پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بررسی چالش های اقتصادی بین ایران و ارمنستان

مراودات ایران و ارمنستان

بررسی چالش های اقتصادی بین ایران و ارمنستان

به گفته دنیای اقتصاد: بررسی چالش های اقتصادی بین ایران و ارمنستان، چندی پیش رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنسان در پیامی اذعان داشت که دولت ارمنستان برای توقف سنگ‌اندازی‌های متعدد آذربایجان در مسیر اقتصادی ایران و ارمنستان دست به کار خواهد شد.

هرویک یاریجانیان در نشستی آنلاین از تلاش برخی کشورهای منطقه مبنی بر دور کردن ایران از اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد تا آن‌ها بتوانند از منافع روابط اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه استفاده لازم را داشته باشند.

او همچنین در ادامه صحبت‌‌های خود عنوان داشت که برخی کشورها در منطقه، سعی می‌کنند سیاست اقتصاد تحمیلی را برای سایر کشورها اتخاذ کنند؛ درنتیجه آن‌ها اتحادیه‌های اقتصادی در منطقه را متضاد با اهداف خود برمی‌شمارند و در راستای تضعیف آن‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

او همچنین اشاره‌ای به فرا رسیدن زمان عضویت دائمی ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا اشاره کرد و با توجه به روند عضویت ناظر ایرانی گفت: «سایر کشورهایی که با ایران مبادلات اقتصادی انجام می‌دهند، بابت کاهش حجم مبادلات و معاملات تجاری نگرانی زیادی از خود نشان می‌دهند».

هرویک یاریجانیان در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: « سنگ‌اندازی‌های مداوم آذربایجان باعث شده است تا روابط ایران و ارمنستان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود». البته وجود مرزی زمینی بین ایران و ارمنستان از مهم‌ترین مزایای همکاری بین این دو کشور است.

از آنجایی که ارمنستان نقش مهمی در دعوت ایران به اتحادیه اوراسیا دارد و با عضویت کشورمان در این اتحادیه، روابط بین دو کشور بیش از پیش تقویت خواهد شد، این موضوع بسیاری از کشورهای منطقه را نگران کرده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان در صحبت‌های پایانی خود به جنگ‌های میان ارمنستان و آذربایجان اشاره کرد که طی بخشی از اراضی مرزی ارمنستان و ایران به تصرف این کشور درآمده است. دولت آذربایجان نیز تمام تلاش خود را می‌کند تا با اعمال انواع محدودیت‌ها، مناسبات تجاری ایران و ارمنستان را به هم بزند. در حالی که پیش از این وسایل نقلیه به‌راحتی در این کشور تردد داشتند.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments