پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

هنر مدیریت محصول موفق

هنر مدیریت محصول موفق

هنر مدیریت محصول موفق

هنر مدیریت محصول موفق | کار ساده ای است که به عنوان مدیر محصول بتوانید به کاشی سرامیکِ خارق العاده‌ای فکر کنید که قابلیت تولید با شرایط فعلی کارخانه ندارد و یا اجرای خط تولید محصول بسیار سخت و پر هزینه باشد. برعکس آن، این که شما محصولی با هزینه تولید بسیار کم پیشنهاد کنید اما بازار جالبی در انتظار این محصول نباشد، هم جالب نیست.

هنر مدیریت محصول موفق این است که بتواند درک عمیقی از تمایلات و نیاز های مشتریان و بازار و همچنین توانایی ها و قابلیت های تیم مهندسی تولید و تکنولوژی روز داشته باشد تا بتواند بر اساس این قابلیت ها محصول دست یافتنی را ارائه دهد که قابل فروش در بازار در زمان مناسب باشد.

«هنر مدیریت محصول موفق» بخشی از مقاله “پشت پرده یک محصول خارق العاده” مجله الماس می باشد که به دلیل طولانی بودن این مقاله، به بخش های مجزا و همراه با اندکی تغییر توسط مجله سرام پخش باز نشر شده است. شما از طریق لینک های زیر می توانید به قسمت های دیگر این مقاله دسترسی پیدا کنید:

۱. مدیریت محصول در بازاریابی کاشی و سرامیک

۲. همین مقاله

۳. استراتژی محصول؛ نقشه راه برای آینده بازاریابی

۴. بایدها و نبایدهای مدیریت محصول موثر

۵. معرفی درون سازمانی محصولات جدید

۶. خطرات پیش روی محصولات جدید

ایده های محصولات جدید از کجا می آید؟

هنر مدیریت محصول موفق

شما به عنوان مدیر محصول باید اطلاعات و پیشنهادهای هر یک از بخش های بالا را کسب نموده و پس از ارزیابی از شرایط بازار و تولید، گزینه های ارزشمند و قابل سرمایه گذاری را انتخاب کنید. اگر تصمیم گرفتید تا از یک فرصت استفاده کنید، باید ارزیابی کنید کدامیک مسیر کارخانه یا شرکت شما را در مسیر موفقیت قرار خواهد داد.

دو موضوع اصلی در ارزیابی یک فرصت (یا یک ایده) که باید به آن توجه داشت:

اول) از ابتدا بتوان مشخص نمود که آیا با ظرفیت های موجود این فرصت قابل اجرا می باشد و اینکه ابزار و نیازها به اندازه کافی وجود دارند و یا اینکه تیم اجرایی به اندازه کافی تبحر و تجربه کافی برای اجرای آن را خواهند داشت یا خیر.

در این صورت شما می توانید مشخص کنید که آیا می توانید از این فرصت بهره‌برداری کنید و از اتلاف وقت و انرژی بپرهیزید یا خیر.

دوم) شما از این فرصت مطمئن باشید که در زمان مناسبی اتفاق می افتد و تیم تولید شما آیا می تواند با قابلیت های موجود در زمان مناسب این محصول را تولید کند یا خیر.

در این مرحله شما می توانید انتخاب کنید که این فرصت برای پیشرفت جایگاه محصولات شما موثر خواهد بود یا خیر.

«کلید اصلی مدیریت محصول موفق و خلق ایده های ارزشمند این است که شما بعنوان تصمیم گیرنده باید تشخیص دهید که چه چیزی شرکت را در راستای موفقیت قرار می دهد تا بتوانید مدیریت را متقاعد کنید که شرکت درگیر چه پروژه‌ای خواهد شد و چه بازدهی برای آن خواهد داشت. »

نتیجه محتملی که از یک مدیریت محصول نامطلوب بدست می آید این است که شما فرصت‌های ناچیز و بی‌فایده‌ای که منتج به خروجی بزرگی نمی شود را انتخاب کنید و یا تولید محصولی پر دردسر و سخت را انتخاب کنید که هر دو عامل جز عوامل نامطلوب در انتخاب شما خواهد بود.

در زمان مناسب تولید کنید

هنر مدیریت محصول موفق

پیشروترین و بهترین مدیر محصول کسی است که بتواند یک طرح، بافت یا جنس کاشی سرامیک یا پرسلانِ مناسب را در زمان مناسب ارائه دهد. منظورِ ما از تولید مناسب در زمان مناسب این است که محصولی که تولید می کنید، با توجه به تکنولوژی روز همگام با نیاز روز بازار باشد و آینده فروش خوبی در بازار مصالح ساختمانی داخلی یا خارجی در پیش بگیرد.

چطور روند بازار را پیش بینی کنیم؟

روند حضور در بازار با محصول مناسب در زمان مناسب بستگی به بینش و درک عمیق، قضاوت و انتخاب از میان گزینه های موجود دارد تا بتوان بهترین فرصت موجود را شناسایی و انتخاب نمود. در این راستا باید از میان صدها گزینه ممکن نیاز های آینده محصولات در بازار را شناسایی نمود و مشخص کرد که کدام یک صد در صد با شرایط موجود قابل حصول بوده، کدام یک با تکنولوژی های موجود از نظر کیفی همخوانی دارد و کدام یک از نظر اقتصادی به صرفه است و سودآوری مناسبی حاصل می کند.

یک مدیر محصول در کارخانه کاشی ابزار مورد نیاز را شناسایی کرده و این ابزار را با شناخت کامل برای تیم تولید انتخاب می کند و در قالب مستنداتی به نام (PRD ( Product Requirements Documents یا Product Spec یا ((شناسنامه محصول)) به مدیرعامل یا هیئت مدیره ارائه می دهد.

در مورد این ابزار توضیحات در قسمت های بعدی ارائه می گردد اما این مسئولیت با مدیر محصول است که بتواند نقاط بحرانی آینده بازار پیش روی کاشی و سرامیک را شناسایی کرده تا بتواند بهترین و کامل ترین راه حل را برای محصولات تولیدی پیشنهاد دهد.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments