پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چطور چسب را از روی موکت پاک کنیم؟

چطور چسب را از روی موکت پاک کنیم؟

چطور چسب را از روی موکت پاک کنیم؟

چطور چسب را از روی موکت پاک کنیم؟ | لکه چسب روی موکت یکی از لکه‌هایی است که پاک کردن آن چندان ساده و پیش‌پاافتاده نیست. از آنجایی‌که چسب خاصیت چسبندگی بالایی دارد، از بین بردن این لکه دشوار است و امکان دارد کمی زمان‌بر باشد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با پاک کردن این لکه‌های سمج بیشتر آشنا شوید.

روش‌های پاک کردن لکه‌های سمج چسب از روی موکت
لکه‌های چسب، منظره نامطلوبی را روی موکت ایجاد می‌کنند. در ادامه به دو روش پاک کردن لکه چسب اشاره‌شده است.

روش اول: استفاده از سرکه سفید

مواد موردنیاز:

چاقو آب پارچه پنبه‌ای سرکه سفید
چنانچه لکه چسب روی موکت را بلافاصله پاک نکردید و قدیمی شده، بهتر است ابتدا محلی از موکت را که چسبی است، کمی مرطوب کنید. سپس به کمک چاقو آن را برداشته و کاملاً تراش دهید.

روی چسب آب گرم بریزید و در همان زمان لکه را با پارچه‌ای سفید پاک‌کنید. در این شرایط چسب به‌صورت لایه‌ای از روی موکت برداشته می‌شود. دقت کنید که در زمان برداشتن چسب از روی موکت به آن فشار وارد نکنید تا صدمه ببیند. به خاطر داشته باشید که این مرحله یکی مراحل ساده و درعین‌حال حائز اهمیت است که بسیاری از افراد آن را نادیده می‌گیرند و بدون در نظر گرفتن این مرحله اقدام به پاک‌سازی لکه می‌کنند. در این صورت مقدار زیادی از اثرات لکه روی موکت باقی می‌ماند و در زمان شستشو به موکت آسیب‌های جدی وارد می‌شود.

پس از انجام مراحل فوق، نوبت به استفاده از سرکه سفید می‌رسد. سرکه سفید را روی لکه فرش بریزید و چند دقیقه زمان دهید تا سرکه روی لکه چسب بماند. سپس از ترکیب آب، صابون و مایع ظرف‌شویی جهت برطرف کردن لکه استفاده کنید. سعی شود همزمان با افزودن این ترکیب، به‌وسیله پارچه سفید قطره‌های چسب را پاک‌کنید.

قطعاً با انجام این قبیل کارها تا حدودی لکه چسب محو و کمرنگ شده است. چنانچه آثاری از لکه هنوز برجای‌مانده، پیشنهاد می‌شود دوباره مراحل بالا را تکرار کنید تا لکه کاملاً حذف شود. در انتها برای پاک شدن اثر چسب، به‌وسیله شامپو فرش محل لکه را با دقت بشویید و در زمان شستشو تلاش کنید آن را از بین ببرید.

روش دوم: استفاده از اتو

مواد موردنیاز:

دستمال‌کاغذی اتو پارچه نازک و نسوز یا دستمال‌کاغذی
برای شروع کار، با آب معمولی ناحیه چسبی را خوب شستشو دهید تا لکه کمی سست شود. سپس برای ادامه کار، پنبه‌ای را به آب آغشته و روی لکه قرار دهید و مجدداً بردارید. این مرحله را برای چندین بار تکرار کنید تا سطح کار نرم و خیس شود. تا جایی که امکان دارد موکت را بیش‌از حد مرطوب نکنید؛ زیرا شستشوی آن نقطه از موکت باید در حدی صورت پذیرد که تنها موکت نمناک و قطره‌های چسب سست شوند.

سپس با به‌کار بردن شامپو فرش و آب، سطح موکت را کاملاً شستشو دهید تا مقداری از لکه اولیه برداشته شود. همان‌طور که قبلاً هم ذکر شد، سعی نکنید بازور و فشار چسب خشک‌شده را پاک‌کنید. این مرحله را درصورتی‌که لکه قدیمی باشد، برای دفعات بیشتر تکرار کنید.

پارچه را روی لکه چسب خشک قرار دهید و آن محل را کامل با پارچه یا دستمال پوشش دهید. دقت داشته باشید که از پارچه نسوز یا نچسب برای این منظور استفاده کنید. سپس اتو را داغ‌کرده و اجازه دهید ۱۰ ثانیه روی پارچه قرار گیرد. این عمل را چندین بار تکرار کنید تا جایی که چسب ذوب یا جذب پارچه و دستمال شود.

نکته: توجه داشته باشید که حتماً از پارچه سفید و تمیز جهت پاک کردن لکه روی فرش استفاده کنید. پارچه نباید دارای رنگ و طرح باشد؛ زیرا در این صورت ممکن است رنگ آن به قالی انتقال یابد. همچنین می‌توانید از یک حوله کاغذی برای این کار کمک بگیرید.

چطور چسب را از روی موکت پاک کنیم؟

موکت‌ به اتاق‌های خانه گرما می‌بخشد:

از این‌رو می‌بایست در نگهداری و به‌کارگیری آن‌ نهایت دقت را به خرج داد. برای آن‌که موکت همواره خوب جلوه کند باید همیشه آن را تمیز نگه داشت و لکه‌های برجای‌مانده از عوامل مختلف را از بین برد. لکه چسب به‌عنوان موضوع مقاله حاضر انتخاب‌شده و درباره برطرف کردن آن راه‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب به دو روش پاک کردن لکه چسب با سرکه سفید و اتو پرداخته شد.

چطور چسب را از روی موکت پاک کنیم؟

 

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments