پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

استفاده از سرامیک طرح چوب به جای پارکت چوبی

استفاده از سرامیک طرح چوب به جای پارکت چوبی

استفاده از سرامیک طرح چوب به جای پارکت چوبی

  استفاده از سرامیک طرح چوب به جای پارکت چوبی | اجرا و تعویض کفپوش در منزل از کارهای است که چندان هزینه کمی ندارد و مسلما کفپوش چوبی یا همان پارکت که هزینه زیادتری نیز می طلبد، مورد علاقه بسیاری از صاحبان منازل است. اما اگر شما به دنبال کفپوش با ظاهری شبیه به چوب باشید که دردسر های چوب را نداشته باشد، می توانید از سرامیک طرح چوب استفاده کنید. سرامیک نسبت به چوب واقعی مقاوم تر بوده و به نگهداری کمتری نیاز دارد.

عمر طولانی

استفاده از سرامیک طرح چوب به جای پارکت چوبی

سرامیک طرح چوب یکی از با دوام ترین مواد موجود برای استفاده به عنوان کفپوش است. چنانچه بطور مناسب نصب و از آن نگهداری شود تا سال های سال عالی به نظر خواهد آمد. اما در کفپوش چوبی این موضوع کاملا برعکس است، چراکه نیاز به مراقب خیلی جدی در طول عمر خود دارد. همچنین کفپوش چوبی هر چند وقت نیاز به صیقل کاری و روغن کاری دارد. تنها اشکال سرامیک این است که ممکن است در صورت عدم ملاحظه در رفتار با آن، لب پر شود. اما بطور کلی سرامیک بسیار بادوام تر از چوب است.

 

تنوع انتخاب

سرامیک های طرح چوب در آرایه ای از سبک ها و رنگ های متنوع ارائه می شود، پس شما در پیدا کردن طرح و رنگ مناسب مشکلی نخواهید داشت. در زمان انتخاب سرامیک، ابتدا نوع چوب دلخواه خود را مشخص نموده و سپس می توان رنگی را انتخاب کرد که مناسب سبک دکوراسیون داخلی منزل است. حتی فراتر از این می توان طرح های آنتیک نظیر چوب فرسوده رنگ و رو رفته و یا چوبی که مدت زیادی تحت تابش مستقیم نور خورشید بوده و سفید شده است را انتخاب نمود.

انعطاف پذیری

استفاده از سرامیک طرح چوب به جای پارکت چوبی

بر خلاف چوب، سرامیک را در هر بخشی از منزل می توان نصب نمود. این شامل اتاق های با نم شدید نظیر حمام، آشپزخانه و زیرزمین می شود. سرامیک ها به طور طبیعی در برابر نم و رطوبت مقاوم اند و هر قدر که نصب سرامیک و درزگیری و بندکشی آن صحیح باشد این مقاومت را حفظ می کنند. این مزیت سرامیک سبب ایده آل شدن آن برای کفپوش نمودن کل منزل با طرح چوب می شود. فقط در زمان انتخاب و خرید سرامیک تمام پیش بینی ها در زمینه رنگ و سبک مناسب باید قبلا انجام شده باشد.

 

نگهداری

استفاده از سرامیک طرح چوب به جای پارکت چوبی

سرامیک یکی از ساده ترین مواد برای نگهداری است. کاملا برعکس چوب، سرامیک در برابر خراشیدن مقاوم است، در تماس با نم، باد نمی کند و تاب بر نمی دارد و انصافا نظافت آن آسان است. در حقیقت، برای آنکه سرامیک بهترین جلوه را داشته باشد تنها به یک جاروبرقی خوب و یک تی سرامیک شوی نیاز است. فقط در زمان انتخاب مواد شوینده باید احتیاط نمود، چراکه به عنوان مثال مواد شیمیایی اسیدی و یا ساینده می توانند دوغاب را خورده و بندکشی را از بین ببرند. خوشبختانه ترکیب آب گرم و صابون می تواند اکثر لکه ها را از روی سرامیک پاک کند.

 

آلرژی و حیوانات خانگی

استفاده از سرامیک طرح چوب به جای پارکت چوبی

چنانچه شما در منزل حیوان خانگی دارید و یا از آلرژی رنج می برید، سرامیک طرح چوب در قیاس با کفپوش چوبی یک انتخاب عالی خواهد بود. همانطور که قبلا ذکر شد، سرامیک در برابر خراشیدن نسبت به چوب مقاومتر است، پس دیگر نگران صدمه زدن سگ و گربه خانگی به کفپوش نخواهید بود. همچنین سرامیک ها گرده، غبار و شوره را کمتر جذب می کنند، پس در طول سال مشکل حساسیت و آلرژی کمتری وجود خواهد داشت. فقط کافی است که سرامیک خوب بند کشی شده و بطور منظم تمیز شود.

 

محیط زیست

سرامیک طرح چوب بسیار با محیط زیست سازکار است. به طور معمول این کفپوش ها از جنس سرامیک و یا پرسلان هستند، بدین معنی که مواد شیمیایی خطرناک در آنها وجود ندارد و محیط اطراف خود را آلوده نمی کنند. در ضمن می توان سرامیک را بازیافت نموده و به عنوان مثال در راهسازی بکار برد.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:نیک تیک

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments