پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی صنعتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

کاشی سرامیک صنعتی چیست؟

کاشی صنعتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

فهرست مطالب

کاشی یکی از تجهیزات و مصالح ساختمانی پرکاربرد به شمار می‌آید که دارای تنوع بسیار بالایی می‌باشد به این صورت که متناسب با هر فضا و محیطی می‌توان کاشی مناسب را انتخاب و در محل موردنظر نصب کرد؛ حتماً سؤال پیش می‌آید که برای انتخاب و خرید کاشی در نظر گرفتن چه مواردی ضروری است؟

استفاده از کاشی تنها به آشپزخانه یا سرویس بهداشتی ختم نمی‌شود بلکه موارد مصرف مختلفی ازجمله استفاده در کارگاه‌های صنعتی، مراکز درمانی و… را شامل می‌شود که مهم‌ترین ویژگی را می‌توان به هماهنگی و تناسب کاشی با محل موردنظر برای نصب اشاره کرد؛

مقاومت و استحکام کاشی در برابر شرایط مختلف تعیین کننده استفاده از آن در محیط‌های مختلف می‌باشد، هرچند زیبایی، جلوه ظاهری و سلیقه شخصی نیز در انتخاب نوع کاشی دخیل است.

کاشی صنعتی یکی از انواع پرکاربرد کاشی است که اغلب در محیط صنعتی استفاده گسترده‌ای دارد، در ادامه به‌صورت کامل توضیح خواهیم داد که کاشی صنعتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ پس تا پایان مقاله از مجله سرام پخش با ما همراه باشید.

کاشی صنعتی چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد برای انتخاب کاشی مورد نیاز در محیط‌های صنعتی و دیگر محیط‌های پر رفت‌وآمد و شلوغ استفاده از کاشی که دارای مقاومت و استحکام بالایی باشد بسیار مهم است، زیرا محیط‌هایی مانند کارخانه‌ها، کارگاه‌های صنعتی، بیمارستان، آزمایشگاه‌های شیمیایی و غیره اغلب دارای شرایط ویژه‌ای در عبور و مرور یا برخورد با مواد شیمیایی می‌باشند، بنابراین لازم است محصولی برای این بخش‌ها در نظر گرفته شود که مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد.
لازم به ذکر است اگر کاشی و سرامیک متناسب با هر محیطی انتخاب شود و تمام موارد و نکات در نظر گرفته شود به‌تبع کاشی استفاده شده طول عمر و ماندگاری بالایی خواهد داشت.

کاشی صنعتی چیست؟ چه ویژگی دارد

انواع کاشی‌های صنعتی

کاشی‌های صنعتی به سه نوع زیر تقسیم می‌شوند که هر یک نیز متناسب با ویژگی‌های ساختاری و میزان مقاومت در محیط‌های مختلفی استفاده خواهد شد:
• ضد اسید
• ضد قلیا
• ضد لغزش

کاشی صنعتی ضد اسید

کاشی صنعتی ضد اسید به دلیل مقاومت بالا در برابر اسیدها اغلب در فضایی استفاده می‌شود که دائماً با مواد اسیدی در ارتباط است، از مشخصات ویژه آن می‌توان به مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر یخ‌زدگی، جذب آب به میزان بسیار کم و مقاومت مکانیکی بالا اشاره کرد.

همچنین با توجه به استحکام بالای این نوع کاشی‌ها علاوه بر استفاده در محیط‌های اسیدی کاربردهای متنوع دیگری نیز دارد، به‌عنوان مثال در تمام مراکز صنعتی که بارهای دینامیکی سنگین بر روی سطح قرار دارد، اماکن پرتردد که ترافیک سنگین افراد در آن بخش وجود دارد، مکان‌هایی با درجه حرارت بالا و تمامی سالن‌های صنعتی با عمر و ماندگاری طولانی قابل استفاده می‌باشد که کاشی صنعتی ضد اسید برند مرجان یکی از بهترین و باکیفیت ترین برندهای این حوزه می‌باشد.

خرید کاشی و سرامیک ضد اسید صنعتی برند مرجان 

از بازار آنلاین سرام پخش

کاشی صنعتی ضد قلیا

با کمی توجه به نام این کاشی می‌توانیم تا حدودی زیادی به مقاومت بالای آن در برابر مواد قلیایی و محیط‌هایی که با این مواد در تماس هستند اشاره کنیم، این محصول نیز اغلب در محیط‌های صنعتی، مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها استفاده خواهد شد.

از ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی، سایش و همچنین تحمل در برابر فشارهای وارده شده از تجهیزات محیط اشاره کرد؛ جالب است بدانید نصب و استفاده از این نوع کاشی در محیط قلیایی مقدار قابل توجهی از درصد قلیایی بودن محیط را کاهش می‌دهد.

خرید کاشی و سرامیک ضد قلیا برند مرجان 

از بازار آنلاین سرام پخش

کاشی صنعتی ضد لغزش

در مواردی که امکان لغزش افراد زیاد است و احتمال خطر را در پی دارد استفاده از کاشی صنعتی ضد لغزش بسیار کمک کننده است، به‌عنوان مثال در محیط‌های صنعتی، پارکینگ‌ها، سرویس حمام و دستشویی و… که به دلیل تماس با مواد لغزنده یا آب احتمال لغزش سطح وجود دارد؛ که قابلیت اصطکاک بالا در این نوع کاشی‌ها از لغزش و سر خوردن جلوگیری می‌کند.

کاشی صنعتی را از کجا خرید کنیم؟

برند کاشی مرجان یکی از بهترین برندهای تولید کننده کاشی در ایران است که توانسته با تولید محصولات زیبا و باکیفیت به یک برند معتبر تبدیل شود، یکی از محصولات این مجموعه کاشی صنعتی است که در مقایسه با دیگر رقبا کیفیت این محصولات مثال زدنی است.

برند مرجان و به‌ویژه کاشی صنعتی مرجان از وب‌سایت‌های زیادی به‌صورت آنلاین قابل خریداری است که در وب‌سایت‌های متعددی نیز ارائه می‌شود؛ سرام پخش نیز یکی از این وب‌سایت‌های فروش آنلاین محصولات برند مرجان است که تنوع بالای محصولات این مجموعه و فراهم کردن شرایط ویژه اقساطی یک گزینه خوب برای خرید کاشی صنعتی می‌باشد.

کلام آخر
در این مقاله تلاش شد تا به‌طور کامل توضیح داده شود که کاشی صنعتی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد تا درصورتی‌که قصد خرید کاشی دارید با درایت و آگاهی در این زمینه نسبت به خرید کاشی متناسب با نیاز خود اقدام نمایید، زیرا تناسب فضای کاربردی و نوع کاشی یک مسئله مهمی به شمار می‌آید.

خرید آسان و اقساطی محصولات کاشی مرجان از بازار آنلاین سرام پخش

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments