پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاربردی ترین ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۱ (بخش اول)

کاربردی ترین ترندهای طراحی داخلی سال 2021 (بخش اول)

کاربردی ترین ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۱ (بخش اول)

۷ ترند طراحی داخلی که خانه ها را در سال ۲۰۲۱ شگفت انگیز می کند

سال ۲۰۲۰ همراه با چالش های بی شماری غیر منتظره بود که به کلی سبک و سیاق زندگی ما در خانه هایمان را متحول کرده است. اما مثل سالهای گذشته، سال ۲۰۲۰ نیز به پایان رسید و ما با دیدگاهی متفاوت و قدردانی عمیق تر از نقش هایی که خانه های ما در زندگی روزمره بازی می کنند، به سال ۲۰۲۱ قدم می گذاریم. برای اینکه پی به کاربردی ترین ترندهای طراحی داخلی ۲۰۲۱ ببرید، با سرام پخش همراه باشید.

با شیوع کرونا و خانه نشینی نه تنها ایرانیان، بلکه مردم سراسر جهان شاهد خلق نگاهی متفاوت و مهربانانه تر نسبت به طراحی داخلی خانه و وسایلی که نقش کلیدی در روزهای قرنطینه بازی می کردند، هستند. عده زیادی از افراد به فکر جذاب تر کردن، تجهیز آشپزخانه یا کاربردی کردن فضای خانه افتاده اند و همه ی این تغییرات باعث شده که با وجود رکود اقتصادی گسترده، بازار دکوراسیون داخلی و فضای بیرونی خانه گرم تر از سالهای قبل شود.

۱.یادگار روزهای خوب و گرم گذشته در روزهای قرنطینه

کاربردی ترین ترندهای طراحی داخلی سال 2021 (بخش اول)

یکی از جذاب ترین روندهای تزئین فضای داخلی ۲۰۲۱ اصلاً جدید نیست!زمانی که مردم برای راحتی و امنیت به یادگاریهای گذشته روی می آورند سبک های طراحی که گذشته، از جمله دوره سبک اروپایی نئو آرت دکو و سبک سنتی ایرانی (مشابه آن چیزی که خانه مادربزرگ ها می دیدیم)، بازگشتند.

چطور خانه مان را به شکل سنتی و ایرانی تزئین کنیم؟ این مطلب را از دست ندهید!

سبک آرت دکو چیست؟ 

سبک فراموش شده آرت دکو در دهه ۶۰ میلادی بسیار پرطرفدار بود اما تا همین سال پیش، تنها مورد توجه اندکی از طراحان داخلی بود. اکسسوری های ظریف و محسورکننده، آینه دکوراتیو طرح هندسی، سنگ مرمر، استفاده از طرح های عجیب و غریب مثل پترن پوست مار و… به عنوان تاکید رایج این سبک به شمار می رود.

یکی از دلایلی که این سبک امسال بسیار پررنگ است، شباهت زیاد سبک آرت دکو با سبک مینیمال است. در واقع پس زمینه ای ساده با کاشی و سرامیک طرح سنگ مرمر یا طرح هندسی و مبلمان ساده در این دو سبک دکوراسیون مشترک هستند و با اندکی اضافه کردن زرق و برق و رنگ های پررنگ به سبک مینیمال می توانید سبک آرت دکو را در خانه تان خلق کنید.

توضیح محصول: نمونه ای از کاشی کاری دکوراسیون سبک آرت دکو

۲. پارچه ها و سطوحی به راحتی تمیز می شوند 

پاندمی با کرونا ویروسی که چندین برابر ویروسهای دیگر روی سطوح باقی می ماند، اهمیت نظافت را برای بسیاری از صاحبان خانه دوباره پررنگ کرد. سال ۲۰۲۰ سالی بود که تمیز کردن مواد به عنوان روشی برای جلوگیری از گسترش میکروب ها در فضای داخلی محبوبیت بیشتری پیدا کرده بود.

سال ۲۰۲۱ انتظار می رود که شاهد افزایش مواد غیر متخلخل بیشتری مانند شیشه و فلز، کاشی های آنتی باکتریال یا ضد اسید که در برابر مواد شوینده قوی مقاومت بیشتری دارند وکمتر در معرض رشد باکتری ها هستند، بیشتر و بیشتر استفاده شوند.

کاربردی ترین ترندهای طراحی داخلی سال 2021 (بخش اول)

توضیحات محصول: کاشی، سرامیک و پرسلان گزینه ای بهداشتی برای اماکن عمومی

سطوح آنتی باکتریال تنها به کاشی و سرامیک خلاصه نمی شود. سینک روشویی، توالت فرنگی آنتی باکتریال که از انتقال میکروب جلوگیری می کند و همین طور شیرآلات هوشمند که بدون تماس دست کار فعال می شوند، با استقبال خوبی مواجه شده اند.

برای مبلمان، فرش و سایر سطوح نرم، فارغ از طرح و رنگ، پارچه هایی که مقاومت بیشتری در برابر استفاده روزانه دارند و ضد لک هستند، احتمالا محبوبیت بیشتری خواهند داشت. البته نباید مبلمان و سطوحی که راحتی بیشتری برای کودکان به همراه دارند، فراموش کرد. مخصوصا با ادامه یادگیری از راه دور.

۳. رنگ های گرم و طبیعی در ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۱

خانه های ما بیش از هر زمان دیگری به گرما، صمیمیت و دنجی بیشتری احتیاج دارند. بنابراین رنگ ها و تناژها هر چه بیشتر در سال ۲۰۲۱ گرم می شوند!

کاربردی ترین ترندهای طراحی داخلی سال 2021 (بخش اول)

رنگ های خنثی با سایه های گرم و رنگ های طبیعی غلیظ از گرایش های اصلی رنگ سال ۲۰۲۱ است که این احساس را به فضا می دهند. سایه های طبیعی مانند آنچه که در سرامیک پرسلانی پایین می بینید، جایگزین پس زمینه های ساده و تک رنگ یا خیلی شلوغ (مثل کاغذ دیواری طرح گل) می شوند. که رنگ های عمیق مانند شتری، سبز زیتونی و نارنجی سوخته همچنان محبوبیت دارند.

پیشنهاد سرام پخش این است که درصورت انتخاب و نصب کاشی و سرامیک در رنگ های بالا برای جلوه ای دلپذیر و جذاب به دنبال وسایل یا اکسسوری هایی با ته رنگ زرد یا قرمز باشید.

۴. آبی های ملایم در ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۱

گاهی یادمان می رود که رنگها چه تاثیر شگرفی بر روحیه و رفتارهای ما در داخل خانه دارند. در انتهای طیف آبی، سایه های ملایم آبی تأثیر آرامش بخشی دارند. رنگ آبی تداعی گر آسمان و آب است و به تثبیت فضای آرامش بخش در و حفظ تمرکز اعضای خانه کمک زیادی می کند.

برای “نگاهی دقیق تر به تاثیر رنگهای مختلف در دکوراسیون خانه“، پیشنهاد می کنم این مطلب سرام پخش را مطالعه کنید.

کاربردی ترین ترندهای طراحی داخلی سال 2021 (بخش اول)

تا اینجا ۴ روند از ۷ روند طراحی داخلی شگفت انگیز در سال ۲۰۲۱ را با هم بررسی کردیم. برای پی بردن به ۳ روند باقی مانده “کاربردی ترین ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۱ (بخش دوم)” را از دست ندهید!

منبع: برگفته از سایت https://www.bhg.com


اینستاگرام ما را دنبال کنید

 

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments