پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

پوشش آب بند بتن

پوشش آب بند بتن

پوشش آب بند بتن

  پوشش آب بند بتن | یکی از مشکلاتی که در زمینه ساخت و استفاده از سازه های بتنی نگه دارند آب وجود دارد نشت آب از حوضچه ها، استخر ها وشیرآلات و ابزار های مختلف هستند که این موضوع باعث خسارت های فراوان برای شما خواهد شد. ولی قبل از اینکه به سراغ پوشش آب بند بتن برویم بهتر است که انواع نشتی در سازه های بتنی را با هم بررسی کنیم تا در اولین قدم نسبت به این مشکل آگاهی بالا تری داشته باشیم.

دلایل نشت آب در سازه های بتنی

نشت آب از نواقص موجود در سازه بتنی مانند ترک ها، شن زدگی و تخلخل

یکی از مواردی که در استاندارد های بتن سازی اصلا قابل قبول نیست، مشاهده ترک هایی است که باعث نشتی آب می شوند. ترک های سازه های بتنی به دلایل زیر ایجاد می شوند:

ترک های جمع شدگی که دلیل اصلی آن مراقبت های نامناسب در دوره مراقبت از بتن یا کیورینگ است.
ترک های حرارتی که به دلیل استفاده نکردن از آرماتور های های حرارتی در بتن است.
ترک های کششی که به دلیل عدم کنترل ضوابط آیین نامه و نظارت ضعیف بوجود آمده اند.

نشت آب از درز های بتن

ممکن است برای آسان سازی مراحل ساخت، کنترل کردن جمع شدگی بتن و تنش های حرارتی و یا کنترل لرزش های ایجاد شده در سازه بتنی، در آن درز ایجاد شود.

نشت آب به دلیل اتصالات انجام شده به بتن

منظور از اتصالات هرگونه قطعه یا تجهیزاتی است که از بتن عبور می کنند و یا در آن کارگذاشته می شوند مانند لوله ها و شیر ها و

نشت آب به دلیل نفوظ پذیری سطح بتن

میزان نشت قابل قبول در سازه های بتی ۰.۱ درصد در هر ۲۴ ساعت است. البته باید در نظر داشته باشید که میزان نفوظ پذیری سطح بتن ربطی به موارد بالا مانند ترک و درز و … ندارد. منظور از نفوظ پذیری بتن به موارد زیر بر می گردد:

بالا بودن نسبت آب به سیمان
نامناسب بودن تراکم بتن در زمان اجرا به دلیل آماتور بودن پیمانکار، کوچک بودن قالب و ویبره کاری نامناسب و بی دقت بتن.
آب بندی بتن

روش های آب بندی بتن

استفاده از روش پوشش آب بند بتن سطحی

در این روش مواد آب بندی دو قسمتی یا به عبارت دیگر آب بند های پلیمری برای پوشش بتن و آب بندی سطح سازه بتنی استفاده می شوند و عملکرد آنها به این صورت است که این مواد با ایجاد یک لایه نفوظ ناپذیر از رسیدن مایعات به سطح بتن جلوگیری می کنند. یکی از مواردی که تاثیر زیادی بر اجرای این نمونه آب بندی دارد، استفاده از مواد آب بندی با کیفیت و مناسب است که بالطبع باعث بالا رفتن کیفیت نهایی کار شما خواهد شد.

استفاده از مواد نفوظ گر سطحی برای آب بندی بتن

یکی از مواد آب بند کننده بتن که بعد از اجرا بتن استفاده می شود و به داخل بتن نفوظ می کند و با آهک آزاد و رطوبت موجود در بتن واکنش نشان می دهد تا همه راههای ورود و خروج رطوبت و نم را تا حد بسیار زیادی با کریستال های سوزنی پر می کند و با استفاده از این روش نفوظ پذیری بتن را کاهش داده و به عبارتی بتن را آب بندی می کند. یکی از مزایای این نوع آب بندی این است که این روش آب بندی به دلیل اینکه تا عمق بتن نفوظ می کند می تواند سط بتن شما دست نخورده باقی بگذارد و در صورتی که مشکلی در روی سطح بتن شما وجود داشت می توانید آن را بر طرف کنید.

شرکت کاشیران با سابقه ای درخشان و با پشتوانه یک دهه همکاری با شرکت های خارجی، در حوزه های تحکیم، نگهداری و آ ب بندی پروژه های تونلی، معدنی و عمرانی و ساختمانی توانسته است در کنار ارائه محصول، خدمات مشاوره ای، آموزشی، پشتیبانی و اجرایی را به مشتریان محترم خود ارائه نماید. از جمله این سوابق می توان به موارد زیر اشاره نمود.

اجرا و پشتیبانی پروژه های آب بندی منفی یک ساختمانها . چاله آسانسور. استخرهای خانگی و پسماند و آب نماها و
اجرا و پشتیبانی پروژه های آب بندی تونل ها و سازه ها به روش تزریق فوم تک جزئی
اجرا و پشتیبانی در حوزه تحکیم و نگهداری پروژه های تونلی و معادن زیر زمینی به روش مکانیزه
اجرا و پشتیبانی و اجرا در حوزه تحکیم و پیش تحکیم سازه های زیر زمینی به روش تزریق رزین و فوم دوجزئی و یا استفاده از محصولات پلیمری – سیمانی
اجرا و پشتیبانی در حوزه نگهداری انواع پروژه های تونلی با استفاده از افزودنی های بتنی
اجرا و پشتیبانی و اجرا در حوزه نگهداری گودها و ترانشه ها با استفاده از روش های نیلینگ و انکربولت

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] پوشش آب بند بتن

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:کاشیران

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments