پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک | با استفاده از چسب‌های کاشی و سرامیک می‌توان به سهولت محصولات پرسلانی ، گرانیتی و سنگ را در سطوح نمای ساختمان‌ها نصب نمود و این موضوع توسط ملات سیمان امکان‌پذیر نبوده و پس از گذشت زمان امکان جدا شدن، کنده‌ شدن و افتادن از روی نمای ساختمان وجود دارد که با هزینه اندک می‌توان از این امر جلوگیری کرد . بایستی پذیرفت که استفاده از تکنولوژی‌های جدید در صنعت ساختمان امری اجتناب ناپذیر است. برای برون رفت از مشکلات عدیده‌ای که در زمان ساخت‌ و ساز و پس از آن در زمان استفاده از ساختمان، وجود دارد بایستی از این دستاوردها استفاده نمود.
روش کار به سبک چسبی یکی از جدیدترین روشهای نصب کاشی ، سرامیک و سنگ میباشد که بیشتر برای نصب کاشی بر روی دیوارهای قدیمی و تراز شده بوسیله سیمانکاری ،گچ، کاشی قدیمی ،سنگ قدیمی و……….است .کمتر از ۲۵ سال سابقه دارد که اوایل به صورت پودر هایی از خارح کشور (چین و اسپانیا) وارد میشودند و با اب مخلوط میشودند و به صورت خمیر در می امدند که برای پروژه های خاصی برای نصب کاشی مورد استفاده قرار میگرفتند و توجه سرمایه گزاران مصالح ساختمانی را به خود جلب کردند سپس تولید کنندگان داخلی به فکر تولید این نوع محصولات افتادند و دو نوع چسب:
۱.چسب خمیری کاشی و سرامیک مخصوص دیوار و ۲.چسب پودری برای کف تولید کردند که در حال حاضر تعداد انها به حدود ۲۰۰ کارخانه در کشور میرسد.
در خصوص محصولات چسب کاشی، سرامیک و سنگ مزایای زیر را می‌توان حاصل دستاورد این تکنولوژی دانست:
١- سرعت بسیار بالا هنگام نصب
۲- استحکام در سال‌ها بعدی و زمان کاربرد.
۳-مقاومت بالا در برابر زلزله.
۴-ضد ارتعاش نمودن سطح نصب نسبت به ملات‌های دیگر.
۵-وزن بسیار کم بابت سبک‌سازی کف و هم‌چنین بدنه در هنگام نصب بر روی نما.
۶- استفاده از فضای بیشتر ساختمان به جهت استفاده از مواد کمتر.
۷- عایق رطوبتی نمودن سطح به خصوص در محل‌های بسیارمرطوب و هم‌چنین در مناطق شرجی و بد آب و هوا.
۸-در مناطق پر باران و در برابر باران‌های دائمی سطح، آب‌بندی ایجاد کرده و از نفوذ رطوبت جلوگیری می‌نماید.
۹-در مناطق سردسیر و هم‌چنین گرم‌سیر بر روی نما قابل استفاده می‌باشد.

چسب کاشی و سرامیک

شناسایی اصول ایمنی و حفاظت در نصب کاشی با چسب

بر روی سطوحی که با گچ یا آجر و یا کاشی که قبلاً پوشش داده شده می توان با چسب کاشی ها را چسباند .
بنای کاشیکار می بایستی بتواند از عهده این کار به خوبی برآید و مهارت های لازم با این نوع چسب ها را قبلاً کسب کرده باشد . به دلیل اینکه این چسب ها به علت داشتن خصوصیات و کیفیت خوب در صنعت ساختمان کاربردهای وسیعی دارند .
رعایت اصول ایمنی و حفاظت به دلیل دارا بودن مواد شیمیایی در ترکیب این چسب ها که ماده اصلی آنها از پلیمرها یا سیمان الزامی است . این چسب ها در برابر رطوبت مقاوم بوده و از آن در کاشیکاری ، حمام ها و دستشویی و آشپزخانه و سرویس های بهداشتی استفاده می شود زیرا در این مکان ها نسبت به سایر قسمت های ساختمان درصد رطوبت تا ۷۰ درصد بیشتر است . رعایت اصول ایمنی موقع نصب که در موقع خودگیری چسب از خود آمونیاک آزاد می نماید ، نیز الزامی است . در بعضی از چسب ها که به صورت بتونه استفاده می شود که این چسب ها نیز از چندین نوع مواد شیمیایی بخصوص ترکیب شده اند ، بنابراین در نصب کاشی ها با انواع چسب ها بایستی اصول ایمنی و حفاظتی رعایت شود .

شناسایی اصول نصب کاشی روی سطح چسب مالی شده

سطوح پشت کاشی می بایستی قبل از چسب مالی از گرد و غبار حاصل از محیط و انبار کردن پاک شود . تا در هنگام نصب کاشی بر روی دیوار چسب ها خودگیری داشته باشد . در هنگام مالیدن چسب باید مساحتی را که می خواهیم چسب مالی نماییم به مقدار کم تا حد چند کاشی چسب مالیده و کاشی ها را بچسبانیم و تراز نمائیم تا قبل از اینکه چسب خودگیری با سطح دیوار به انجام نرسیده باشد . بنابراین مهمترین عامل در این امر سرعت عمل و آماده بودن کاشی ها در موقع نصب می باشد که در هر ردیف از قبل زمینه کار فراهم شده و کاشی هایی که در انتهای رج ها در صورت نیاز به برش داشته قبلاً بریده و آماده شده باشد که در انتهای رج ها باعث نگردد تا چسب مالیده شده خشک شده و به همین علت کاشی ها پس از چند مدت در اثر ضربه یا شستشو کنده شود .

روش کار با چسب برای نصب کاشی ،سرامیک و سنگ:

ابتدا زیر کار را با تیشه کمی زخمی نماییم ،سپس ابزار کارهای مخصوص را اماده کرده و خمیر را با کمی اب اغشته کرده و با کاردک مخصوص به متراژحدود یک متر مربع به دیوار میکشیم سپس کاشی را با کمی فشار نصب کرده و تراز مینماییم بعد از چندین ساعت عملیات بند کشی را انجام میدهیم و کار بعد از ۴۸ ساعت قابل استفاده میباشد .
روش قاشقی و ترکیبی بیشتر برای نصب کاشی و سرامیک ابعاد بزرگ و زمانی که زیر کار خوب تراز نباشد و موج داشته باشد استفاده میشود.
میزان مصرف چسب برای زیر کار های صاف و تراز حدود ۳,۵ کیلو گرم در هر متر مریع است و میزان مصرف در زیر کارهای ناصاف حدود ۵ کیلوگرم در هر متر مربع میباشد. اطمینان در مورد استحکام و مقاومت روش نصب کاشی و سرامیک به سبک چسبی بستگی به دو عامل مهم دارد: اول با کیفیت بودن و مرغوبیت چسب خمیری و دوم تجربه کاری استاد کار نصاب
معمولا این عقیده در بین مردم وجود دارد که کار چسبی،خود را بعد از مدتی ول میکند و نباید در حمام از چسب کاشی برای نصب استفاده کرد؟
پاسخ ما به این شک این است که نه خیال شما از بابت استحکام راحت باشد ما در نصب کاشی و سرامیک حمام مقداری چسب بتن با چسب خمیری مخلوط مینماییم تا نفوذ اب به چسب در ان تاثیری نداشته باشد و در ثانی الان چسب های ضد اب هم تولید شده اند که برای حمام توصیه میشود.
چسب پودری برای نصب کاشی و سرامیک کف مورد استفاده قرار میگیرد و ان را معمولآ با سیمان و پودر سنگ ترکیب مینمایند .
نکته پایانی : قبل از خرید مصالح و بخصوص چسب با نصاب کارتان در خصوص بهترین چسب مشورت نمایید.

انتخاب چسب مناسب کاشی

چسب کاشی انعطاف‌پذیر
چسب کاشی انعطاف‌پذیر در زمان نصب کاشی در مکان‌هایی که جابه‌جایی اندک یا ارتعاش دارند مانند قسمت بالایی کاشی کف در نتیجه تغییرات دمایی مورد نیاز است.این موضوعی مهم است زیرا بیشتر چسب‌ها در این موقعیت‌ها ترک می‌خورند. بهترین چسب کاشی انعطاف‌پذیر تا‌کنون لاتکس نازک است.

چسب کاشی ضدآب

این چسب در زمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اتصال در مکانی است که اغلب در معرض رطوبت است مانند آشپزخانه یا حمام اصلی. این چسب از مدل نازک است اما اینکه از چه نوعی استفاده ‌می‌شود به سطحی که کاشی به آن وصل می‌شود بستگی دارد.

 

چسب کاشی مقاوم در برابر گرما

این چسب زمانی که کاشی‌کاری در مکان‌های در معرض آتش نیاز است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علت اینکه دمای بالا می‌تواند به چسب عادی آسیب برساند باید از چسب مقاوم در برابر استفاده شود. به هیچ عنوان نباید از بنه آلی در شرایط با دمای بالا استفاده کرد. برای کاشی‌کاری به چسب از نوع نازک که توانایی مقاومت در دمای بالای ۴۰۰ درجه فارنهایت را داشته باشد نیاز است.

چسب کاشی اپوکسی

این نوع چسب برای برنامه‌های کاربردی زیادی که کاشی‌کاری در معرض رطوبت، حملات شیمیایی و یا ترافیک سنگین مکرر است می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. چسب های اپوکسی برای توانایی بالا برای فراهم آوردن اتصال با مقاومت قابل توجه برای کاشی‌کاری‌های عمودی و افقی داخلی همراه با مقاومت بالا در برابر دماهای بالا و انقباض در حاشیه در هنگام نگه‌داری شناخته شده‌اند. این چسب برای نصب انواع مختلف مصالح از جمله سرامیک، سنگ معدن، چینی، گرانیت، تخته سنگ، موزاییک با نمای مرمر و کاشی های سنگی حساس به رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد.چسب های اپوکسی همچنین برای مکان‌هایی به کار می‌رود که معمولا نیاز به استفاده از مواد شیمیایی شوینده دارند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] چسب کاشی و سرامیک

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments