پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

پنج نکته مهم چسب بتن شیمی ساختمان

پنج نکته مهم چسب بتن شیمی ساختمان

پنج نکته مهم چسب بتن شیمی ساختمان

  پنج نکته مهم چسب بتن شیمی ساختمان | چسب بتن یکی از کاربردی ترین محصولات در ساختمان سازی است و در ساخت انواع ساختمان های مسکونی، تجاری و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که این محصول به چه دلیل مورد استفاده قرار می گیرد و مزایای آن چیست؟

چسب بتن به دلایل مختلفی در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین کاربرد های این ماده می توان به توانایی آن در افزایش میزان چسبندگی بتن اشاره کرد.

به خصوص زمانی که شما بخواهید روی سطح بتن قدیمی از یک یا چند لایه بتن جدید استفاده کنید، این چسب های کاربردی می توانند چسبندگی لایه قدیمی بتن به لایه جدید بتن را افزایش دهند.

چسب بتن

بنابراین می توان نتیجه گرفت در پروژه هایی که به منظور تعمیرات و بازسازی انجام می شوند، این چسب ها بسیار کاربردی و ضروری هستند. استفاده از این چسب بسیار مرسوم هستند و بسیاری از کارفرما ها از این چسب در پروژه های کوچک و بزرگ خود بهره می برند.

بازسازی تنها یکی از موارد متعددی است که برای آن می توان از چسب بتن استفاده کرد. کاربرد این چسب ها بسیار متنوع است و می توانید با مطالعه کامل این مطلب با کاربرد های دیگر این چسب ها هم آشنا شوید و از آنها بهره ببرید.

خصوصیات مختلفی وجود دارند که باعث شده استفاده از چسب های بتن بسیار مرسوم شود و تقریبا در تمام پروژه های ساخت و ساز از آنها استفاده شود. اما اگر بخواهیم به یکی از مهمترین ویژگی ها و خواص این چسب ها اشاره کنیم، بدون تردید باید افزایش قدرت چسبندگی بتن قدیمی به بتن جدید با استفاده از این محصول را نام ببریم.

این ویژگی مسلما به دلیل مواد اولیه تشکیل دهنده این محصول است. خواص این چسب به گونه ای است که به خوبی می تواند بتن جدید و قدیمی را به هم بچسباند و مانع نفوذ آب به آن شود.

البته توجه داشته باشید که نحوه استفاده از چسب بتن هم یکی از آیتم های بسیار تاثیرگذار در عملکرد این چسب ها است. حتی اگر شما از باکیفیت ترین چسب های موجود در بازار هم استفاده کنید، در صورتی که در مورد شیوه استفاده درست از آن اطلاعات نداشته باشید احتمالا نتیجه مطلوبی را مشاهده نخواهید کرد.

در میان تولیدکنندگانی که اقدام به تولید این چسب ها می کنند، شرکت تولیدی شیمی ساختمان یکی از با سابقه ترین و حرفه ای ترین شرکت های تولیدی این محصول است که برای سال هاست اقدام به تولید چسب بتن شیمی ساختمان می کند.

در ادامه این مطلب بیشتر در مورد خواص، ویژگی ها، نحوه استفاده و خرید این چسب ها صحبت خواهیم کرد تا بتوانید با اطلاعات کافی یکی از چسب های بتن موجود در بازار را خریداری کنید.

کاربرد چسب بتن

به یکی از کاربرد های اصلی چسب های بتن که چسباندن بتن جدید به بتن های قدیمی است اشاره کردیم. از این رو در اکثر پروژه های بازسازی ساختمانی از این چسب ها بهره فراوان برده می شود. اما این تنها کاربرد چسب های بتن نیست. در ادامه ضمن توضیح مهمترین کاربرد این چسب ها، شما را با موارد بیشتری آشنا خواهیم کرد.

چسباندن بتن جدید روی بتن خشک شده

ترکیب کردن سیمان با بتن نمی تواند هیچ نوع عامل چسبناک طبیعی را به وجود آورد. از این رو زمانی که قصد دارید یک لایه بتن را بر روی لایه ای از بتن قدیمی یا خشک شده بریزید، نیاز است تا از یک عامل چسبنده در میان این دو سطح استفاده کنید. در غیر اینصورت لایه های قدیمی و جدید ادغام نمی شوند و شما شاهد یک اتصال بسیار ضعیف و بی استفاده خواهید بود.

زمانی که بدون استفاده از این چسب ها اقدام به ریختن بتن جدید بر روی سطح بتن قدیمی کنید، لایه جدید به صورت کاملا مجزا بر روی سطح بتن قدیمی می نشیند. در این حالت شما یک سطح مستحکم و کاربردی نخواهید داشت.

در چنین وضعیتی است که استفاده از چسب بتن شیمی ساختمان به عنوان یکی از برترین برند های این محصول، می تواند کاملا سطح بتنی خشک شده را آماده اتصال به لایه جدید بتن کند.

ترمیم بافت های قدیمی بتن

ترمیم بتن
شما در بسیاری از موارد نیاز ندارید که یک لایه جدید از بتن را بر روی بتن قدیمی به کار ببرید. خیلی از اوقات پیش می آید که شما تنها نیاز به تعمیر سطح بتن دارید و باید شکاف ها و درز هایی را که در بتن قدیمی ایجاد شده اند را با بتن جدید پوشش دهید.

توجه داشته باشید که این کار می تواند هزینه های شما را به نسبت زمانی که بخواهید از یک لایه بتن جدید استفاده کنید، بسیار کاهش خواهد داد و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

ترمیم نکردن بتن در طولانی مدت می تواند باعث بروز مشکلاتی نظیر نشت آب شود که بسیار ناخوشایند خواهد بود.

حالا اگر بخواهید تنها از بتن برای پر کردن این شکاف ها بهره ببرید، این ماده به خوبی در شکاف ها محکم نمی شود و در واقع دو لایه از هم جدا می مانند. در چنین شرایطی هم چسب بتن شیمی دارو به کمک شما می آید. این چسب ها کمک می کنند تا بتن جدید به خوبی در شکاف های بتن خشک شده قدیمی نفوذ کند و یک پیوند بسیار قوی و مستحکم را در آن به وجود بیاورد.

جلوگیری از ترک بتن

شما می توانید با استفاده درست از انواع چسب های بتن، از ترک خوردن آنها با گذشت زمان جلوگیری کنید. در بالا گفته شد که با گذشت زمان ترک هایی در بتن به وجود می آید که باید با استفاده از میزان درست چسب بتن و و بتن آنها را ترمیم کرد. این در حالی است که شما می توانید با استفاده از مقدار مناسب این چسب ها در زمان اولین بتن ریزی، مانع از ترک خوردن بتن شوید یا اینکه تا حد ممکن این زمان را به تعویق بیندازید.

چسب های بتن دارای ویژگی هایی هستند که خواص فیزیکی و شیمیایی بتن را افزایش می دهند. بنابراین مقاومت بتنی که در آن از مقدار مناسب این چسب ها استفاده شده است، در برابر آب و هوا و بسیاری از عوامل طبیعی و شیمیایی افزایش می یابد.

پیمانکاران حرفه ای به اهمیت استفاده از این چسب ها و استفاده از مقدار مناسب آنها برای بتن ریزی ساختمان پی برده اند و امروزه در بسیاری از پروژه های ساختمانی شاهد استفاده گسترده از این محصول هستیم.

ترک بتن
چسباندن کاشی، سرامیک و انواع سنگ ها
چسب کاشی
برای چسباندن انواع کاشی، سرامیک و سنگ ها به سطوح مختلف، می توانید از چسب بتن استفاده کنید. این چسب ها بدون تردید قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند و قادر هستند پیوند های مستحکمی را بین سطوح ایجاد کنند.

البته استفاده از چسب های بتن در این مورد، تنها محدود به مواقعی نمی شود که سطح مورد نظر از جنس بتن باشد. شما می توانید بر روی بسیاری از سطوح نظیر سطوح سیمانی هم از این چسب ها به منظور اتصال کاشی، سرامیک و… استفاده کنید.

در هنگام ساخت نما بر روی بتن های خشک شده قدیمی می توانید به طور ایده آلی از این چسب ها بهره ببرید تا یک پیوند قوی بین نما و سنگ نما ایجاد شود. همچنین این چسب باعث می شود که نما نسبت به نفوذ آب نیز مقاوم شود و از تفکیک سنگ دانه های کوچک و بزرگ جلوگیری می کند که بسیار این ویژگی ارزشمند است.

آب بندی بتن در مخازن و استخر های بتنی
یکی از کاربرد های چسب بتن در مخازن و استخر های بتنی است. شما نیاز دارید که این فضا ها را به درستی آب بندی کنید تا از نشت آب جلوگیری کنید. از آنجایی که چسب های بتن نسبت به رطوبت و آب مقاوم هستند، می توان در چنین مواردی از آنها بهره برد و از خواص فیزیکی و شیمیایی آنها استفاده کرد.

همچنین برای ترمیم و آب بندی لوله های فاضلابی و لوله های آب بتنی، بتن های به کار رفته در سد ها و پل های بتنی، بخش های مختلف فرودگاه ها و سالن های صنعتی از مدل های مختلف چسب بتن شیمی ساختمان استفاده می شود.

تا اینجا با برخی از مهمترین کاربرد های چسب بتن آشنا شدید و دیدید که تا چه اندازه این چسب ها می توانند کارایی داشته باشند و در رنج وسیعی از پروژه ها به کمک شما بیایند.

چسب بتن
در ادامه شما را با ویژگی های کلیدی این چسب ها آشنا می کنیم و بررسی می کنیم که چگونه این چسب ها می توانند خواص فیزیکی و شیمیایی سازه های بتنی را افزایش دهند.

ویژگی های چسب بتن
تمام کاربرد های فوق العاده چسب های بتن به دلیل خواص فوق العاده موجود در آنهاست. البته باید بدانید که مدل های متنوعی از این چسب ها در بازار موجود است. هر کدام از این مدل ها برای شرایط خاصی مناسب هستند و از مواد اولیه متفاوتی در تولید آنها استفاده می شود.

به عنوان مثال زمانی که هدف شما نصب کاشی و سنگ های نما به سطوح است، باید از نوع خاصی از چسب های بتن استفاده کنید. حال زمانی که هدف ترمیم بتن های ترک خورده است، باید از نوع دیگری از چسب های بتن استفاده کنید.

بارزترین ویژگی چسب بتن این است که باعث چسبندگی سطح بتن قدیمی و خشک شده به بتن جدید می شود. از این ویژگی این چسب ها استفاده های فراوانی می شود که به برخی از مهمترین این کاربرد ها اشاره شد.
یکی دیگر از ویژگی ها مهم این چسب ها افزایش مقاومت بتن در برابر کشش و خمش است. این چسب به دلیل داشتن این ویژگی می تواند از ترک خوردن بتن جلوگیری کند و در نتیجه با افزایش عمر سازه های بتنی می شود.
چسب های بتن باعث کاهش نفوذپذیری آب در بتن می شود و از این رو می توان در بسیاری از پروژه های داخل و خارج از ساختمان از آنها استفاده کرد.
با استفاده از این چسب ها شاهد مقاومت بیشتر بتن در برابر مواد شیمیایی خواهید بود.
بسیاری از مواقع در زمستان شاهد یخ زدگی بتن ها هستید. با استفاده از چسب بتن مناسب می توانید ضمن افزایش نفوذ پذیری بتن، از یخ زدگی آن نیز جلوگیری کنید.
چسب بتن شیمی ساختمان
انتخاب بهترین برند چسب های بتن یکی از مهمترین وظایفی است که شما بر عهده دارید. برند های مختلف ایرانی و خارجی از این محصول در بازار موجود هستند و شما باید بتوانید بهترین برند را انتخاب و خریداری کنید.

چسب بتن شیمی ساختمان یکی از بهترین و با کیفیت ترین چسب های بتن موجود در بازار است. این چسب از خواص شیمیایی و فیزیکی بالایی بهره مند است و می تواند بهترین انتخاب برای پروژه های ساختمانی و ساخت و ساز های بتن محور شما باشد.

چسب بتن sa12
شیمی ساختمان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید و عرضه مواد شیمیایی و به خصوص تولید انواع افزودنی های بتنی است. شیمی ساختمان جدیدترین محصولات شیمیایی و محصولات و افزودنی های بتنی موجود در ایران را تولید می کند و همواره محصولات این شرکت مورد استقبال کارفرمایان مختلف قرار می گیرد.

با استفاده از محصولات این شرکت به طور قطع نیازی به استفاده از هیچ کدام از محصولات مشابه خارجی نخواهید داشت. تولیدات این شرکت بر اساس آخرین استاندارد های روز دنیا انجام می شود و این تولیدات در برترین پروژه های ساخت و ساز کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

محصولات شرکت شیمی ساختمان عبارتند از:

افزودنی های بتنی
انواع ملات ها و گروت ها
انواع کف پوش های اپوکسی و پلی یورتان
انواع رنگ های نما
انواع واتر استاپ های بتن
انواع چسب بتن شیمی ساختمان
انواع ملات های ترمیم کننده بتن
در میان تمام محصولاتی که از این تولید کننده معتبر معرفی شد، چسب بتن شیمی ساختمان یکی از پرکاربردترین محصولات است که در پروژه های ساخت ساز مورد استفاده قرار می گیرند. این چسب ها در مدل های مختلفی به بازار عرضه می شوند و چسب بتن sa12 یکی از پر استفاده ترین انواع این چسب هاست.

در میان مدل های مختلف چسب مخصوص بتن که توسط شرکت شیمی ساختمان تولید می شود، چسب بتن sa12 مخصوص آب بندی و پر کردن شکاف های موجود در بتن است. از این رو با توجه به مصرف خاص این مدل، از آن در بسیاری از شرایط استفاده می شود.

در گذشته از قیرگونی و ایزوگام برای آب بندی و درزگیری بتن استفاده می شد. این محصولات دارای مشکلات فنی بسیاری بودند و به سرعت فرسوده می شدند. اما در حال حاضر بسیار کمتر از این محصولات استفاده می شود و چسب های بتن توانسته اند به خوبی جای آنها را پر کنند.

این روز ها برای آب بندی و درز گیری مخازن، استخر ها، سرویس بهداشتی، سونا، جکوزی، چاله آسانسور، آبنما، موزاییک و بسیاری از موارد دیگر از چسب بتن sa12 استفاده می شود.

نحوه استفاده از چسب بتن
یکی از موارد بسیار مهم در مورد چسب های بتن، نحوه صحیح استفاده از آنها است. در صورتی که یک فرد ناشی بدون دانستن شرایط مصرف از این چسب ها استفاده کند، بدون تردید نتیجه مطلوبی را مشاهده نخواهد کرد.

محلی که قرار است از چسب های بتن در آن استفاده شود، باید عاری از هر گونه گرد و غبار و چربی باشد. بنابراین سطح مورد نظر را کاملا تمیز کنید و سپس اقدام به استفاده از این چسب ها کنید.
نحوه استفاده از چسب سیمان به این صورت است که باید ابتدا آن را با مقداری آب مخلوط و رقیق کنید. سپس بهتر است کمی سیمان و شن و ماسه به آن اضافه شود تا ملاتی خمیری شکل ایجاد شود.
توجه داشته باشید که قبل از استفاده از ملات به دست آمده، باید یک لایه چسب را بر روی سطح سیمانی مورد نظر بمالید. (در این حالت هم باید ابتدا چسب را با مقداری آب رقیق کنید و سپس روی بتن خشک بمالید)
زمانی که شما این لایه از چسب را روی بتن می مالید، باعث می شود به ملات کمتری در ادامه نیاز داشته باشید که با توجه به قیمت چسب بتن مصرفی، باعث کاهش هزینه های شما می شود.
هرچه از بتن بیشتر یا لایه ضخیم تری از آن استفاده کنید، نیاز است مقدار چسب مصرفی را بالا ببرید و همچنین به صورت لایه لایه از آن استفاده کنید.
تمام مراحل نحوه استفاده از چسب بتن را جدی بگیرید و به طور کامل انجام دهید تا در نهایت نتیجه ای ایده آل را مشاهده کنید.

قیمت چسب بتن شیمی ساختمان

شیمی ساختمان یکی از بهترین برند های تولیدی چسب های بتن است که می توانید برای خرید آن به بازار مراجعه کنید یا راه ساده تر را انتخاب کنید و این چسب را از وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید.

قیمت چسب بتن شیمی ساختمان با توجه به اینکه مدل های مختلفی از آن وجود دارد، می تواند بسیار متفاوت باشد. آنچه که اهمیت دارد این است که قیمت این محصول با توجه به کیفیت بالای آن و با توجه به استاندارد هایی که در تولید آن مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

به سادگی می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دکتر تامین، قیمت چسب بتن شیمی ساختمان را مشاهده کنید و با مدل های مختلف این چسب های بسیار کاربردی آشنا شوید.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]پنج نکته مهم چسب بتن شیمی ساختمان


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments