پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

توالت ایرانی بهتراست یا فرنگی؟

توالت-فرنگی-بهتر-است-یا-ایرانی

توالت ایرانی بهتراست یا فرنگی؟

فهرست مطالب

توالت زمینی و فرنگی، کدام برای سلامتی مناسب تر است ؟استفاده از هر کدام از توالت فرنگی یا زمینی، مزایا و معایب خاص خود را دارند که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت. 

البته امروزه در اغلب ساختمان‌ها هر دو نوع توالت مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما اگر بودجه شما محدود است و می‌خواهید یکی را انتخاب کنید، برای استفاده از انواع توالت این مقاله را به‌دقت مطالعه کنید.

چینی بهداشتی-توالت فرنگی-min

توالت ایرانی یا توالت فرنگی

اجرای توالت در سرویس‌های بهداشتی ساختمان‌ها اعم از مسکونی، اداری، تجاری، سرویس‌های بهداشتی عمومی و … به دو صورت توالت زمینی که با نام‌های توالت ایرانی یا سنتی نیز شناخته می‌شود و توالت فرنگی کاسه ای یا وال هنگ یا اجرای هم زمان هر دو متداول است.

در این میان استفاده از هرکدام از توالت‌ها نکات مثبت و منفی مربوط به خود را دارد. حتماً شنیده‌اید که استفاده مداوم از توالت‌ ایرانی منجر به آسیب در مفاصل زانو و کمر و ستون فقرات می‌شود، اما باید بدانید در مقابل استفاده از انواع توالت فرنگی نیز برای سلامت بدن کاملاً بی‌ضرر نخواهد بود.

——————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت والهنگ با توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

——————————————–

توالت فرنگی وال هنگ کرد مدل آرتا
توالت فرنگی گلسار مدل اورلاند
توالت فرنگی گلسار فارس مدل پلاتوس

خرید آسان و اقساطی انواع توالت در وب سایت سرام پخش

تاریخچه توالت

تاریخچه ساخت اولین توالت تاریخ بشر، به چیزی نزدیک به ۶ هزار سال پیش در منطقه بین‌النهرین (بخشی از عراق) برمی‌گردد. 

از توالت فرنگی که یکی از نشانه‌های تمدن اروپایی به شمار می‌رود، به‌صورت عمومی استفاده می‌شد؛ به‌طوری‌که در سال ۳۱۵ بعد از میلاد در روم باستان چیزی نزدیک به ۱۴۴ توالت عمومی وجود داشت که رفتن به این مکان‌ها نوعی مشارکت در یک جمع اجتماعی به‌حساب می‌آمد.

جالب است بدانید یک توالت عمومی با قدمتی ۲۰۰۰ ساله در بالای تپه پالاتین در شهر رم، با بیش از ۵۰ سوراخ در کنار هم کشف شده است. حال بیایید به بررسی بعضی از مضرات استفاده از توالت فرنگی برای بدن بپردازیم.

تاریخچه توالت

مضرات توالت فرنگی

  • اولین و مهم‌ترین آسیب توالت فرنگی، مربوط به عدم تخلیه راحت و کامل روده‌ها در حین عمل دفع است. به علت عدم فشار لازم از طرف بالای ران پا به ناحیه شکم، تخلیه روده به‌صورت کامل انجام نشده و در درازمدت منجر به بروز بیماری روده بزرگ و بخصوص کلون می‌شود.
    این آسیب ناشی از استفاده توالت فرنگی بخصوص برای افرادی که با مشکل یبوست روبه‌رو هستند، می‌تواند موجب ایجاد بیماری‌های بزرگ‌تر از قبیل آپاندیس و یا حتی سرطان روده شود.
  • آسیب دیگر ناشی از استفاده توالت فرنگی، ایجاد فشار به دریچه بین روده بزرگ و روده کوچک در بخش راست بدن و در نهایت ایجاد قولنج در ناحیه روده است.
  • در صورت عدم رعایت بهداشت در استفاده از توالت فرنگی، بخصوص در سرویس‌های بهداشتی عمومی، بروز انواع عفونت‌های ادراری و حساسیت‌ها و بیماری‌های پوستی را در پی خواهد داشت.
    بیماری‌هایی نظیر تبخال و دمل، کورک و قارچ پوستی می‌توانند از طریق تماس بدن با فضای آلوده سطح توالت فرنگی ایجاد شوند.
  • متوسط زمان استفاده از توالت فرنگی ۱۱۴ تا ۱۳۰ ثانیه تخمین زده شده. این در حالی است که این زمان در استفاده توالت زمینی ۵۱ ثانیه به طور متوسط خواهد بود.

مضرات توالت فرنگی برای بدن

مزایای استفاده از توالت فرنگی

ارگونومی قرارگیری بدن در توالت زمینی به صورتی است که فشار ران به قسمت فراخ در روده بزرگ، کمک می‌کند تا دفع به‌راحتی انجام شود. در این شرایط به طور یکجا از انتهای طحال تا مخرج، دفع به‌صورت کامل اتفاق افتاده و کل روده تخلیه می‌شود.

همچنین استفاده از توالت ایرانی، امکان ابتلا به یبوست و متعاقباً مشکلات بزرگ‌تر از قبیل بواسیر، کولیت و کولن، سرطان روده و حتی حملات قلبی را به حداقل می‌رساند.

خرید انواع توالت ایرانی از بازار آنلاین سرام پخش

نکات مهم استفاده از توالت زمینی و توالت فرنگی

  • در زمان استفاده از توالت زمینی در نشستن و همچنین برخاستن، دقت کنید تا فشاری به ستون فقرات وارد نشود.
  • توجه شود زاویه ارگونومی بدن در هنگام استفاده از توالت فرنگی قائم نباشد و کمر تا زاویه ۳۵ درجه خم شده باشد.
    همچنین بالا آوردن زانوها به سمت شکم به‌وسیله قراردادن یک زیرپایی کوچک، به رفع مشکل عدم تخلیه کامل روده در استفاده از توالت فرنگی کمک خواهد کرد.
  • در هنگام نشستن بر روی توالت زمینی، پاها را به عرض لگن بازکرده و به سمت زمین چمباتمه بزنید. اگر در هنگام نشستن احساس فشار و درد بر روی زانوهای خود دارید، وزن بدنتان را به روی پنجه‌های پا منتقل کنید.
  • در هنگام استفاده از توالت فرنگی عمومی، پیش از نشستن بر روی توالت فرنگی، بر روی سطح توالت از دستمال کاغذی مخصوص نشیمنگاه استفاده کنید.
  • قبل از کشیدن سیفون در توالت فرنگی، به‌منظور محافظت در مقابل بخار و سموم ناشی از فضولات، درب توالت فرنگی را بگذارید.

دکوراسیون-توالت-فرنگی

—————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله سیستم تخلیه توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

—————————————

جمع‌بندی

در این مقاله، مزایا و مضرات استفاده از توالت زمینی و فرنگی را مشاهده کردیم. اگر در شرایط موجود تنها انتخاب ممکن برای شما یکی از این توالت‌ها بود، با توجه و رعایت به نکاتی که به آن ها اشاره کردیم چه در زمینه بهداشت محیطی و چه قرارگیری صحیح ارگونومی بدن، استفاده از هر دو نوع توالت فرنگی و زمینی برای شما بلامانع خواهد بود.
همچنین اگر امکان و فضای لازم را دارید، اقدام به اجرای هر دو نوع توالت فرنگی و زمینی در سرویس بهداشتی منزل خود کنید. این امر کمک بزرگی بخصوص به افراد مسن یا مبتلا به زانودرد و یا تکرر ادرار خواهد کرد.

برای خرید انواع مدل توالت میتوانید با مشاوران ما در سرام پخش در ارتباط باشید و با شرایطی آسان و اقساطی خرید کنید.

خرید اقساطی چینی بهداشتی از بازار آنلاین سرام پخش

جدیدترین مدل توالت فرنگی

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments