پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

همه چیز در مورد کابینت روشویی

همه چیز در مورد کابینت روشویی | اگر بخواهیم یکی از وسایل و تجهیزات ضروری حمام و سرویس بهداشتی را نام ببریم که تأثیر مهمی در نگهداری از وسایل آرایشی و بهداشتی دارد

همه چیز در مورد کابینت روشویی

 

همه چیز در مورد کابینت روشویی | اگر بخواهیم به یکی از وسایل و تجهیزات ضروری حمام و سرویس بهداشتی اشاره کنیم که تأثیر مهمی استفاده بهینه از فضا داشته باشد، باید از کابینت روشویی نام ببریم. این محصول می‌تواند همزمان نقش‌های مختلفی را بر عهده داشته باشد. کابینت روشویی انواع مختلفی دارند، از مواد مختلفی ساخته می‌شوند، محل نصب آنها متفاوت است و از طراحی‌های متفاوتی برخوردارند. بنابراین، زمانی که می­خواهید کابینت روشویی بخرید، باید بخوبی از ویژگی­ها و جزئیات هرمدل باخبر باشید.

سوالات مختلفی در خصوص کابینت روشویی از سرام پخش سوال می­شود، پس در این نوشتار قصد داریم مرور جزئی و دقیقی روی کابینت روشویی داشته باشیم. با سرام پخش همراه باشید!

بخش صفرُم: کابینت روشویی چیست؟

کابینت روشویی به عنوان یک سرویس حمام و سرویس بهداشتی شناخته می‌شود که از آن به عنوان محل نگهداری لوازم بهداشتی و و آرایشی و حتی شوینده استفاده می­شود. با توجه به محل نصب کابینت و همچنین نحوه طراحی آن، ممکن است هر کابینت روشویی ممکن است کاربرد متفاوتی داشته باشد. اما در کل به عنوان یک کمد نگهداری و انبار است که وسایل را از فضای حمام و دستشویی جدا می­کند.

کابینت روشویی چه کاربردی دارد؟

کاربرد کابینت روشویی با توجه به سلیقه صاحبخانه متفاوت هستند اما این محصول در کنار زیباسازی حمام و سرویس بهداشتی، فضایی کاملا کاربردی در اختیار شما می­گذارند.

بخش اول: مقایسه انواع مدل کابینت روشویی

اولین چیزی که درباره کابینت روشویی اهمیت دارد، ظاهر و طراحی آن است. در حال حاضر، تولیدکنندگان کابینت روشویی، مواد اولیه مختلفی را برای ساخت این محصول به کارمی­برند. برخی از انواع مدل کابینت روشویی عبارتند از:

۱.فول ست آینه و روشویی: 

فول ست آینه و روشویی یکی از پرطرفدارترین مدل های کابینت روشویی در بازار هستند. تقریباً تمامی تجهیزات مورد نیاز برای نصب فول ست آینه و روشویی تکمیل است. این نمونه از کابینت روشویی می‌تواند نقش یک انبار خوب را برای وسایل آرایشی، بهداشتی و … ایفا کند. فول ست آینه و روشویی دارای بخش ­بندی­های مختلف و متنوعی­ست که هر کدام بنابر سلیقه و نیاز شما وظیفه خاصی بر عهده خواهند گرفت.

۲.کابینت روشویی ساده:

همانطور که از اسمش مشخص است، ساده‌ترین و معمولی‌ترین کابینت روشویی محسوب می‌شوند که تنها به هدف ایجاد فضای بیشتری برای ذخیره سازی در حمام و سرویس بهداشتی نصب و استفاده می­شود. کابینت­ روشویی ساده سطحی صاف و بدون هیچ گونه طرح و الگوی خاصی ساخته می‌شوند و برای دکوراسیون سبک مینیمال و آپارتمان­های کوچک بسیار کاربردی هستند.

۳.کابینت روشویی کلاسیک: 

در ساخت کابینت روشویی عمدتاً چوب طبیعی یا MDF بکار می­برند. و طراحی کابینت روشویی کلاسیک همانند کابینت‌ است. این سبک طراحی، از پیچیدگی­های بیشتری برخوردار است و مناسب سبک دکوراسیون کلاسیک و مجلل می­باشد. اما به خاطر داشته باشید به دلیل جنس کابینت روشویی کلاسیک، در معرض رطوبت مستقیم قرار نگیرد (ترجیحا حمام یا سرویس بهداشتی بزرگ باشد) و همینطور حمام و سرویس بهداشتی از تهویه مناسبی برخوردار باشد تا رطوبت را به مدت طولانی در خود نگه ندارد.

۴.کابینت روشویی مدرن: 

جنس کابینت‌ روشویی مدرن از ماده pvc است که سطحی بسیار صاف و جلای براق در کابینت روشویی خلق می­کند. طراحی کابینت روشویی مدرن به صورتی­ست که در عین سادگی، از فضا نهایت استفاده شده است بنابراین کابینت روشویی مدرن برای فضاهای متوسط تا کوچک بسیار کاربردی ست.

۵.کابینت روشویی فانتزی:

کابینت‌ روشویی فانتزی الگوی طراحی خاصی ندارند و معمولاً به صورت سفارشی ساخته می­شوند. اگر وقت و بودجه کافی برای طراحی و ساخت مدل مناسب با محیط حمام و سرویس بهداشتی خانه تان را دارید، از کابینت روشویی فانتزی استفاه کنید. البته توجه داشته باشید که در ساخت کابینت‌ روشویی فانتزی، زیبایی و ظرافت در اولویت اول قرار دارد و کاربرد این محصول چندان در نظر گرفته نمی­شود.

 

بخش دوم: مقایسه انواع جنس کابینت روشویی:

بخش مهم دیگری که معمولاً در انتخاب و خرید کابینت روشویی مهم تلقی می­شود، مقایسه انواع جنس کابینت روشویی می­باشد. در تولید کابینت روشویی ممکن است از مواد مختلفی استفاده کنند. اگرچه در نسل جدید از این کابینت‌ها بیشتر تلاش شده که از مواد اولیه به صورت ترکیبی استفاده شود، اما معمولاً ماده اصلی آنها از یک طیف خاص انتخاب می‌شود. برای انتخاب و خرید کابینت روشویی باید از انواع جنس و معایب و مزایا بخوبی مطلع باشید.

۱.کابینت روشویی فلزی:

کابینت‌ روشویی فلزی به عنوان اولین نسل از این محصولات به بازار معرفی شدند و استقبال خوبی از کابینت روشویی فلزی شد.  کابینت روشویی فلزی استحکام بالایی داشته و معمولاً طول عمر بالایی دارند؛ اما با گذر زمان، در اثر پدیده‌هایی همچون خوردگی، از بین رفتن ظاهر اولیه و حتی ایجاد سر و صدا، کم کم استفاده کابینت روشویی فلزی کنار گذاشته شد.

۲.کابینت روشویی چوبی و ام دی اف:

کابینت‌ چوبی و ام دی اف به خاطر وزن پایین، نمای زیبا، و نداشتن سر و صدا، جایگزین مناسبی برای کابینت روشویی فلزی وارد هستند. همچنین تنوع بالا در طراحی و ایجاد سبک‌های جدید در کابینت روشویی چوب و ام دی اف مانند سبک ممبران باعث شده که هنوز هم از کابینت چوبی استفاده شود. البته با گذشت زمان، کابینت روشویی چوبی نیز به دلیل نفوذ رطوبت با مشکلاتی مواجه است.

۳.کابینت روشویی چوبی با روکشpvc :

ماده pvc به عنوان یک ماده آبگریز و مقاوم در برابر رطوبت  است و شرایط سخت محیطی و رطوبت را بخوبی تحمل می‌کند. با تولید کابینت روشویی چوبی با روکشpvc ، استفاده از کابینت روشویی چوبی دوباره رونق گرفته و در حال حاضر همه کابینت روشویی چوبی در محیط حمام و سرویس‌ بهداشتی از این مواد ساخته می‌شود.

۴.کابینت روشوییpvc :

با مشخص شدن نقش pvc در استحکام و ماندگاری چوب، سازندگان کابینت‌ روشویی به فکر ساخت کابینت روشویی پی وی سی افتادند. تنوع بالا، راحتی در کار با آنها، مقاومت در برابر رطوبت و طول عمر بالا، باعث اقبال در خرید کابینت روشویی pvc و شناخته شدن این محصول به عنوان یک کابینت روشویی پرطرفدار در بازار تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی شد.

بخش سوم: بررسی مواد بکار رفته به عنوان سطح بالایی کابینت روشویی

با توجه به اینکه کابینت روشویی که در قسمت پایه نصب می‌شوند، امکان برخورد مستقیم و رطوبت با سطح کابینت وجود دارد، تولیدکنندگان کابینت روشویی برای رفع این ضعف، با استفاده از مواد مصنوعی و طبیعی به نگه داشتن سنگ روشویی کمک می‌کند. به طور کلی از سه ماده به عنوان سطح بالائی کابینت روشویی مطرح شده:

۱.کابینت روشویی سرامیک معمولی: 

کابینت روشویی سرامیک معمولی به دلیل دارا بودن یک لایه براق، نسبت به رطوبت نفوذ ناپذیر بوده و در برابر خوردگی نیز استحکام بالایی دارند. طراحی‌های متنوع و امکان تغییرشکل کابینت روشویی با سرامیک معمولی باعث شده تا سرامیک معمولی را به عنوان یک سطح خوب برای کابینت روشویی بشناسند. تنها ضعف کابینت روشویی با سرامیک معمولی شاید وزن بالای آنها باشد.

۲.کابینت روشویی کورین: 

کورین به عنوان یک ماده مصنوعی شناخته شده که از مواد مختلف شیمیایی (مثل آکریلیک) برای پوشش دادن سطح کابینت‌های روشویی به کار می­رود و با عنوان “کابینت روشویی کورین” نیز به فروش می‌رسند. کابینت روشویی کورین از لحاظ جلا، تراکم پذیری، تنوع در طرح و زیبایی یکی از بهترین و محبوب‌ترین پوشش موجود در بازار است بزرگ‌ترین ایرادی که به کابینت روشویی کورین وارد می‌شود این است که ماده آکریلیک باعث می‌شود تا سطح براحتی خراشیده و سوزانده شود. البته تعمیر روکش کابینت روشویی کورین آسان است و تمیز کردن آن دردسر چندانی ندارد.

۳.کابینت روشویی کوارتز: 

به احتمال زیاد با ماده کوارتز آشنا هستید. ماده استفاده شده در این کابینت‌ روشویی کوراتز، حدود ۹۵ درصد طبیعی و تنها ۵ درصد از آن مصنوعی و ساخته انسان است. کابینت روشویی کوارتز نسبت به کابینت روشویی کورین از استحکام بیشتری برخوردار است.

همچنین کابینت روشویی کوارتز از تراکم بالا و غیرمتخلخل بودن نیز برخوردار است که باعث شده تا از تجمع باکتری روی آن جلوگیری شود. (مهم ترین مزیت کابینت کوارتز!) البته کابینت روشویی کوارتر نیز ممکن است در برابر درجه حرارت بالا، دچار مشکل شود. همچنین در برابر وسایل داغ مقاومت چندانی نشان نمی­دهد.

 

بخش چهارم) نحوه نصب کابینت روشویی

به طور کلی برای نصب کابینت روشویی دو سبک متفاوت وجود دارد:

روش اول) نصب در قسمت بالای سنگ روشویی:  

این شیوه برای کابینت روشویی که جنبه آرایشی و بهداشتی دارند، انتخاب بهتری است. معمولاً با توجه به قد افراد خانواده، آینه در قسمت بالایی سنگ کابینت روشویی نصب می‌شود. فول ست آینه و روشویی نمونه‌ای از این روش نصب هستند. نحوه نصب کابینت روشویی به صورتی است که از فضای آن بیشتر برای نگه داشتن وسایلی مانند مسواک و خمیر دندان، شامپو و … استفاده می‌شود.

روش دوم) نصب در قسمت پایین سنگ روشویی: 

بنصب در قسمت پایین برای کابینت‌ روشویی ست که بیشتر به صورت پایه سنگ روشویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربرد کابینت روشویی تنها برای نگهداری و ذخیره سازی لوازم مختلف از جمله شوینده‌ها می­باشد. طراحی این کابینت‌ های روشویی بسیار ساده بوده و همانند کابینت معمولی در آشپزخانه هستند.

 

بخش پنجم) خرید اینترنتی کابینت روشویی

با سایت سرام پخش می­توانید انواع کابینت روشویی موجود در بازار را مشاهده کرده و به صورت آنلاین خریداری نمایید. تمام ویژگی ها و خصوصیاتی که برای کابینت روشویی در بالا به آن اشاره کردیم، برای هر مدل کابینت روشویی در سرام پخش ذکر شده است.

با خرید اینترنتی کابینت روشویی از فروشگاه سرام پخش علاوه بر خرید از برندهای معتبر ایرانی، تضمین کیفیت محصول می­توانید از شرایط ویژه پرداخت هزینه سرام پخش نیز استفاده کنید. هر سوالی در رابطه با انتخاب و خرید کابینت روشویی داشتید، از کارشناسان ما بپرسید.

 

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments