پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی طرح آجری، خوب یا بد؟

کاشی طرح آجری، خوب یا بد؟

کاشی طرح آجری، خوب یا بد؟ | صنعت کاشی و سرامیک روز به روز در حال گسترش و اضافه کردن طرح های جدید می باشد.

در این میان کاشی طرح آجری که چند سالی از تولید آن می گذرد نیز توانسته است اقبال خوبی در جذب مشتریان مخصوص به خود پیدا کند.

کاشی طرح آجر در ابتدا بصورت کاشی های سایز کوچک و بند دار تولید میشد، که باعث شده بود که بیشتر طرح چاپ روی کاشی باشد و شباهتی به آجر طبیعی نداشت.

اما امروز با استفاده از تکنولوژی رستیک و تولید کاشی های بدون بند شباهت کاشی طرح آجر به آجر سفال و آجر های نسوز روز به روز در حال افزایش است.

برای اینکه بدانیم که استفاده از کاشی طرح آجری برای ما مناسب هست یا نه باید مزایا و معایب آنرا بدانیم

مزایا

سرعت کار بالا
هزینه خرید و نصب پایین
قابلیت شستشوی عالی
جرم گیری پایین
عدم نیاز به بند کشی
قابلیت نصب روی سطوح قدیمی
براقیت بالا
جذب آب بسیار پایین
تنوع رنگی و طرحی بسیار بالا

معایب

حالاصددرصد طبیعی نداشتن
حالت کپی داشتن
ضخامت کمتر به نصبت آجر
در مجموع اگر بخواهیم در محیط بیرونی از کاشی طرح آجری استفاده کنیم ، شاید در نگاه اول به تواند نظر ما را به خود جلب کند ، اما در نهایت وقتی به آن نزدیک میشویم حس خوبی به بیننده نمی دهد چون احساس کپی بودن می دهد.

در نقطه مقابل استفاده از آجر پلاک ونسوز در داخل ساختمان به علت تنوع محدود تر و جلای کمتر به نسبت کاشی طرح آجر در داخل ساختمان زیبایی را کاهش میدهد.

در داخل ساختمان استفاده از آجر اگر رزین نشود ممکن است کدر و سیاه شود.

همچنین به علت تخلخل بسیار بالاتر آجر به نسبت کاشی طرح آجری ممکن است در اثر خوردن ضربه تکه های آن کنده شود و علاوه بر هزینه نصب آجر، هزینه بند کشی به طور کامل نیز به آن افزوده می شود.

نتیجه گیری

بنابر آنچه در بالا گفته شد ، اگر بخواهید در حیاط سازی و محوطه سازی بیرون ساختمان از کاشی طرح آجراستفاده کنید، فقط در نگاه اول نظر ها را جلب کند ودر بلند مدت از زیبایی محیط می کاهد.

اما اگر بخواهید زیبای شما طبیعی تر و دائمی تر به چشم می آید برای محوطه بیرونی و حیاط استفاده از آجر طبیعی به شما توصیه می گردد.

در نقطه مقابل استفاده از کاشی طرح آجر در داخل ساختمان به علت تنوع بالا، زیبایی را بالاتر برده ودوام بیشتری نیز خواهد داشت.

پس نتیجه میگیریم که استفاده از کاشی طرح آجر برای داخل ساختمان ، پارکینگ ،راهرو ،لابی ، سرویس بهداشتی، بین کابینت ساختمان مناسب می باشد و برای استفاده در حیاط بیرونی ساختمان استفاده از آجر طبیعی توصیه می گردد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] کاشی طرح آجری، خوب یا بد؟

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments