پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

واردات صادرات شیر الات

واردات صادرات شیر الات

واردات صادرات شیر الات

انجام صادرات و فروش کالا در بازارهای خارجی از ظرائف و حساسیتهای خاصی برخوردار است ،که عدم توجه به آنها ممکن است سرمایه گذاری های انسانی و مالی را در این خصوص به هدر دهد.

صادرات مانند هر کار تجاری دیگر نیازمند آینده نگری، برنامه ریزی، آشنایی با روشهای علمی، تحرک لازم و جلب اعتماد خریداران خارجی است.

واردات صادرات شیر الات
 
مراحل صدور کالا را میتوان به شرح زیر فهرست نمود :

• بازاریابی

• صدور پروفرما (پیش فاکتور)

•تهیه و تدارک و بسته بندی

• تعیین ارزش گمرکی

• کسب مجوز صدور از ارگانها و سازمانهای ذی ربط

• اظهار کالا به گمرک

• عقد قرارداد حمل و بیمه

• دریافت گواهی بازرسی کالا

• صدور فاکتور و اخذ گواهی مبدا

• تعرفه (حقوق ورودی)

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

هر بخش از زندگی را که نگاه کنید در سایه امری به نام تولید نفس می کشد.حال چه این تولید در محدوده جغرافیایی کشورمان باشد و چه در کشور دیگری، اما این داستان زمانی ریتمی دلخواه به خود می گیرد که گره های سرنوشتش حتی با اوج و فرودهای بسیار هم که باشد، در کشورمان گشوده شود. به ویژه وقتی صحبت از کالایی است که زندگی را در قالب ساختمان ها جریان می دهد.

کالایی به نام شیرآلات بهداشتی ساختمان که شاید مهم ترین وظیفه شان جریان آب به عنوان عامل حیات باشد. بنابراین زندگی بدون آنها قابل تصور نیست و پسوند بهداشتی هم که به آنها اضافه شده، نقش حیاتی شان را بیشتر نشان می دهد. آنچه در مورد این کالاها در بازار ایران درخور تحسین است، دست بالای تولیدکنندگان داخلی است که توانسته اند حجم بالایی از سهم بازار را در اختیار گیرند.

وجود معدن های بسیار در ایران موجب شده تا مواد اولیه بخش های زیادی از صنایع در کشورمان موجود باشد.

در مورد تولید شیرآلات نیز داستان همین است و تا ۹۰درصد از مواد اولیه مورد نیاز این صنعت که آلیاژ برنج است، در ایران تولید می شود.آلیاژ برنج به دو صورت در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد یا از بازیافت فلزات رنگی مانند سیم، کابل و ظرف و ظروف مسی و در ترکیب با روی به دست می آید یا به صورت شمش برنج در بازار موجود است و در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

تولید اسمی این محصولات تا ۱۵تن در سال است. اما به دلیل واردات قانونی و غیرقانونی در این زمینه و البته مهم تر از آن رکود صنعت ساختمان سازی موجب شده تا از این ظرفیت تنها ۵تن تولید صورت بگیرد.

اما ظرفیت مصرف شیرآلات در بازار ایران تا ۲۰هزار تن در سال است.

ظرفیت های تولید شیرآلات در ایران ما را بر آن داشته تا در اتاق بازرگانی ایران نمایشگاهی دائمی برپا کنیم که بتوانیم تا هیئت های تجاری که از کشورهای مختلف به ایران می آیند با توان و کیفیت تولیدی در این حوزه آشنا شوند.

این اقدام در آینده ای نزدیک عملیاتی می شود. چون دولت هم عزم جدی برای صادرات دارد و با نشست ها و جلساتی که با وزیر صنعت داشته ایم، گویا بر این امر تأکید داشته  است.

رکود ساختمان سازی در ایران موجب شده تا استفاده از شیرآلات نیز به عنوان بخشی از این صنعت، در هاله ای از ابهام فرو برود.

به همین دلیل بخش زیادی از تولید به صورت مازاد وارد بازار می شود. بنابراین باید راه هایی برای صادرات وجود داشته باشد که البته از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده نشده و مشکلاتی بر سر راه صادرات این محصولات وجود دارد.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments