پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نگهداری از کاشی های فلزی

نگهداری از کاشی های فلزی

نگهداری از کاشی های فلزی

نگهداری از کاشی های فلزی | کاشی های فلزی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از گزینه محبوب، شیک و رایج کاشی ها در بسیاری از فضاهای مدرن امروزی هستند. نصب آن ها به اندازه کاشی های سرامیکی آسان هستند و هر فردی با داشتن مهارت های ابتدایی و پایه در نصب کاشی می تواند آن را نصب کند.

نگهداری از کاشی های فلزی نیز بسیار راحت است. البته این مسئله بدین معنی نیست که کاشی های فلزی نیازی به هرگونه تعمیرات یا نگهداری ندارند. کاشی های فلزی دقیقا مثل هر نوع کاشی و کفپوش دیگری باید تمیز شود تا ظاهر و زیبایی اش به خوبی روز اول نصب باشد. روش مراقبت و نگهداری از کاشی های فلزی به شدت به نوع کاشی های شما بستگی دارد.

 به عنوان مثال ظاهر مس هنگام قرار گرفتن در معرض هوا و رطوبت، تغییر می یابد. برخی از افراد از ظاهر تغییر یافته یا زنگار مس را که در اثر گذشت زمان ایجاد می شود، دوست دارند.

انواع دیگر کاشی های فلزی تنها زمانی که در معرض رطوبت قرار گیرند ظاهرشان تغییر می کند. همانند مس نیز  بعضی از افراد این ظاهر را می پسندند. اما بسیاری دیگر ترجیح می دهند که سطح کاشی های فلزی مانند روز اول نصب، درخشان و براق باقی بماند. تنها راه جلوگیری از روند تغییر ظاهر کاشی های فلز، تمیز کردن مداوم (و صد البته صحیح) و سیلرزنی آن هاست.

در این مطلب نگاه کوتاهی خواهیم داشت به نحوه نگهداری و سیلر کردن کاشی های فلزی.

سیلر کردن کاشی های فلزی

فقط دو نوع کاشی فلزی نیاز به سیلر کردن (یا آّب بندی) دارد. همچنین لزومی ندارد که این دو نوع کاشی حتما و فوراً آب بندی شوند. این مسئله کاملا به سلیقه شما بستگی دارد؛ اینکه می خواهید در ظاهر کاشی ها به مرور زمان تغییر ایجاد شود یا خیر.

سیلر کردن (آب بندی) به محافظت از سطح رویی کاشی های فلزی کمک خواهد کرد تا این سطح را در مقابل  اکسیداسیون محافظت شود. اکسیداسیون زمانی اتفاق می افتد که سطح فلزی با رطوبت موجود در هوا واکنش نشان دهد.

 در مورد کاشی های مسی با شروع اکسیداسیون، رنگ سطح رگه های سبز رنگ پیدا می کند و تیره تر می شود. در نوع آهنی این کاشی ها، این واکنش منجر به زنگ زدگی سطح می شود. یک سیلر سطحی خوب مانع از انجام این واکنش می شود. سیلر را می توان روی کاشی ها اسپری کرد یا با برس های نرم روی آن کشید تا سطحی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به کاشی منجر شود.

در هنگام سیلرزنی حتما باید کل سطح کاشی ها را سیلر بزنید؛ چرا که با هرگونه تماس سطح سیلر نخورده با رطوبت، اکسیداسیون صورت می گیرد و موجب زنگ زدن آن ناحیه خاص می شود.

 تمیز کردن کاشی های فلزی

 بیشتر کاشی های فلزی را می توان با استفاده از آب گرم و یا صابون یا پاک کننده های دیگری مانند مایع ظرفشویی تمیز کرد. برای شستن کاشی ابتدا از یک پارچه میکرو فیبر برای پاک کردن سطح از گرد و غبار استفاده کنید و سپس آنراکاملاً بشویید.

توجه داشته باشید اگر از کاشی استیل ضدزنگ استفاده می کنید، بهتر است از پاک کننده های مناسب فولاد ضد زنگ استفاده کنید.

 سطح کاشی های استیل به راحتی خراشیده می شوند. بنابراین از پارچه های نرم (مانند میکروفایبر) و پاک کننده های غیر سایشی استفاده کنید.

بهترین پاک کننده برای کاشی های فلزی مسی صابون و آب گرم می شوند. البته محلول های پاک کننده مخصوص فلز مس نیز موجود هستند، که درخشندگی خاصی به سطح فلزی می بخشند.

بعد از تمیز کردن کاشی ها حتما سطح آن را خشک کنید؛ در غیر اینصورت روی سطح کاشی ها لکه می افتد.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]  نگهداری از کاشی های فلزی

 

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:نگهداری از کاشی های فلزی

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments