بایست به آن توجه نمایید ، در نظر گرفتن نیاز هایتان و فضای سرویس بهداشتی منزلتان می باشد. همین نکته ی به ظاهر ساده می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های شما بشود. همان طور که می دانید سرویس های بهداشتی در مقایسه با سایر فضا های منزلتان فضای کوچک تری دارد در نتیجه چیدمان اشتباه آن می تواند به قیمت از دست رفتن زیبایی و کاربرد کابینت دستشویی و کابینت روشویی شود.

 


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:پیمانساز

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments