پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چگونه کاشی و سرامیک را نصب کنیم

چگونه کاشی و سرامیک را نصب کنیم

چگونه کاشی و سرامیک را نصب کنیم

آموزش نصب کاشی برای افراد مبتدی

چگونه کاشی و سرامیک را نصب کنیم | مدتی حدود ۴۰۰۰ سال است که به خوبی از کاشی استفاده می شود. چون محصول خوبی برای تزیین ساختمان است. من حدود یک ماه پیش تلاش کردم و خودم آن را نصب کردم. البته نصب کاشی نیاز به زمان و تمرین دارد، اما فهمیدم آنقدرها هم که فکر میکردم سخت نیست. با کمک چند ویدئو و توصیه های دوست پیمانکارم، برای شروع پروژه مطمئن بودم. همچنین، مکان مورد نظر من تنها ۷۵ متر مربع است، که یعنی اندازه مناسبی برای شروع بوده است.

این هم چیزی که از انجام دادن آن برای اولین بار متوجه شدم. من به اندازه ۴۰۰۰ سال قدمت استفاده زا کاشی ها اطلاعات ندارم، اما به اندازه ای اطلاعات دارم که بتواند به شما کمک کند. حالا که یکبار اینکار را انجام داده ام، احساس خوبی درباره اش دارم.

مواد مورد نیاز:

پدال مخلوط کننده
نشانگر کاشی
پیچ گوشتی
دریل
صفحه نگهدار
ملات
دوغاب
ماله
اره کاشی (اجاره ای)
متر
پد زانو
فاصله دهنده
سطل
چاقوی همه کاره
لبه صاف کن
اسفنج
تراز
کاشی
گام اول: اولین کاری که کردم آن بود که بررسی کردم کف کاملا تمیز و عاری از هر گونه گرد و خاک باشد. کل منطقه را جارو برقی زدم و به دنبال هر گونه میخ شل یا تخته شل گشتم. بعد از اینکه همه چیز را بررسی کردم، حالا نوبت به نصب صفحه نگهدار رسید، که سطحی صاف، محافظ، و ضد رطوبت را برای نصب کاشی ایجاد می کند. دستورالعمل نصب آن درست پشت صفحه نوشته شده است، برای همین کار سختی نبود. نکاتی که باید در نصب صفحه نگهدار به آن توجه کنید:

از هر نوع چاقویی که برای بریدن صفحه نگهدار استفاده می کند، ابتدا ببرید وسپس صفحه را در کنار دیواری تکیه دهید.
ورقه ها را به صورت زیگزاگی قرار دهید. نمی خواهید که آنها را کنار هم بگذارید. فاصله ای به اندازه ۱/۸ بین هر ورقه ایجاد کند.
لایه نازکی از ملات زیر صفحه نگهدار بزنید.
می توانید صفحه نگهدار را میخ یا پیچ کنید. من از پیچ و مهره استفاده کردم.
این همان دستورالعمل دقیق کاشی Wonderboard Lite است.

چگونه کاشی و سرامیک را نصب کنیم

نکته: گامی که (امیدوارم) در برداشتن آن عجله نکنید آب بندی است. اتاق شستشوی لباس اتاقی اضافه شده بود و احتمالا هم توسط متخصص ساخته نشده بود. در قسمت های از کف فاصله وجود داشت (قسمت های کنار دیوار) که میتوانستم آنها را روی زمین مشاهده کنم. من به امید آب بندی کردن آن قسمت ها مقداری فوم به داخل آن اسپری کردم. پس از اینکه خشک شد اضافی آن را برداشتم و آن را با دیوار و کف یکسان کردم.

چگونه کاشی و سرامیک را نصب کنیم

قدم دوم: بعد از اینکه صفحه نگهدار را نصب کردم، زمان نصب کاشی فرا رسید ! زمانی که مکان مورد نظر مربعی باشد میتوانید از روش های مختلفی برای نصب کاشی استفاده کنید، اینکه از کجا شروع کنید و… . چون مکان مورد نظر من کوچک و مستطیلی بود ، تصمیم گرفتم از دیوار پشتی شروع کنم و به سمت آشپزخانه بروم. میدانستم که در انتها باید دیوار را تمیز کرده و خشک کنیم، در نتیجه هرگونه شکستگی مخفی می شد. ورقه های متفاوتی وجود دارند، و هر نوع کاشی دستورالعمل مخصوص خود را دارد. ممکن است از تمام آن اطلاعات استفاده نکنید، اما بد نیست درباره کاشی که از آن استفاده می کنید، بیشتر بدانید.

بنابراین من کار را از دیوار پشتی شروع کردم. ملات را مخلوط کردم و با استفاده از ماله آن را روی صفحه نگهدار ریختم. مقدار ملات بسته به ضخامت کاشی متغیر است. چون من قطعه های کاشی بزرگی داشتم، از ملات بیشتری استفاده کردم. (حالا متوجه شدم که در واقع این رابطه علمی نیست. اساس ضخامت کاشی به اندازه فاصله آن مربوط است.) من به اندازه کافی ملات اضافه کردم، یک کاشی نصب کردم و آن را محکم کردم. (میتوانید از چکش لاستیکی برای این کار استفاده کنید، من با دستم این کار را انجام دادم.)یکی یکی کاشی ها را به این ترتیب نصب کردم، هدف اصلی این است که کاشی ها را در یک سطح و مساوی یکدیگر نصب کنید. جداکننده ها کمک می کنند که اندازه فاصله ها یکسان باشد.

به آرامی کار کردم و ردیف به ردیف کاشی ها را نصب کردم. استفاده از اره کاشی کار آسانی بود، چرا که فقط نیاز بود قطعه های پایانی را ببرم. قبل از اینکه آن را بدانیم، به ردیف آخر رسیده بودم که کمی زحمت هم داشت. زمانی که آخرین قطعه کاشی را نصب کردم، احساس یک حرفه ای را داشتم و به پایان کار خود نگاه می کردم. اما در واقع کار هنوز تمام نشده بود. آخر هفته را صبر کردم و دوباره بازگشتم، تمام فاصله دهنده ها را جدا کردم و بین فاصله ها را دوغاب کاری کردم. اینکه کاشی کاملا تمیز باشد بسیار مهم است. زمانی که دوغاب خشک شود، تمیز کردن آن تقریبا غیرممکن می شود.

این هم نکات مهم برای کسانی که میخواهند برای اولین بار کاشی نصب کنند (از آنجایی که من دیگر یک کاشی کار حرفه ای هستم، یک سری توصیه برایتان حاضر کردم ):

زمان اضافی که دارید را صرف تمیز کردن کف شوید تا قبل از نصب کاشی ها از هر گونه آلودگی و گرد و خاک عاری باشد.
اگر نمی خواهید کاشی کاری زیادی انجام دهید، مثلا انجام این کار به عنوان شغل، نیازی به خرید ابزارهای گران قیمت ندارید. من ارزان ترین ابزارها، فاصله دهنده ها، پدال های مخلوط کننده و … را انتخاب کردم. فکر میکنم هر چه ابزار گران قیمت تر باشد، دوام بیشتری دارد، اما اگر میخواهید یکبار این کار را انجام دهید، نیازی نیست مقدار زیادی پول برای این مسئله خرج کنید.
ابزار خود را تمیز نگه دارید، ملات و دوغاب قبل از خشک شدن، قبل از خشک شدن به راحتی شسته می شوند.
مسیری خوب در ذهن داشته باشید. نمی خواهید که به گوشه ها برسید و راه خروجی نداشته باشید. خوشبختانه من دو در خروجی داشتم. با این حال هنوز برای نصب آخرین قطعه نیاز به کشیدن خودم داشتم.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””]چگونه کاشی و سرامیک را نصب کنیم


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments