پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چه موزائیکی بخریم؟

چه موزائیکی بخریم؟

چه موزائیکی بخریم؟

چه موزائیکی بخریم؟ | از کجا باید موزائیک بخریم؟ مدتی پیش که در حال ساخت یک منزل مسکونی بودم برای خرید موزائیک به چند کارگاه و مصالح فروشی رفتم. برای انتخاب نوع موزائیک آنها نتوانستند به من کمکی بکنند و برای همین تصمیم گرفتم خودم تحقیق کنم و سپس خرید کنم.

نتایج این تحقیق رو برای شما دوستان منتشر می کنم باشد که شما هنگام خرید موزائیک دچار مشکل انتخاب نشوید.

عوامل انتخاب یک موزائیک برای فضای ما به شرح زیر است.

۱-ضخامت موزائیک

موزائیک ها از لحاظ ضخامت به دو دسته ضخیم و نازک تقسیم می شوند

موزائیک های ضخیم ضخامتی بین ۲ تا ۴ سانتی متر دارند و بیشتر برای بیرون ساختمان و فضای آزاد مورد استفاده قرار می گیرند.

موزائیک های نازک زیر ۲ سانتی متر ضخامت دارند و در داخل ساختمان و آپارتمان ها استفاده می شوند چونکه ضخامت کمتری دارند و به این دلیل وزن کمتری به بار ساختمان می آورندو باعث می شود ساختمان سبک تر باشد.

موزائیک های نازک به اصطلاح قسمت گوشته موزائیک را ندارند و فقظ قسمت پوسته را دارند و تکنولوژی ساخت آنها به نصبت موزائیک های معمولی پیچیده تد است.

برای انتخاب نوع ضخامت مورد نیاز باید به کف فضایی که میخاهید فرش کنید توجه کنید. اگر کف ساختمان که میخاهید موزائیک کنید بصورت طبقاتی باشد بهتر است از موزائیک های نازک استفاده کنید و اگر ساختمان یک طبقه باشد وبرای محوطه استفاده از موزائیک های ضخیم توصیه می شود چونکه احتمال نشست وجود دارد و باعث می شود ترکیب ساختمان به هم بریزد.

مخصوصا برای فضاهای باز و جاهایی که رطوبت بالاتر است موزائیک ضخیم تر بهتر است.

چه موزائیکی بخریم؟

چه موزائیکی بخریم؟

 

۲- سایز موزائیک

تنوع سایز موزائیک ها به نصبت کاشی ها و سنگ ها بسیار کمتر است.

اکثر موزائیک ها در سایز های ۳۰ در۴۰،۳۰در۴۰ و ۳۰در۶۰ وفانتزی تهیه می شوند که در هنگام خرید باید متناسب با نوع و متراژ فضا موزائیک مناسب را انتخاب کنیم.

هر چه فضا کوچک تر باشد استفاده از موزائیک کوچکتر توصیه می شود و بهترین گزینه برای فضاهای زیر ۱۰ متر موزائیک ۳۰ در۳۰ است چونکه باعث بهتر وبزرگتر دیده شدن محیط می شود.

برای فضاهای بالاتر موزائیک ۴۰ در ۴۰ استفاده می شود و اگر فضا یک تکه باشد بصورتی که حداقل ۲۰ متر مربع باشد استفاده از موزائیک ۳۰ در ۶۰ توصیه می شود.

استفاده از موزائیک های فانتزی هم بیشتر توسط شهرداری ها و ارگان های دولتی مورد استفاده قرار می گیرند.

۳- کیفیت موزائیک

موزائیک ها از نظر کیفی به درجه یک و دو تقسیم می شوند که تفاوت آن بیشتر در کیفیت ظاهری آنها است به نحوی که با مشاهده می شود به این نکته پی برد.

برای فضاهای که درمعرض دیده شدن هستند استفاده از موزائیک های درجه یک توصیه می شود و به زیباتر دیده شدن کار کمک می کند.

برای پشت کار و اتاق خواب ها می شود از موزائیک درجه دو استفاده کرد چونکه بعد از اتمام کار در دید نیست.

اگر با یک کلید بر روی سطح موزائیک خط بکشید، هرچه اثر کلید روی موزائیک کمتر باشد نشان دهنده کیفیت بیشتر آن موزائیک است.

کیفیت موزائیک بسته به میزان سیمان به کار رفته در آن بالاتر می رود به نحوی که این میزان از ۵۰ تا ۲۰ درصد در نوسان است.

۴- سازنده

سازندگان موزائیک به دو دسته کارگاهی و صنعتی تقسیم می شوند.

سازندگان موزائیک کارگاهی تولیداتشان بیشتر موزائیک های ساب خورده و ویبره ای میباشند. در این کارگاهها تنوع به نصبت بالا است چونکه با هر بار استفاده از سنگ ریزه های رنگی مدلی جدید به دست می آید.

سازندگان صنعتی که به موزائیک های اتوماتیک هم معروف هستند کیفیت بسیار بالاتری به نصبت موزائیک های کارگاهی دارند. تعداد این واحد ها به نصبت کارگاهی ها بسیار کمتر است.

موزائیک های نازک و سبک هم فقط توسط کارخانه های موزائیک سازی اتوماتیک تولید می شود.

این نوع موزائیک بخاطر استفاده از پرس بسیار قوی تر و قالب های به روز تر استحکام بیشتری به نصبت موزائیک های کارگاهی دارند وبنابراین به کشورهای همسایه هم صادر می شود.

بسیاری از شهرداری ها از جمله شهرداری تهران برای کف فرش پیاده روها از موزائیک اتوماتیک استفاده می کنند.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] چه موزائیکی بخریم؟

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments