پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

همه چیز درباره ای کف کاذب

همه چیز درباره ای کف کاذب

همه چیز درباره ای کف کاذب

  همه چیز درباره ای کف کاذب | کف کاذب نام کالایی است که به قرینه سقف کاذب نامگذاری شده و به کفی اطلاق می گردد که کف اصلی سازه ساختمانی نیست و جهت افزایش ارتفاع محل تردد به کمک پایه هایی بر کف اصلی طبقات نصب شده است.

ترجمه صحیح نام این کالا “کف بلند شده” می باشد که دلیل بکارگیری آن عموما جهت پوشش حجم زیادی از کابلها و تأسیسات است که در بعضی از اماکن بکار می رود.

از آن جمله می توان از اطاقهای کنترل و فرمان مراکز کامپیوترهای سرور ، پستهای برق و مخابرات، برجهای کنترل، اتاق های قرنطینه، گلخانه های مکانیزه و… نام برد.

ولی اخیراً بکارگیری انواع خاص از کف کاذب به منظور گرمایش از کف و انتقال آبهای سطحی و کاهش رطوبت و همچنین به منظور سبک سازی ساختمانها نیز رونق یافته است ، ضمناً کفهای کاذب در ابعاد مختلف ارائه می گردند که معمولاً ۴۰ × ۴۰ ، ۴۰ × ۶۰ ، ۶۰ × ۵۰ ، ۵۰× ۶۰، ۸۰ × ۸۰ و ۱۲۰ × ۶۰ می باشد.

از ویژگیهای مهم این کف های کاذب می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

قابلیت تحمل یک ساعت در شرایط آتش سوزی بدون ریزش و بدون ایجاد دود و گازهای سمی و خفه کننده
قابلیت مقاومت در برابر بارهای دینامیک متمرکز و غلطش در حدود یک تن برهر تایل
قابلیت مقاومت بارهای استاتیک حداقل با ضریب طراحی ۲
ضد الکتریسیته ساکن مناسب مراکز کامپیوتری این نوع کفها معمولاً از مواد فلزی و یا چوب و سنگ محافظت شده با فلزات ساخته می شوند.

همه چیز درباره ای کف کاذب

ابتدایی ترین و عمده ترین کاربرد این محصول به دو جمله خلاصه می شود:

ایجاد محل مناسب برای عبور و نگه داری منصوبات و الحاقات مکانیکی و برقی دستگاه ها و امکان دسترسی آسان به آن ها
سبک سازی ساختمان به منظور کاهش وزن وارده ناشی از وسایل و دستگاه ها بر روی بار کلی ساختمان

کف کاذب متشکل از سه بخش تایل، پایه و استرینگر در ساختار خود است. در ساختار این محصول روکش ها و پوشش های متنوعی مانند PVC، لمینت های H.P.L، پارکت، کفپوش های صنعتی، آنتی استاتیک و موارد دیگر وجود دارد. کف کاذب می تواند از مواد و قطعات نسوز و مستحکمی مانند فلزات ساخته شود. عمده ترین متریال فلزی مورد استفاده برای کف کاذب، آلومینیوم و فولاد است.

مزیت های عمده کف کاذب:

مقاومت و ایمنی در برابر حوادثی نظیر زلزله اشتعال و انتقال آتش
مقاومت در برابر فشار و یا ضربه
قابلیت شستشو و عدم جذب گرد و غبار
کاهش بار مرده وارده بر وزن کلی ساختمان
جمع آوری و نگه داری الحاقات به صورت ایمن با دسترسی آسان
امکان انتقال و نصب مجدد کف کاذب به محل دیگر
در پایان، این کف کاذب پتانسیل بالایی برای به کارگیری در فضاهای متنوع دیگری مانند فضاهای اداری و یا محیط های آزمایشگاهی و موارد دیگر را دارد و پیش بینی می شود در آینده کاربرد گسترده ای داشته باشد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] همه چیز درباره ای کف کاذب


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments