پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه کاشی را تمیز کنیم

چگونه کاشی را تمیز کنیم

چگونه کاشی را تمیز کنیم

چگونه کاشی کاری را تمیز کنیم | کاشی ها خود هر از گاهی به اندکی توجه نیاز دارند ، و تمیزکننده های خوب کاشی باید چیز ضروری در قفسه تمیزکاری شما باشد . با یان حال شما مجبور نیستید ساعت ها برای سابیدن صرف کنید . اگر نگران هستید که چگونه کاشی ها و دوغاب ها را در آشپزخانه و سرویس بهداشتی تمیز کنید ، راههای عالی برای خلاص شدن آسان و سریع از چرک وجود دارد که زمان شما را برای لذت بردن از فعالیت های دارای لذت بیشتر آزاد می کند .

چه تمیز کننده دوغاب کاشی مورد نیاز من است ؟

انتتخاب تمیزکننده دوغاب کاشی بستگی به دلخواه شما دارد. محصولات تجاری نظیر Cif Power & Shine Bathroom با تلاش کم نتایج خوبی ارائه می دهد ، اما اگر ترجیح می دهید از تمیزکننده خانگی استفاده کنید ، چند گزینه موجود است. فقط مواظب باشید هرگز محلولهای مختلف تمیزکننده را مخلوط نکنید ، برخی ترکیبات (برای مثال سفید کننده و سرکه) سمی هستند .

مارک مختلف بسیاری محلول های مخصوص تمیزکننده دوغاب ارائه می دهند که درخشنگی را به دوغاب شما بازگرداند . اگر به دنبال گزینه های متفاوت هستید ، بهتر است یکی را نتخاب کنید که دارای ویژگی ضدقارچ باشد تا به کاهش نرخ رشد کپک کمک کند ـ مخصوصا در سرویس بهداشتی که دارای محیط گرم و بخار آلود است که رویش قارچ ها را تسریع می کند .
بعضی صاحب خانه ها توصیه به محصولات سفید کننده برای تمیزکردن دوغاب می شوند ـ و برای دوغاب های سفید و خاکستری مشخصاً سفید کننده می تواند بسیار موثر باشد . سفید کننده اکسیژن و سفید کننده کلرین مشخصاً برای قابلیت های تمیزکردن کاشی و دوغاب آنها خوشنام هستند ، اما باید با احتیاط حمل شوند و هرگز نباید روی دوغاب های رنگ شده و سیاه مورد استفاده قرارگیرد ، که اثر کم رنگ کنندگی به همراه خواهند داشت. اطمیان حاصل کنید که از دستور العمل های روی محصول پاک کننده پیروی می کنید .
اگر ترجیح نمی دهید از محصولات سفید کننده برای تمیزکردن کاشی استفاده کنید، چرا سعی نمی کنید تمیزکننده کاشی طبیعی خود را بسازید؟ دوغاب به قدرت پاک کنندگی اسیدها ـ نظیر آنهائی که در سرکه یافت می شوند ـ و خاصیت سفید کنندگی جوش شیرین ، بسیار خوب پاسخ می دهد . برای ساختن تمیزکننده موثر دوغاب کاشی ، فقط این دو محصول را تا زمان سفت شدن خمیر قابل استفاده آسان برای دوغاب ، مخلوط کنید .

۵ نکته ضروری تمیزکردن دوغاب

تمیزکردن دوغاب تنها درارتباط با نوع تمیزکننده کاشی مورد استفاده نیست؛ همچنین در ارتباط با راههای به کارگیری برای برطرف کردن لکه هاست. بهترین راه برای برداشتن حداکثر میزان چرک و کثیفی استتفاده از محلول و دادن زمان کافی برای خیس خوردن و کار قبل از سابیدن آن است. در اینجا راهنمای قدم به قدم است:

قبل از شروع کار تمیزکردن دوغاب ها از یک جاروی خشک یا چوب گردگیری برای پاک کردن کاشی های کف، یا پارچه خشک برای پاک کردن کاشی های دیوار استفاده کنید. این شما را از شر گرد وغبار جمع شده خلاص کرده به شما امکان دسترسی به دوغاب را می دهد .
محلول انتخاب شده برای تمیزکردن را به کار گیرید، اطمینان حاصل کنید همه جا اندوده شده است. ممکن است متوجه شوید که باید به استفاده از محلول به صورت منظم تا خیس خوردن ادامه دهید . نمی خواهید کف را خیس کنید ، اما می خواهید مطمئن شوید که درزها به خوبی اندود شده اند .
۳۰ دقیقه تمیزکننده کاشی را به حال خود بگذارید ـ زمان کافی برای وار رفتن لکه ها ، برطرف کردن آنها را آسان تر می کند .
از یک برس با موهای زبر برای سابیدن تمیز دوغاب با آب استفاده کنید . فروشگاههای ابزارآلات خانه برس های اختصاصی دوغاب می فروشند ـ اما باید متوجه شده باشید که یک مسواک کهنه به همان خوبی کار انجام می دهد ـ فقط به خاطر داشته باشید که بعداً آن را در دهان خود استفاده نکنید!
کف را با آب تمیز بشوئید و خشک کنید . برای لکه های مقاوم ممکن است متوجه شوید نیاز به تکرار مراحل کار به طور منظم برای دیدن نتایج مطلوب دارید .

نکات تمیزکردن کاشی

وقتی زمان تمیزکردن کاشی کاری برسد ، در عمل همان مراحل مشابه را دارد . فروشگاهها تمیزکننده کاشی مخصوص می فروشند شما می توانید انتخاب کنید سفید کننده مورد استفاده خود را بسازید ، یا از همان خمیز نازک جوش شیرین و سرکه را مورد استفاده قرار دهید. با این حال اگر کاشی های مرمری دارید ، بهترین راه این است که از صابون ظرفشوئی ملایم استفاده کنید، به عنوان محصول اسیدی ـ حتی چیزهائی شبیه سرکه ـ می تواند باعث صدمه بشود. جدا از جاهای پرزحمت که غذا و لکه سفت شده، شما نباید نیاز به سابیدن شدید مشابه زمان تمیز کردن دوغاب داشته باشید. پارچه با کیفیت خوب معمولاً کفایت خواهد کرد .

تمیزکردن کاشی های سرویس بهداشتی

امکان دارد تمیزکردن کاشی های سرویس بهداشتی بی نتیجه باشد، به گونه ای که ممکن است به نظر برسد دوغاب به محض تمیز شدن تغییر رنگ می دهد. متخصصین با تجربه یک شرکت خدماتی نظافتی همیشه برای سرویس بهداشتی و حمام اهمیت ویژه ای قائل است. یکی از دلایلش این است که کاشی های سرویس بهداشتی ـ مخصوصا کاشی های دیوار حمام یا محفظه دوش ـ در معرض آسیب رشد کپک است که بویژه در دوغاب های سفید یا سایر دوغاب های با رنگ روشن قابل رویت است. سرکه سفید از عهده کپک برمی آید اما ارزش دارد که به دنبال تمیزکننده ای باشید که بازدارنده کپک باشد ، که از هرگونه رشد بیشتر کپک جلوگیری می کند . لازم خواهد بود با این بازدارنده ها مرتباً تمیزکنید تا از بیشترین قابلیت آنها به کار آید .

نگهداری تمیزکردن کاشی و دوغاب

مطمئن شوید که تمیزکردن کاشی و دوغاب را بخشی از برنامه زمانبندی منظم خود به منظور کاستن از تغییر رنگ دوغاب، قرار داده اید. سعی کنید کف کاشی کاری شده را روزانه جاروبرقی بکشید، و یا به صورت هفتگی گردگیری یا با پارچه تمیزکنید. همچنین خوب است که از بخارشوی در فواصل زمانی مشخص روی کاشی ها برای به حداقل رساندن لکه های روی زمین استفاده نمائید. اطمینان حاصل کنید که هر چه زودتر سرریز ها پاک شده باشند، تا از چسبیدن لکه ها به کف اجتناب گردد.

کاشی ها و دوغاب تمیز ظاهر هر آشپزخانه یا سرویس بهداشتی را بهتر می کند، اطاق را درخشان تر، تمیز تر و بزرگتر جلوه می دهد. به این نکات عمل کنید، و نتایج خودشان سخن خواهند گفت.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments