پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

پیش بینی ۱۰ هزار شغل

پیش بینی 10 هزار شغل

پیش بینی ۱۰ هزار شغل

پیش بینی ۱۰ هزار شغل در طرح توسعه صنایع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد بیرجند

پیش بینی ۱۰ هزار شغل | علی اکبر فلاحی بیان اینکه به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۰ هزار نفر در این طرح اشتغال ایجاد خواهد شد، گفت : این طرح کاربری های مختلفی خواهد داشت که تولیدات آن به کشورهای مختلف صادر و در فازهای مختلف اجرایی خواهد شد که میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای آن بیش از ۱۴۴ میلیارد تومان می باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی،حجت الاسلام سیدباقر عبادی نماینده ی مردم بیرجند ، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی و همچنین تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و مدیرعاملان شرکت های زیرساخت استان از روند اجرای طرح تولید “کاغذ سلولزی و کربناتی” مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد بیرجند بازدید کردند.

مهندس علی اکبر فلاحی مدیر صنایع کاشی و سرامیک فرزاد با کادری مجرب ، متخصص و دلسوز طی سنوات گذشته با تمام فراز و نشیب های اقتصادی توانسته مشکلات را از پیش رو بردارد و باز هم در خط مقدم توسعه و تولید گام های موثری را در راه تولید و اشتغال استان بردارد.

این کارآفرین نمونه ی ملی و استانی با هدف اشتغال و تولید در این استان طرح توسعه ی مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد را با رویکردی محیط زیستی ارائه داد. طرحی که در آن می تواند با بازیافت کاغذ و مقوای باطله مجدد به محصولاتی رسید که نه تنها نیاز کشور را برطرف می کند بلکه زمینه های صادراتی نیز دارد.

علی اکبر فلاحی در بازدید نماینده ی مردم بیرجند ،خوسف و درمیان و همراهانش از سازه های سوله ی کارخانه ی کاغذ سلولزی با اشاره به اجرای طرح توسعه ای کارخانه تولید کاغذ سلولزی از ضایعات کاغذ و مقوا از پیشرفت ۳۰ درصدی سوله ی این کارخانه خبر داد و افزود : اکنون فونداسیون و ستون های سلوله اجرا شده و پیش بینی می شود ظرف ۸ ماه تا یکسال آینده به مرحله بهره برداری برسد.

پیش بینی اشتغال برای ۱۰ هزار نفر در طرح توسعه ای کارخانه

وی با بیان اینکه به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ۱۰ هزار نفر در این طرح اشتغال ایجاد خواهد شد، گفت : این طرح کاربری های مختلفی خواهد داشت که تولیدات آن به کشورهای مختلف صادر و در فازهای مختلف اجرایی خواهد شد که میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای آن بیش از ۱۴۴ میلیارد تومان می باشد . فلاحی با توجه به پتانسیل های معدنی استان گفت: با توجه به معادن آهکی که در استان داریم هیچ جای نگرانی برای مواد اولیه وجود ندارد،از طرفی بازار های جهانی نیز به سمت استفاده از محصولات محیط زیستی تمایل پیدا کردند که این محصولات گزینه ی اول انتخاب خواهد بود. مدیر عالی کاشی و سرامیک فرزاد از مشتری مداری و توجه به کارگران به عنوان سرمایه های کارخانه یاد کرد و گفت: در این مجموعه تلاش می شود تا قدمی در توسعه استان و کشور برداشته شود که تحقق این هدف به گفته مقام معظم رهبری از راهی جز همدلی و همزبانی بدست نمی آید . فلاحی با بیان این عبارت که من به همه صنعتگرانی که در شرایط اقتصادی فعلی فعالیت دارند خداقوت می گویم، افزود: انتظار می رود مسئولان هم به وظایفشان عمل کنند و همه دست در دست هم و با نقد سازنده در راستای رفع مشکلات صنعت گام بردارند.

چشم انداز طرح توسعه برای کل کشور دیده شده است

وی با بیان اینکه در فاز اول که ۴۵ تا ۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد و ماهانه ۵ و سالانه ۶۰ هزار تن کاغذ بسته بندی تولید شود، افزود: مساحت پروژه در مجموع ۳۰ هزار متر مربع و در فاز اول ۱۰ هزار متر مربع است، هم اکنون ماشین آلات کارخانه نیز خریداری شده و تا ۵ ماه آینده وارد استان می شود.

وی با اشاره به تولیدات کاغذ سلولزی از ضایعات کاغذ و مقوا گفت: با بهره برداری از این پروژه نه تنها خواهیم توانست نیاز کارخانه را به کاغذ بسته بندی کاشی و سرامیک مرتفع سازیم بلکه نیاز استان و هم چنین استان های هم جوار و در سطح گسترده تر نیاز کشور را هم به تولید کاغذ بسته بندی مرتفع سازیم .

کاغذ وایت تاپ لاینر

فلاحی بخشی از انواع تولیدات این کارخانه را یادآور شد و افزود: یکی از محصولات سلولزی کاغذ «وایت تاپ لاینر» است که بهترین نوع کاغذ برای پوشاندن لایه رویی ورق کارتن است. این نوع کاغذها از ترکیب الیاف سفید رنگبری شده در لایه رو و الیاف OCC به همراه خمیرکاغذ بکر ساخته می‌شوند. از ویژگی‌های مهم «وایت‌تاپ‌لاینر» می‌توان به چاپ پذیری بالا، سفیدی مناسب، سفتی خمشی بالا و جذب آب کنترل شده اشاره کرد.

تولید کاغذ کربناتی

فاز دوم طرح توسعه ی این مجتمع نیز تولد کاغذ آهکی است، مدیر عال مجتمع کاشی فرزاد دراین باره توضیح داد: در این روش تولید ، برگی از درخت قطع نمی شود، قطره آبی هم مصرف نخواهد شد. به گفته فلاحی، ماندگاری و استحکام بالا ، ضد رطوبت بودن و قابل بازیافت بودن،مقاوم در برابر پارگی از مهمترین ویژگی های این کاغذ سنگ آهک است .

حجت الاسلام عبادی : با تمام توان باید کمک کنیم

پیش بینی 10 هزار شغل

حجت الاسلام عبادی نیز با تقدیر از مهندس فلاحی و تحسین تلاش مجدانه ی او در سرعت اجرای طرح توسعه گفت: از دیدن این تولیدکنندگان که به راستی تنها عشق به کار توانسته آنها را با وجود مشکلات فراوان اقتصادی در عرصه ی کار و تلاش پایدار نگدارد احساس شادی و خرسندی می کنیم. وی با اشاره به طرح توسعه ی مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد افزود: توجه به تعداد اشتغالی که در این واحد تولیدی خواهد بود مسئولیت مدیران شهرستانی و استانی را برای کمک به این تولیدکننده بیشتر می کند. وی با تشکر ویژه از مدیرانی که این کارآفرین را همراهی کردند ادامه داد: این تولید کنندگان به راستی جهادگرانی هستند که در توسعه ی استان باید خواسته هایشان را در چارچوب قانون عملیاتی کنیم.

کرافت لاینر

«کرافت لاینر» کاغذی با استحکام بالاست که در کارتن سازی از آن استفاده می‌شود. از ویژگی‌های برجسته این نوع کاغذها می‌توان به چاپ‌پذیری و ضریب جذب آب کنترل شده اشاره کرد. کاغذهای کرافت لاینر از کارتن کنگره‌ای کهنه (OCC) و الیاف بکر تشکیل می‌شوند. مهمترین تولیدکنندگان این نوع کاغذها کشورهای روسیه، برزیل، چین و کره جنوبی هستند.

مقوای پشت طوسی

مقوای پشت طوسی نوعی از مقواهای بازیافتی است که یک طرف آن سفید است. معمولا مقوای پشت طوسی را از دولایه مقوا که با صفحه‌های مخصوص و مرطوب به هم چسبانده می‌شوند می‌سازند. از ویژگی‌های بسیار مهم این نوع مقوا می‌توان به سفتی خمشی بالا، سفیدی مناسب و قابلیت چاپ زیاد اشاره کرد.

کاغذ روزنامه

کاغذ LWC که در بازار ایران به اسم کاغذ روزنامه شناخته می‌شود، از تفاله چوب یا همان فیبرهای بازیافت‌شده ساخته می‌شود. این نوع از کاغذها سبک، لطیف و دارای مقاومت پایین در برابر نور هستند. به منظور افزایش کیفیت چاپ‌پذیری و خواص سطحی مناسب، لایه‌ای از مواد شیمیایی خاص بر روی این نوع کاغذ اندود می‌شود. محصولات دیگری شامل سک کرافت، گلاسه کاغذی، وایت تاپ کوتد، ایندربرد یا مقوای پشت کرم و . . . از دیگر محصولات سلولزی به شمار می آید که کاربردهای بسیار مهمی دارد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] پیش بینی ۱۰ هزار شغل


منبع: برنا نیوز

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments