پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه باید از توالت فرنگی استفاده کنیم؟

راهکارهای استفاده بهینه از فضای سرویس بهداشتی کوچک

چگونه باید از توالت فرنگی استفاده کنیم؟

وجود امکانات مثبت چشم‌گیر در نوع طراحی و سهولت استفاده، موجب استقبال روز‌افزون اجرای توالت فرنگی در سرویس‌های بهداشتی شده است. حتی در بسیاری از ساختمان‌ها از این نوع توالت به‌همراه توالت ایرانی بهره برده می‌شود.

با این حال استفاده صحیح از توالت فرنگی خود نکته‌ای حائز اهمیت بوده که آگاهی از آن به خصوص برای حفظ بهداشت و سلامت فردی ضرورت دارد.

در این مقاله به در کنار اشاره به ویژگی‌ها و دلایل استفاده از توالت فرنگی، چگونگی استفاده از این بخش مهم از سرویس بهداشتی را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

توالت-فرنگی-بهتر-است-یا-ایرانی

چرا توالت فرنگی؟

پیش از آنکه به سراغ نحوه استفاده از انواع توالت فرنگی برویم لازم است با ویژگی‌های مثبت این محصول آشنا شویم تا دید کامل‌تری نسبت به انتخاب آن داشته باشیم. برای آگاهی از دلایل استفاده از توالت فرنگی کافی است به بررسی مزایای این محصول بپردازیم.

مزایای استفاده از توالت فرنگی

  • به دلیل نوع قرارگیری ارگونومی بدن بر روی سطح کاسه توالت فرنگی، از ایجاد فشار بر روی زانو و کمر جلوگیری شده و موجب آسیب در این مفاصل نخواهد شد (اتفاقی که از مضرات رایج استفاده از توالت زمینی به شمار می‌رود)
  • استفاده از توالت فرنگی در نگهداری سلامت سیستم عصبی مثانه و رحم نقش مستقیم و مثبتی ایفا می‌کند
  • از شل شدگی و افتادگی عضلات مقعد جلوگیری می‌کند
  • به علت فرم قرارگیری رون‌های پا و همچنین بالا‌تنه، فشاری بر روی روده بزرگ وارد نشده که همین امر این عضو بدن را در برابر امراضی همچون دیورتیکولیت، فتق و پرولاپس ارگان‌های لگن مصون نگه می‌دارد
  • بهترین گزینه بانوان باردار استفاده از توالت فرنگی است چرا‌که مانع از ورود فشار بر رحم می‌شود
  • وجود مواد آنتی‌باکتریال در ساخت برخی از انواع توالت فرنگی، متضمن رعایت ایده‌آل‌های بهداشتی لازم برای استفاده از آن است
  • وجود لعاب سرامیکی و استفاده از مواد مرغوب در ساخت انواع توالت فرنگی علاوه برای سهولت نظافت با کمترین میزان مصرف مواد شوینده شیمیایی، به حفظ و نگهداری از محیط زیست نیز کمک می‌کند
  • سیستم تخلیه و شستشوی توالت فرنگی با مصرف آب بهینه، از هدر‌رفت آب مصرفی جلوگیری می‌کند
  • دارای جلوه بصری زیبا بوده که موجب دلچسب‌تر شدن فضای سرویس بهداشتی می‌شود.

 

توالت زمینی
مشاهده انواع مدل های توالت زمینی
توالت فرنگی گلسار مدل آلتو
مشاهده انواع توالت فرنگی
توالت-وال-هنگ-برای-سرویس-بهداشتی
مشاهده انواع وال هنگ

با این حال و به رغم آگاهی از مزایای مهم و چشم‌گیر توالت فرنگی، برخی همچنان به دلایلی چون عدم نظافت کافی و یا احتمال ایجاد آسیب ناشی از استفاده نادرست از این محصول چشم پوشی می‌کنند.

 اما در ادامه با تبیین نکاتی در مورد نحوه استفاده صحیح از توالت فرنگی بی شک تمایل انتخاب آن را در بین این دسته از افراد نیز ایجاد خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از توالت فرنگی

پیش از استفاده: قبل از استفاده از توالت فرنگی چند موضوع را بررسی کنید. اول اینکه از سلامت سیفون و سیستم تخلیه اطمینان حاصل کنید.

 اگر درپوش توالت بسته است آن را باز کرده و به وسیله دستمال و مواد شوینده مثل مایع دستشویی لبه نشیمنگاه کاسه توالت فرنگی را تمیز کنید. توجه داشته باشید اگر از آب در شستشوی این قسمت استفاده می‌کنید، بعد از انجام فرایند و پیش از نشستن به دقت محیط مورد نظر را خشک کنید.

دکوراسیون-توالت-فرنگی

همچنین در برخی از سرویس‌های بهداشتی به خصوص دستشویی‌های عمومی، پلاستیک‌های یک بار مصرف جهت قراردهی بر روی بخش نشیمن گاه تعبیه شده است، با این حال در صورت نبود این امکان، از دستمال توالت جهت انجام فرایند مشابه استفاده کنید.

اقدام به انجام روش‌های ذکر شده پیش از استفاده از توالت فرنگی عدم ایجاد آسیب‌های پوستی و وجود شرایط بهداشتی را تضمین کرده و خیال شما را جهت استفاده از این محصول آسوده می‌کند.

 

مشاهده و خرید آنلاین انواع توالت

در حین استفاده: توجه داشته باشید که شلوار خود را تنها تا کاسه زانوها پایین بکشید و همچنین فاصله قرارگیری پاها از یکدیگر را حفظ کنید تا از برخورد شلوار به سطح زمین سرویس بهداشتی و در نتیجه آلوده شدن آن جلوگیری شود.

نکته فوق العاده مهم در استفاده از توالت فرنگی که در صورت عدم رعایت در دراز‌مدت موجب ایجاد آسیب‌های مفصلی جبران‌ناپذیر می‌شود، نحوه صحیح نشستن و قرارگیری بدن بر روی کاسه توالت فرنگی است. 

از طرفی نوع نشستن با ایجاد زاویه زیاد بر روی کمر موجب ایجاد درد و آسیب بر این ناحیه بدن شده و از طرفی دیگر نشستن به صورتی که زاویه کمر نسبت به پایین‌تنه قائم باشد از فرایند دفع کامل ممانعت می‌کند که این موضوع نیز موجب ایجاد آسیب به دستگاه گوارش خواهد شد. 

اما راه حل این مسئله ساده است. با تعبیه یک چهارپایه کوتاه در زیر محل قرارگیری پاها، با جمع شدن ران پاها داخل شکم و همچنین با ایجاد زاویه ۳۵ درجه ای در کمر، ضمن عدم بروز اسیب به مفاصل کمر و ستون فقرات، با اعمال فشار لازم از سوی ران‌ها به شکم عملیات دفع به طور کامل انجام می‌شود.

بعد از استفاده: اگر توالت ساده باشد شستشو محل دفع به وسیله شلنگ آب انجام خواهد شد. در توالت‌های فرنگی که از قطعه بیده بهره می‌برند شستشو به صورت اتوماتیک و خودشور انجام می‌شود. 

در انتهای فرایند با فشردن فلاش اقدام به اعمال فرایند تخلیه کنید و اگر از دستمال کاغذی استفاده کردید آنها را داخل سطل آشغال بیندازید.

 

کلام پایانی

با مطالعه مزایا و آگاهی از چگونگی استفاده از توالت فرنگی در این مقاله از سرام پخش نسبت به به‌کارگیری این محصول مهم ‌ترغیب خواهید شد. 

بی شک اجرای توالت فرنگی به عنوان یکی از اقلام ضروری در طراحی ساختمان‌های نوساز بیش از همیشه توسعه پیدا خواهد کرد.

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments