پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

ویژگی های کاشی خوب

ویژگی های کاشی خوب

ویژگی های کاشی خوب

 ویژگی های کاشی خوب  | را اگر بخواهید تشخیص بدهیم باید شناخت متوسط از کاشی و سرامیک داشته باشیم .
خرید کاشی و سرامیک مانند هر چیز دیگر نیاز به یکسری دانش دارد . با مراجعه به هر فروشگاهی ممکن است فروشنده کاشی و سرامیک اطلاعات مختلفی در این باره به ما بدهد ، اما آنچه مهم است این است که کدام یک برای ما بهترین است و چگونه بتوانیم کاشی خوب را شناسایی کنیم؟

برای دانستن این موضوع بهتر است ۵ عامل زیر را در نظر بگیرید:

۱- شرکت سازنده

همانطور که می‌دانید برای دانستن ویژگی های کاشی خوب در درجه اول باید به شرکت سازنده آن توجه کرد.

در حال حاضر به برندهای بسیار متفاوتی در بازار وجود دارد که توسط شرکت های مختلفی ساخته میشود ، اما آنچه مهم است تولید کننده آن محصول است . بعضی از شرکت ها مشهورتر و دارای کیفیت بالاتری به نسبت سایر تولیدکننده ها دارند .

۲- نداشتن تاب و خمش

یکی دیگر از ویژگی های کاشی خوب نداشتن تاب می باشد . کاشی که قوس و تاب داشته باشد از درجه آن پایین می آید و در هنگام کارکردن بندهای کشیده شده کوچک وبزرگ می شود و هنگام روشن کردن لامپ ، سایه بر روی کاشی های پایین تر آن بیندازند . پس هنگام خرید کاشی و سرامیک قوس و تاب کاشی توجه نمایید .

۳- ابعاد دقیق

بارها پیش آمده که کسانی که کاشی و سرامیک را می‌خرند وقتی میخواهند کار کنند استادکار می گوید که یک یا دو میل کوچک را بزرگ است .

این داستان در مورد کاشی های کالیبره صدق نمی‌کند چون با برش نهایی که در کارخانه روی کالیبره های انجام می شود همه انها یک سایز و ابعاد دقیق می شوند . اما در کاشی های معمولی امکان اختلاف دقت ابعاد وجود دارد که این امر به نوبه خود مربوط به شرکت سازنده و کوره شرکت می باشد .

اگر از شرکت معتبری خرید کنیم ابعاد آن بدون مشکل خواهد بود .

ویژگی های کاشی خوب
۴- دوام مناسب

یکی از ویژگی های کاشی خوب دوام مناسب محصول می باشد . کاشی و سرامیک از نوع پرسلانی و فول بادی دارای بالاترین کیفیت ساخت و عمر بالا تر و کاشی های رنگی و بدنه قرمز دوام کمتری دارند .

در درجه اول به هنگام بررسی دوام کاشی و سرامیک باید دقت کنیم که چه کاشی و سرامیک برای محل مورد نظر ما مناسب است تا در هنگام استفاده از عمر آن خیالمان راحت باشد .

۵-جذب آب

یکی از ویژگی‌های کاشی خوب این است که جذب آب آن پایین باشد . همانطور که می‌دانید جذب آب بالاتر احتمال خرابی و تغییر رنگ کاشی بالاتر می‌رود.

جذب آب کاشی در کاشی‌های بدنه قرمز تا حدود ۶ درصد می باشد ، که این باعث می شود که اگر این کار را در محیط هایی که رطوبت بالا می باشد استفاده شود احتمال خرابی و تغییر رنگ وجود دارد .

جذب آب در و سرامیک پرسلانی و فول بادی کمتر از یک درصد می‌باشد و در جاهایی که رفت و آمد بیشتر است و رطوبت بالاتر میباشد استفاده از این سرامیک ها پیشنهاد می‌شود ، اما جایی که رفت و آمد پایین و رطوبت کم است همان استفاده از کاشی بدنه قرمز کافی است .

نکات پایانی

درجه های مختلف و نامناسب

شاید با خود فکر کنید که یکی از ویژگی‌های کاشی خوب درجه بالای آن می باشد ، اما گفتنی است که درجات کارخانه های مختلف بر اساس استانداردهای داخلی خودشان تهیه می‌شود .

کاشی درجه یک در کارخانه الف ممکن است با کاشی درجه ۳ کارخانه برابری کند .

نباید بر اساس درجه به انتخاب کاشی و سرامیک روی آوریم

مهم‌تر از درجه در انتخاب کاشی سرامیک شرکت سازنده است چون شرکت‌ها هستند که درجات را روی کارتن ها تعبیه می‌کنند .

مشک آن است که خود ببوید

اگر در هنگام کاشی خرید کاشی و سرامیک فروشنده به شما توصیه های را کرد و شما را به انتخاب یک نمونه خاص تشویق کرد ممکن است نظر شخصی وی باشد یا آن برای شما مناسب باشد.

اما این نکته را همواره به یاد داشته باشید که اگر کاشی ، کاشی خوب باشد خود به خود نیاز به معرفی ندارد چون با یک بررسی ساده میتوانید به کیفیت کار پی ببرید .

شرکت های معتبر دارای قیمت های بالاتر با کیفیت بالاتری می باشند و برای این موضوع نیاز به توجیه ندارند که چرا قیمت شان بالاتر می باشد .

در هنگام خرید قبل از توجه به حرفهای فروشنده خودتان نیز تحقیق در این باره انجام دهید .

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] ویژگی های کاشی خوب

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments