پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی تراورتن چیست؟

کاشی تراورتین چیست؟

کاشی تراورتن چیست؟

  کاشی تراورتن چیست؟ | کاشی تراوتن نوعی کاشی از جنس سنگ آهک است که از رسوبات معدنی تشکیل شده در چشمه های طبیعی ساخته می-شود.
این سنگ رسوبی با بارندگی سریع کربنات کلسیم معروف به کلسیت ایجاد می¬شود. سایر مواد معدنی با کلسیت ترکیب می¬شوند و پس از ترکیب شدن سنگ های منحصر به فردی به نام تراورتن ساخه می¬شوند.

تراورتن

یک انتخاب و محصول همه کاره است، زیرا انواع مختلفی دارد که می¬تواند شما را در دستیابی به ظاهری زیباتر یاری کند.

کاشی تراورتین چیست؟

جلا و درخشندگی:

با استفاده از کاشی های تراورتن صیقل داده شده و درخشان میتوانید به فضای خانه خود ظاهری لاکچری بدهید. تراوتن های صیقلی شده، براق هستند و می¬توانند سطح بازتابی درخشان و خیره کننده ای داشته باشند.

کاشی تراورتین چیست؟

سنگ زدن:

تراورتن هایی که سنگ زنی شده اند سطح صاف و در عین حال مات و بدون درخشش را به کاشی می¬دهند. تراورتن ها مبتوانند متخلل یا صاف باشند. یک کاشی با ظاهر تراورتن سنگ زده شده و بافتی متخلل میتواند طرحی برای یک طرف کاشی باشد.

کاشی تراورتین چیست؟

برس زدن:

میتوانید سطح کاشی های متخلل تراوتن را با مسواک تمیز کنید. این نوع بافت برای این کاشی نما و جلوه ای روستایی به فضای خانه می¬دهد.

غلتانیده شدن:

برای ساختن تراوتن هایی با ظاهر طبیعی تر و زیبا تر ابتدا قطعات سنگ برش داده می¬شوند و اندازه گیری انجام می¬شود سپس با آب شسته می¬شوند و سایش داده می¬شوند در برخی موارد، مقداری اسید نیز روی آن ریخته می¬شود. سنگ ها بارها و بارها در مجاورت همدیگر و آب ساییده می¬شوند و لبه های آن نرم و صاف می¬گردد که همین امر باعث طبیعی تر بودن ظاهر آنها شده است.
نکته حائز اهمیت در نصب کاشی تراوتن آن است که باید قبل و بعد از تزریق دوغاب آب بندی شود.

کاشی های مرمر با کلاروس نقره ای با ظاهری جذاب و لوکس

کاشی هایی با زمینه های نامنظم تراوتن میتواند آرامش بخش باشد

کاشی تراورتن با طرح موزاییک میتواند هارمونی زیبایی به محیط بدهد و برجستگی آن باید مناسب سلیقه طراح باشد

کاشی تراورتین چیست؟

رنگ های تراورتن:

این نوع ماشی های رنگ های متفاوت و خیره کننده ای را دارند. رنگ هایی مانند بژ، قهوه ای و خاکستری نقره ای براق و…
تنوع خیره کننده این رنگ¬ها میتواند گواه تطبیق پذیری بالای این نوع سنگ با هر محیط باشد

از آنجا که سنگ تراوتن سنگی طبیعی است طبیعتا در هنگام رنگ آمیزی و حمل نقل تغییرات رنگ در آن مشاهده می¬شود. تنوع زیاد رنگ بدان معنی است که هیچ دو پروژه ای هرگز شبیه به هم نخواهند بود حتی اگر از همان سنگ در هر دو پروژه استفاده شده باشد. این مساله که پیش از نصب کاشی را در طرح مورد نظر خود قرار دهید بسیار حائز اهمیت است چراکه به دلیل تغییر رنگ در طول یک کاشی طرح هایی متفاوتی به تناسب توع نصب روی مف یا دیوار ایجاد خواهد شد.
هزینه های کاشی تراورتن
قیمت تراورتن بستگی به نوع انتخاب شما دارد، ولی میتواند گزینه مناسبی بین کاشی ها با قیمت مناسب باشد. قیمت مناسب با ظاهری شیک و زیبا میتواند برای یک تراوتن لوکس مقرون به صرفه باشد.

تراورتن در بعضی اتاق ها نصب شده است؟

این نوع سنگ، سنگ طبیعی و معمولی است که در حمام ها مورد استفاده قرار می¬گیرد و بدون پلی اتیلن دارای بافتی طبیعی است و همین امر باعث می¬شود تا برای نصب در حمام و کف بسیار عالی باشد.
اگر در آب و هوای گرم زندگی میکنید، تراورتن می¬تواند گزینه مناسبی برای نصب در کنار استخرها باشد.

کاشی تراورتین چیست؟

دوام

تراورتن به اندازه سنگ مرمر نرم نیست و میتوان گفت به سختی گرانیت است و اگر به خوبی از آن محافظت نشود خراشیده می¬شود، بنابراین هنگام حرکت اشیا سنگین روی کف اتاق مراقب باشید. دقت داشته باشید که نصب صحیح کاشی تراورتن نقش مهمی در دوام تراورتن دارد. همچنین نگهداری درست و مداوم از آن میتواند باعث زیبایی بخشی طولانی به محیط گردد.

منبع اصلی تراوتن کجاست؟

تراورتن را میتوان در سراسر جهان تهیه کردولی بیشتر سنگ ها از پرو، مکزیک، ترکیه و چین گرفته می¬شود. این نوع سنگ نیز مانند دیگر سنگ¬ها استخراج و مورد استفاده قرار می¬گیرد یعنی در بلوک¬های بزرگ جمع آوری می¬شود و سپس به شکل دلخواه برش داده می¬شود.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments