پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی بدنه چیست؟

کاشی بدنه چیست؟

کاشی بدنه چیست؟

کاشی بدنه

کاشی بدنه چیست؟ | شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چه کاشی مناسب محل ساخت شماست.
یکی از بهترین روش ها برای تشخیص این موضوع شناسایی انواع کاشی و سرامیک است. بطور کلی کاشی ها براساس مواد تشکیل دهنده و نحوه فرایند تولید به ۶ مدل مختلف تولید می شوند که در زیر انواع آنها و ویژگی های آنها را توضیح میدهیم.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان آشنایی بیشتر با کاشی بدنه پیدا کنید.
کاشی بدنه نوعی از کاشی میباشد که از لحاظ ضخامت ،ضخامت کمتری به نصبت کاشی های کف دارد و از لحاظ تنوع وسایز بسیار متفاوت میباشد. بیشتر کاشی های بدنه به روش مونوپروزا تولید می شوند. این کاشی در دمای بین ۱۰۵۰ تا ۱۱۸۰ درجه سانتی گراد و حدود ۵۰ دقیقه در کوره تولید میماند.
این مدل کاشی بیشتر بصورت چاپ سیلک یا دیجیتال تولید می شود.
تفاوت بین این دو مدل تولید در تنوع بی نهایت کاشی های دیجیتال برمی گردد که کارخانه میتواند بی نهایت طرح و رنگ استفاده کند. در فرایند تولید کاشی های سیلک بخاطر ساخت قالب و کلیشه هزینه و زمان تغییر طرح خیلی بیشتر می شود.
با این تفاسیر برای خریدار کاشی بدنه فرقی نمی کند که نحوه تولید سیلک باشد یا دیجیتال. تفاوت اصلی در تنوع کاشی های دیجیتال است که خریدار میتواند گزینه های خیلی بیشتری برای انتخاب داشته باشد.
کاربرد این مدل کاشی بخاطر قیمت مناسب و تنوع آن روز به روز بیشتر شده است تا جایی که در بسیاری از نقاط بخاطر بهینه بودن هزینه تولید جایگزین سنگ ساختمانی شده است.
برای توضیحات بیشتر می شود از واژه های تخصصی در این صنعت استفاده کرد، اما باعث سردر گمی بیشتر خریداران می شود چونکه بسیاری از فروشنده ها هم اطلاعات کافی در اینباره را ندارند.
کاشی های بدنه به نصبت کاشی کف و سرامیک تخلخل بیشتری دارند و رنگ پشت آنها بیشتر قرمز رنگ است. برای همین هم استحکام پایین تری به نصبت سایر کاشی ها دارند ، اما این نشانه ضعف این کاشی نمی باشد چونکه این مدل کاشی بیشتر در بدنه ساختمان مانند بدنه حمام، سرویس بهداشتی،آشپزخانه، لابی وپارکینگ استفاده می شود فشار زیادی از قبیل سایش زیادی را تجربه نمی کند.
آن نمونه هایی که رنگ زمینه روشنی دارند از استحکام بیشتری برخوردار هستند.
جذب آن این مدل کاشی ها حدود ۱۳ تا ۱۸ درصد میباشد از این بابت برای محیط هایی که رطوبت بالایی دارد مناسب نمی باشد چون امکان تغییر رنگ و از بین رفتن لعاب کاشی وجود دارد. (منظور بیشتر در جاهایی مثل استخر و سونا و از این قبیل جاها است نه مثل آشپزخانه وسرویس بهداشتی).
برای تست اینکه کاشی مورد نظر چقدر جذب آب دارد میتوانید چند قطره آب روی سطح لعاب دار کاشی بریزید و بعد چند دقیقه به جذب آب آن دقت کنید که در کاشی های بدنه باید کمی جذب شده باشد اما در کاشی های پرسلانی جذب بسیار کمتری وجود دارد.
برای مثال اگر به ساختمان هایی که بالای بیست سال ساخت هستند و به کاشی بدنه آشپزخانه و سرویس آن نگاهی بیندازید میبیند که کوچکترین مشکلی برای آنها پیش نیامده است.
شایان ذکر است کاشی های امروزه به نصبت کاشی های قدیمی از لحاظ کیفیت ساخت بسیار برتر و با کیفیت تر هستند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] کاشی بدنه چیست؟

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments