پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چطور به پیمانکاران طرح و ساخت، مصالح ساختمانی بفروشیم؟

چیدمان حصیری کاشی و سرامیک

چطور به پیمانکاران طرح و ساخت، مصالح ساختمانی بفروشیم؟

چطور به پیمانکاران طرح و ساخت، مصالح ساختمانی بفروشیم؟ | پروژه های طرح و ساخت سریعترین رشد را در بخش ساخت و سازهای صنعتی دارند. با این وجود، اغلب تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، روش های بازاریابی و فروش شان را برای تامین نیازهای جامعه طرح و ساخت تغییر نداده اند. آنها با نادیده گرفتن پیمانکاران طرح و ساخت، در حال از دست دادن فرصت های فروش هستند.
در گذشته معمار ساختمان را طراحی می کرد و پیمانکار آنرا می ساخت، برای همین معمار تعیین کننده نوع مصالح ساختمان بود. اما در حال حاضر با همه گیر شدن پروژه های طرح و ساخت، پیمانکاران طرح و ساخت تصمیم گیرنده اصلی هستند. بنابراین تولیدکنندگان مصالح ساختمانی که به این موضوع توجهی ندارند، نزدیک به نیمی از فرصت های فروش خود را از دست می دهند. تولید کننده هایی که در پروژه های طراحی و ساخت وارد نمی شوند، تا زمانی که محصولات شان توسط تیم طراحی و ساخت انتخاب شود می توانند از این حوزه درآمد داشته باشند، البته بدون اینکه بدانند و یا تاثیری در آن داشته باشند.

مزیت اصلی پروژه های طرح و ساخت صرفه جویی در زمان است.

افرادی که مالک یا سرمایه گذار پروژه های تجاری هستند، تمرکز زیادی بر روی زمان در پروژه دارند، برای همین روش طرح و ساخت برایشان جذاب است. چالش و البته فرصت واقعی برای تولید کننده مصالح ساختمانی این است که تعداد زیادی از پروژه های طرح و ساختی که دیگران از آن اطلاع ندارند را شناسایی کنند قبل از اینکه عمومی شوند و زمان تاثیرگذاری برای انتخاب مصالح از دست برود.

امروزه در موارد زیادی، مالک مستقیما و بدون مناقصه به یک پیمانکار مراجعه می کند و او را برای طراحی و ساخت ساختمان استخدام می کند. حتی اگر مناقصه ای هم باشد، پیمانکار ممکن است اطلاعات پروژه را عمومی نکند. پیمانکار نمی خواهد که دیگر پیمانکاران از پروژه مطلع شوند و آنرا از دستش دربیاورند. مالک هم ممکن است بدلایلی نخواهد در این مرحله، عموم از اطلاعات پروژه مطلع شوند.

بهترین راه برای کسب اطلاع درباره ساختمان هایی که اطلاعات آنها عمومی نشده، این است که علاوه بر معمارها به پیمانکاران هم سر بزنید. بسیاری از شرکت های طرح و ساخت، طراحان و معماران داخلی خود را دارند یا با آنها مشارکت می کنند. این ها افرادی هستند که تولید کنندگان مصالح ساختمانی باید با آنها در ارتباط باشند. اگر پیمانکاران اطلاعات زیادی در مورد پروژه به شما نمی دهد، تعجب نکنید، چون آنها می خواهند محرمانه باقی بماند. پس باید اعتماد آنها را جلب کنید.

تفاوت پروژ های طرح و ساخت در چیست؟

علاوه بر ارائه مزایای محصول تان همراه با مشخصات و اطلاعات سابمیتال، شرکت های طرح و ساخت به دنبال موارد زیر هستند:
۱- شما باید بتوانید درمورد هزینه نصب محصول تان در محل صحبت کنید. در طرح و ساخت، زمان بسیار مهم است و فرصتی نیست که مثلا بگوئید به شما اطلاع می دهم. پس لازم است درباره هزینه متوسط نصب محصول خود اطلاع داشته باشید.

۲- شما باید پیشنهاد دهید که این محصول را از برنامه مناقصه خارج کنند. یا ممکن است بخواهید آن را به تعدادی از مشتریان پیمانکار خود تحویل دهید.

۳- شما و شرکت تان باید به عنوان یک متخصص در مورد محصول تان دیده شوید. بدلیل اهمیت زمان در این پروژه ها، تیم طرح و ساخت مایل است تا با افراد متخصص کار کند.

۴- بخشی از تیم باشید. تیم طرح و ساخت بخشی است که صنعت ساختمان از آن استفاده می کند. هدف شما باید این باشد که از طریق تخصص تان و انجام کار، در تیم جایگاهی بدست آورید.

اگر برای بازاریابی پروژه های طرح و ساخت جدی هستید.

۱- انجمن های طرح و ساخت را پیدا کنید و در رویدادهای آنها شرکت کنید.
۲- با روش های زیر به دیگران نشان دهید که شما متعهد و حامی پروژه های طرح و ساخت هستید:
– یک بخش مختص طرح و ساخت در وبسایت تان ایجاد کنید.
– پروژه های طرح و ساختی که از محصولات تان استفاده کرده اند را معرفی کنید.
– از عبارت”طرح و ساخت” در غرفه های نمایشگاه، مقالات و در شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید تا فعالان صنعت ساختمان بدانند که شما در حوزه فعالیت تان در طرح و ساخت پیشتاز هستید.

اگر آماده اید که برگردید و نگاهی تازه به رویکرد خود در زمینه فروش مصالح ساختمانی داشته باشید تا بتوانید در پروژه های طرح و ساخت کنید، در دستیابی به اهداف فروش موفق تر خواهید بود.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:صنعت ساختمان

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments