پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نکات مهم در نصب کاشی و سرامیک

نکات مهم در نصب کاشی و سرامیک

نکات مهم در نصب کاشی و سرامیک

نصب کاشی و سرامیک

نکات مهم در نصب کاشی و سرامیک | روش هایی دارد که هر متخصصی برای پیاده سازی آن از راه و روش خود استفاده می کند. امروزه با روی کار آمدن ابزار و متریال های حرفه ای برای نصب کاشی و سرامیک دیگر تفاوتی نمی کند نصاب کاشی باشید یا خودتان بخواهید کاشی و سرامیک را نصب کنید. تنها با صرف کمی دقت و زمان شما بدون تجربه حرفه ای کاشی کاری می توانید کاشی کاری ها در ابعاد کوچک را خودتان انجام دهید و دیگر مجبور نباشید برای یک متر کاشیکاری در به در به دنبال نصاب باشید به خصوص در روزهای پایانی سال که نصاب ها وقت کمتری برای بر عهده گرفتن کارهای کوچک و پیش پا افتاده دارند. حال خودتان می توانید برای حمام، آشپزخانه یا هر نقطه دیگری از خانه دست به کار شوید.

نکات مهم در نصب کاشی و سرامیک

توجه داشته باشید که برای اجرای یک کاشی کاری و نصب سرامیک تمیز و بی اشکال باید نکات زیر را رعایت کنید.

از ابزار جدا کننده فضای بین کاشی ها هنگام نصب استفاده کنید این جدا کننده ها تضمین می کنند که همه قطعات به صورت مرتب در کنار هم قرار گیرند و نتیجه کار نظم و یکدستی لازم را داشته باشد.

یادتان باشد در هنگام خرید کاشی و سرامیک سعی کنید همیشه بیشتر از متراژ مورد نیازتان خریداری نمایید زیرا ممکن است در حین برش یا کاشیکاری بخش هایی دچار شکستگی یا آسیب شود، از آنجایی که بازار کاشی و سرامیک یک بازار پویاست ممکن پیدا کردن همان طرح کاشی دوباره در بازار کار سختی باشد.

پیش از شروع نصب ابتدا تمامی قطعات را در کنار هم بچینید تا هم از چیدمان طرحتان مطمئن شوید و هم بخش هایی را که نیاز به برش دارد مشخص کنید.

سعی کنید برای بالا بردن دقت برش خود از بهترین روش های اندازه گیری استفاده نمایید. در اندازه گیری بخشی که نیاز به کاشیکاری دارد دقت نمایید.

برای برش حتما از شابلون استفاده کنید و پس از برش برای لبه های برش خورده از مداد شمعی استفاده کنید.

اگز لازم است بخشی از کاشی سوراخ شود یادتان باشد که مته الماسی بهترینت گرینه است و کاشی و سرامیک شما را با هر درجه تراکم و سختی تمیزتر برش می زند.

برای چسباندن استفاده از چسب کاشی و سرامیک نتیجه بهتری نسبت به دوغاب سیمان دارد و نتیجه کار بسیار تمیز تر خواهد شد.

استفاده از چسب کاشی و سرامیک بسیار راحت است و شما می توانید با پیگیری راهنمایی های روی بسته به راحتی چسب را آماده کنید و از آن استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که پرسلان ها و برخی از سرامیک ها به دلیل تراکم بالا و ضدآب بودن فاقد قابلیت چسبندگی با سیمان هستند در نتیجه برای نصب آنها مجبورید از چسب کاشی و سرامیک مخصوص استفاده نمایید.

اگر از سیمان برای چسباندن استفاده می کنمید دقتتان را بلا ببرید تا سیمان روی سطح کاشی نریزد. پاک کردن لکه های سیمان از روی کاشی کار سخت و گاها ناممکنی است.

پس از گذاشتن کاشی بر روی فضای سیمانی یا چسب کاری شده سعی کنید با زدن ضرباتی به وسیله دست یا پتک های مخصوص پلاستیکی کاشی و سرامیک در جای خود کاملا فیکس کنید تا فضای زیر آن خالی نماند.

بعد از چسباندن کاشی و سرامیک برای درزبندی فضای باقی مانده میان کاشی و سرامیک لازم است از دوغاب سیمان یا پودر بندکشی استفاده نماید.

توجه داشته باشید که پودرهای بندکشی در رنگ های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با توجه به رنگ و طرح کاشی و سرامیک خود آن را انتخاب کنید اما استفاده از دوغاب سیمان به دلیل وجود رنگ های سفید و سیاه (خاکستری تیره) شما را محدود می کند.

برای انجام درزبندی لازم است ۲۴ ساعت به کاشی های چسبانده شده فرصت دهید تا خوب در جای خود مستقر شوند و آنگاه اقدام به انجام درزبندی و پر کردن فضای میان کاشی ها و سرامیک ها نمایید.

سعی کنید تمامی فضاهای خالی میان کاشی ها و سرامیک ها را با پودربندکشی یا دوغاب پر کنید تا جایی برای لق زدن کاشی و سرامیک وجود نداشته باشد زیرا فاصله ها به مرور باعث لق شدن کاشی و سرامیک می شود.

لازم است هر ۶ ماه یکبار نسبت به سلامت درزبندی کاشی و سرامیک خود اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز آن را تجدید کنید.

به خاطر بسپارید که آماده سازی فضا و وسایل مورد نیاز تنها مقدمه نصب کاشی و سرامیک است اگر خیال دارید کاشیکاری و نصب سرامیک خانه تان را خود به عهده بگیریدبهتر است فقط در ابعاد کوچک آن را انجام دهید. برای کاشیکاری و نصب سرامیک کلی نیاز است از یک متخصص کمک بگیرید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]نکات مهم در نصب کاشی و سرامیک


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments