پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چرا کاشی ها در طول زمان از بین می روند؟

چرا کاشی ها در طول زمان از بین می روند؟

چرا کاشی ها در طول زمان از بین می روند؟

چرا کاشی ها در طول زمان از بین می روند؟

امروزه کاشی کفپوش محبوب ترین نوع کفپوش است. نصب آسان و ارائه یک ظاهر جذاب به خانه شما از ویژگی های شناخته شده کاشی سرامیک ها به شمار می رود. کاشی کفپوش، با وجود ویژگی های مثبت فراوان، در هنگام خرید، نصب و در طول عمر خدمات، به نگهداری و مراقبت مناسب نیاز دارد. با توجه به عدم نگهداری و مراقبت مناسب، ممکن است نقص های عمده و مختلف بر روی کف یا کاشی های دیوار ظاهر شود، یعنی شکسته شدن و ترک خوردگی، محو شدن، خم شدن، رنگ زنگ زدگی و غیره، رخ دهد. در میان آنها، کاشی های فسیلی رایج ترین نقص در کاشی و سرامیک هاست.

در اینجا ما دلایل متعددی که باعث از بین رفتن کاشی ها می شود، ذکر می کنیم:

  1. استفاده از پاک کننده های غیر ضروری اسیدی، به ویژه در مناطق مرطوب. امروزه کاشی ها به صورت دیجیتالی چاپ می شوند بنابراین نیازی به استفاده از مواد شیمیایی مضر نیست و برای تمیز کردن کاشی ها از این نوع پاک کننده های قدرتمند و مضر استفاده نمی شود. این مواد شیمیایی سطوح لعاب را از بین می برند و در نتیجه به مرور زمان، این سطح پاک می شود و رنگ کاشی شروع به محو شدن می کند.
  1. اگر مرحله دوغآب به درستی انجام نشود، در طول نصب کاشی، صابون و چربی های بدنه کاشی در گوشه های کاشی انباشته می شوند. این باعث می شود سطح رویی کاشی ها محو شوند. به صورتی که، لایۀ روی کاشی در زیر لایۀ صابون و چربی های بدنه قرار می گیرد. سپس کاشی به رنگ سفید تبدیل می شود. به تدریج و با انجام چندباره دوغآب حتی ممکن است شما تکه های سفید را بیش از سطح کاشی مشاهده کنید.

  1. برخی از کاشی ها به دلیل تابش مستقیم نور خورشید روی سطح کاشی، رنگشان محو می شود. این امر به علت اشعه ماوراء بنفش خورشید در فضای آزاد و یا وجود پنجره باز رخ دهد. به خصوص در کاشی های بدون چاپ دیجیتالی، مقاومت کمتری در برابر UV مشاهده شده است.
  2. رطوبت بیش از حد هم باعث می شود که رنگ کاشی ها محو شوند. به خصوص کاشی هایی که فضای آن همواره مرطوب باشد.
  3. اگر تمیز کردن کاشی به درستی انجام نگرفته باشد، کاشی ها به دلیل قرار گرفتن ذرات گرد و غبار بر روی سطحشان، کدر و تیره رنگ می شوند.
  4. در مناطق آشپزخانه، شما باید هنگام استفاده از مواد روغنی بسیار محتاط باشید، به طوری که اگر آنها بر روی کاشی بریزند، احتمال فساد و رشد میکروب ها، قارچ ها و کپک ها در کاشی ها و ملات بین کاشی ها وجود دارد.

توجه کنید که همیشه در هنگام خرید کاشی یا ساخت و بازسازی یک خانه، تعداد کمی از کاشی ها را نگه دارید. تا در مواقع تعمیرات و بازسازی از آنها استفاده کنید. اگر کاشی ها به طور مرتب نگهداری شود، طول عمر زیادی دارند.

منبع: مجله اینترنتی ســرام‌پخــش

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments