پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی سرامیک ایرانی بخریم یا خارجی؟ تفاوت کاشی ایرانی و خارجی

کاشی سرامیک ایرانی یا خارجی

کاشی سرامیک ایرانی بخریم یا خارجی؟ تفاوت کاشی ایرانی و خارجی

فهرست مطالب

یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی، کاشی و سرامیک است. این دو محصول برای پوشاندن دیوارها و سرامیک کف استفاده می‌شوند و محبوبیت بالایی را در میان مردم دارند. کشور ما دارای معادن مختلفی از خاک و فلزات است؛ به همین دلیل کارخانجات مختلفی به تولید مصالح ساختمانی، آجر، سرامیک و کاشی پرداخته‌اند.

اگر قصد خرید کاشی و سرامیک را دارید، حتما سری به بازار زده‌اید. مارک‌های مختلفی از کاشی و سرامیک ایرانی و خارجی در مغازه‌ها به فروش می‌رسند. اما کاشی سرامیک ایرانی بهتر است یا خارجی؟ در این مقاله از مجله سرام پخش سعی کردیم تفاوت‌های آن‌ها را بررسی کنیم تا بتوانید طبق نیاز و بودجه خود، بهترین محصول را خریداری کنید.

خرید اقساطی انواع کاشی و سرامیک کف پذیرایی در فروشگاه آنلاین سرام پخش

سرامیک کف هال

تفاوت کاشی سرامیک ایرانی و خارجی از نظر کیفیت

کاشی سرامیک ایرانی با استفاده از مواد اولیه خوب و ماشین‌آلات پیشرفته تولید می‌شود. بنابراین دارای کیفیت بسیار خوبی است. حدود ۹۰ درصد افراد در زمان خرید کاشی و سرامیک، نوع ایرانی را انتخاب می‌کنند. در میان کاشی و سرامیک خارجی نیز، برندهای ایتالیایی دارای کیفیت بالایی هستند و تنوع بالایی در طرح و رنگ دارند.

کشور ایتالیا تجهیزات پیشرفته‌ای را در زمینه صنعت ساختمان دارد و کاشی‌هایی را با ابعاد بزرگ و طرح‌هایی شبیه هورنفلس، مرمر، سنگ گرانیت و … تولید می‌کند. این نوع کاشی‌ها هم طرفدارن خاص خود را دارند. البته معمولا بیشتر افراد به جای خرید کاشی و سرامیک طرح سنگ، خود سنگ را انتخاب می‌کنند، چراکه مقرون به صرفه است.

تفاوت کاشی ایرانی و خارجی از نظر کیفیت

تفاوت کاشی سرامیک ایرانی و خارجی از نظر قیمت

به طور کلی می‌توان این‌گونه بیان کرد که کاشی ایرانی به طور متوسط ۲۰ درصد ارزان‌تر از کاشی خارجی است. بیشتر کاشی‌های موجود در ایران نیز تولید یزد هستند. اما با این وجود، هنوز هم کاشی‌های اسپانیایی و ایتالیایی با اینکه قیمت خیلی بالایی دارند، طرفداران زیادی هم دارند.

کاشی لاکچری اسپانیایی و ایتالیایی برای منازل لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته این نکته را هم باید بدانید که کاشی‌های اروپایی ابعاد بسیار بزرگی دارند؛ به‌طوری‌که کوچک‌ترین آن‌ها دارای سایز ۶۰×۶۰ سانتی‌متر مربع است. بنابراین فقط می‌توان در آپارتمان‌های بزرگ از این کاشی‌ها استفاده کرد.

حال که تا حدودی با کیفیت و قیمت کاشی و سرامیک ایرانی آشنا شدید باید این را هم بدانید که این محصولات دارای درجه‌بندی کیفی هستند. این اطلاعات روی کارتن آن‌ها نوشته شده است. کیفیت کاشی و سرامیک در سه گروه درجه یک، دو یا سه وجود دارد که قیمت هرکدام متفاوت است. همچنین نوع طراحی و فناوری که در تولید این محصولات بکار می‌رود نیز در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار است.

تفاوت کاشی ایرانی و خارجی از نظر قیمت

کاشی سرامیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

همان‌طور که قبلا هم بیان شد، از مواد اولیه مرغوب برای تولید کاشی و سرامیک ایرانی استفاده می‌شود؛ چراکه معادن خاک و فلزات زیادی در این کشور وجود دارد. زیاد بودن مواد اولیه سبب شده است تا صنایع مختلفی به تولید کاشی، سرامیک، آجر و مصالح ساختمانی غیرفلزی اقدام کنند.

همچنین به دلیل استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته در تولید کاشی و سرامیک در ایران، کیفیت این محصولات بسیار بالا است. حدود ۶۵ درصد کاشی و سرامیک موجود در بازار، تولید ایران هستند که بیشتر آن‌ها نیز در یزد ساخته می‌شوند. حدود ۳۵ درصد باقی‌مانده نیز محصول کشورهای چین، ترک، اسپانیا و ایتالیا هستند.

—————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین برندهای کاشی یزد را مطالعه کنید.

—————————–

در میان کاشی و سرامیک خارجی، محصولاتی که در کشور ایتالیا و اسپانیا تولید می‌شوند، قیمت بالاتری نسبت به محصولات تولید داخل دارند، اما با این حال طرفدارن زیادی در ایران دارند و همان‌طور که گفته شد معمولا برای منازل لوکس از کاشی و سرامیک ایتالیا یا اسپانیا استفاده می‌شود.

کاشی تک گل اسپانیایی، یکی از کاشی‌های معروف خارجی است که به‌صورت تک فروخته می‌شود. اگر قصد خرید این کاشی‌‌ها را دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید. اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید، باید بگوییم که تنوع در طرح و کیفیت بالای این کار، ارزش افزایش هزینه را دارد.

خرید اقساطی کاشی اسپانیایی در فروشگاه آنلاین سرام پخش

نمایندگی کاشی خارجی در ایران

برندهای ایتالیایی نیز کاشی و سرامیک باکیفیتی را تولید می‌کنند که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در بازار عرضه می‌شوند. کشور ایتالیا نیز همانند اسپانیا تجهیزات پیشرفته‌ای را در زمینه صنعت ساخت کاشی و سرامیک ساختمان بکار می‌برد. ابعاد کاشی‌های ایتالیایی معمولا بزرگ هستند و در طرح‌هایی همچون هورن فلس، سنگ گرانیت، مرمر و … وجود دارند. محصولات این دو کشور در بازار ایران پرطرفدار هستند.

کشور چین نیز یکی دیگر از تولیدکننده‌های کاشی و سرامیک است که خیلی در ایران طرفدار ندارد. محصولات این کشور کیفیت پایینی دارند و نسبتا ضعیف هستند. تولیدکننده‌های این کشور برای اینکه سهمی در بازار جهانی داشته باشد، از الگوها و طرح‌های کاشی و سرامیک‌های اروپایی کپی می‌کنند و محصولاتی بی‌کیفیت را تولید می‌کنند.

در نهایت از پولیش برای زیبا و براق شدن آن‌ها، استفاده می‌کنند، به این ترتیب کاشی و سرامیک چینی از لحاظ ظاهری چشم‌نواز و بسیار براق می‌شود. اما همین پولش زدن، سبب می‌شود این محصولات بیش از حد لیز شوند و کاربرد مفید نداشته باشند.

ما در این قسمت کاشی و سرامیک تولیدی کشورهای معروف در این زمینه را برای شما بررسی و مقایسه کردیم و مزایا و معایب هرکدام را هم توضیح دادیم. اما در اصل انتخاب نهایی در این زمینه به شما، سلیقه شما، دکوراسیونی که برای منزلتان در نظر گرفته‌اید، بودجه‌ای که در اختیار دارید و … بستگی دارد.

کاشی ایرانی بخریم یا خارجی؟

جمع بندی
در این مقاله در خصوص تفاوت کاشی و سرامیک ایرانی و خارجی، نکاتی را بیان کردیم تا بتوانید برای خرید این محصولات برای کاربری‌های مختلف مانند کاشی آشپزخانه از آن‌ها بهره ببرید. همان‌طور که گفته شد، کاشی ایرانی از لحاظ کیفیت بسیار مناسب است و از نظر قیمت نیز نسبت به نمونه‌های خارجی باکیفیت، ارزان‌تر است. کاشی و سرامیک ایتالیایی یا اسپانیایی نیز برای خانه‌های لوکس می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

شما می‌توانید بسته به سلیقه و بودجه خود، انواع کاشی خارجی یا ایرانی را انتخاب کنید. سرام پخش در این زمینه به شما کمک می‌کند. اگر در حال ساخت‌وساز هستید، دیدن محصولات این وب‌سایت خالی‌ازلطف نیست. می‌توانید انواع مدل‌ها را همراه با قیمت در سرام پخش مشاهده کنید و مدل مناسب را انتخاب کنید.

مجموعه ما این امکان را برای شما فراهم کرده است که انواع کاشی و سرامیک، کاشی بین کابینتی و… را به‌صورت نقد یا اقساط خریداری کنید. به این ترتیب می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید، مدل موردعلاقه خود را سفارش دهید. همچنین اگر سوالی در این زمینه دارید و یا نیاز به مشاوره دارید، کافی است سوال خود را در قسمت مربوطه بنویسید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

خرید اقساطی انواع کاشی و سرامیک آشپزخانه در فروشگاه آنلاین سرام پخش

مدل کاشی کف آشپزخانه

سوالات متداول…

 به‌طورکلی می‌توان این‌گونه بیان کرد که کاشی ایرانی به طور متوسط ۲۰ درصد ارزان‌تر از کاشی خارجی است.

کاشی و سرامیک ایرانی با استفاده از  مواد اولیه خوب و ماشین‌آلات پیشرفته تولید می‌شود بنابراین دارای کیفیت بسیار خوبی است. در کاشی‌های خارجی نیز تولیدات ایتالیا و اسپانیا باکیفیت هستند که قیمت بسیار زیادی دارند.

محصولات این کشور کیفیت پایینی دارند و نسبتا ضعیف هستند.

تا از لحاظ ظاهری چشم‌نواز و  بسیار براق ‌شود. اما همین پولش زدن، سبب می‌شود این محصولات بیش از حد لیز شوند و کاربرد مفید نداشته باشند.

حدود ۶۵ درصد کاشی و سرامیک موجود در بازار، تولید ایران هستند که بیشتر آن‌ها نیز در یزد ساخته می‌شوند. حدود ۳۵ درصد باقی‌مانده نیز محصول کشورهای چین، ترک، اسپانیا و ایتالیا هستند.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments