پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونگی انتخاب کردن کاشی برای کف و دیوارهای دستشویی

چگونگی انتخاب کردن کاشی برای کف و دیوارهای دستشویی

چگونگی انتخاب کردن کاشی برای کف و دیوارهای دستشویی

 هنگامی که میخواهید برای حمام و دستشویی کاشی انتخاب کنید باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. ۴ مورد اصلی را باید در ذهن داشته باشید.احتمالا دستشویی دومین مکان مهم خانه شما بعد از اتاق خواب محسوب میشود.دوش گرفتن به شما این امکان را می¬دهد تا به دور از هرج و مرج و آشفتگی ها، برای مدتی به آرامش برسید بنابراین کاشی کاری این بخش بسیار حائز اهمیت است.

• تعریف طراحی و الگو

یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که طراحی کلی فضای حمام توجه کنید که آیا مدرن است یا سنتی ؟ ساحلی و یا ..؟ مفهوم طراحی را روی کاغذ بکشید و مطابق آن به دنبال نمونه کاشی های مناسب برای قسمت دوش باشید. دقت داشته باشید که کاشی ها با فضای کلی حمام و وسایل و چیزهای ساده مانند حوله مطابقت داشته باشد.

اندازه فضا را به خاطر بسپارید

چگونگی انتخاب کردن کاشی برای کف و دیوارهای دستشویی

مهم است که هنگام تصمیم گیری در مورد کاشی دستشویی اندازه کاشی حمام را به خاطر بسپارید. از آنجا که محدوده خاصی برای این انتخاب دارید، باید فضای خود را با گزینه های موجود مقایسه کنید. به عنوان مثال کاشی های چینی با فرمت بزرگ می¬تواند برای یک فضای کوچک گزینه مناسبی باشد.دلیل آن هم ساده است، از آنجا که در این نوع کاشی ها خطوط کمتری نیاز به دوغاب دارد بنابراین ظاهر یک سطح کامل را ایجاد می¬کند.
از طرف دیگر کاشی های کوچکتر فضایهای خالی بیشتری دارند و نیاز به دوغاب بیشتری دارند به این مفهوم که خطوط بین آنها بیشتر است و گزینه خوبی برای افرادی ست که بیشتر به دنبال فضاهای منقبض و جمع وجور تر هستند.
نکته ای که نباید فراموش کنید.

وقتی که رنگ کاشی را انتخاب می¬کنید باید تناژ رنگ فضای حمام را نیز در نظر بگیرید. آیا دیوارها رنگی و برجسته هستند که باعث شود شما رنگ کاشی دستشویی را خنثی تر انتخاب کنید؟ یا اینکه رنگ سقف به گونه ای است که به شما اختیار بیشتری در طرح و رنگ بندی کاشی دیوار می¬دهد؟این نکات راپیش ار اتمام طراحی حتما به خاطر داشته باشید.

یک یادداشت

چگونگی انتخاب کردن کاشی برای کف و دیوارهای دستشویی

علاوه بر تصمیم گیری در مورد اندازه کاشی، یک ترفند که شاید کمتر شناخته شده است، شناخت بافت کاشی است چراکه بافت کاشی در نحوه نگهداری آن نقش بسیار مهمی دارد. بافت های خشن که دارای شکاف بیشتری هستند بیشتر از سطوح صاف نیاز به شستشوی عمیق دارند. بنابراین پیش از آنکه برای نگهداری و تمیز کردن وقت بگذارید به این نکات توجه کنید.

مواد مهم

چگونگی انتخاب کردن کاشی برای کف و دیوارهای دستشویی

هنگام انتخاب کاشی علاوه بر مواردی که در فوق مورد بحث قرار گرفت، مواد نیز حائز اهمیت است. چگونه تصمیم می¬گیرید که بهترین کاشی برای دستشویی چیست؟

شما باید به کاشی دیوار و کف به صورت همزمان توجه کنید:

کاشی دیوارهای بخش دستشویی:

کاشی های نصب شده روی دیوار حساسیت بیشتری نسبت به کاشی های کف دارند. برای این کاشی ها میزان لغزش مهم نیست بلکه سلیقه شخصی شما نقش مهم تری در انتخاب آنها دارد. موزاییک های شیشه ای میتواند گزینه های مناسب و مطلوب برای این بخش باشند. همچنین میتوانید از کاشی ها با فرمت بزرگتر استفاده کنید تا مساحت بیشتری را تحت پوشش قرار دهد و خطوط تزریق دوغاب خیلی مشخص و واضح نباشد.
کاشی های کف دستشویی:
کاشی هایی که برای کف حمام انتخاب می¬کنید محدودیت های دیگری دارند. از آنجا که این منطقه معمولا خیس و لغزنده است. بنابراین باید کاشی انتخاب شود که در برابر لغزش مقاومت داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که از سرامیک پرسلن موزاییکی استفاده کنید تا با داشتن خطوط زیاد لغزندگی کمتری را در کف حمام ایجاد می¬کند.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments