پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی های حاوی تشعشع رادیواکتیو!!!

کاشی های حاوی تشعشع رادیواکتیو!!!

کاشی های حاوی تشعشع رادیواکتیو!!!

کاشی و سرامیک دارای تابش است؟

کاشی های حاوی تشعشع رادیواکتیو!!! | اکنون استفاده از کاشی های تزئینی در ساختمان ها امری ضروری تلقی می شود. با توجه به اینکه نیاز کاشی و سرامیک بطور مداوم در حال گسترش است، معایب و مزایای کاشی و سرامیک بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و این سوال پیش می آید:

آیا کاشی و سرامیک دارای تشعشع است؟

مشکل کجاست؟

تشعشع کاشی و سرامیک به پدیده ای اشاره می کند که کاشی و سرامیک حاوی مواد رادیواکتیو است، رادیواکتیویته در آجرهای لعابی بیشتر نمایان می شود.
کاشی و سرامیک لعابی، کاشی هایی هستند که لایه ای از لعاب روی پایه سرامیکی قرار می گیرد. رنگ، الگو ها و طرح های این لایه کاشی و سرامیک بسیار متنوع است.
بیشتر کاشی های سرامیکی از مواد معدنی پتاسیم مانند فلدسپار و میکا هستند که دارای برخی مواد رادیواکتیو مانند اورانیوم و پتاسیم می باشند. رادیو اکتیوته این ماده بعد از فرآیندهای شیمی و فیزیکی از جمله پودر شدن و پالایش، هنوز هم باقی می مانند. و به منظور تمیز کردن سطح کاشی، موادی همچون ماسه زیرکونیا که دارای رادیواکتیوته بالایی ست، استفاده می شوند که همین امر باعث می شود برخی از کاشی ها بسیار پرتوزا باشند.
با این حال، مرکز آزمون سراسری مصالح ساختمانی، مهندسی ارشد بخش تشخیص سرامیک و سنگ ابراز داشت: اضافه کردن مقدار کمی از سیلیکات زیرکونیوم در فرآیند تولیدِ پرسلان نوعی فناوری تولید مدرن محسوب می شود، این فناوری سابقه ای بیش از ده سال تجربه و آزمون و خطا دارد و در نتیجه یک فناوری نسبتاٌ بالغ می باشد.
همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم آجر های لعابی بیشترین میزان رادیو اکتیوته را در بین کاشی و سرامیک داراست. با این حال رادیو اکتیویته آجر بسیار اندک است، با یک سال زندگی در یک محیط عادی و خانگی، مقدار تابش تشعشع بسیار کمتر از آزمایش اشعه ایکس را جذب بدن می شود. بنابراین نیازی به نگرانی در این مورد ندارید.
جالب است بدانید که تاثیر تابش کاشی و سرامیک بر روی انسان بدن کمتر از تابشی ست که تلفن همراه برای صحبت در یک دقیقه از خود منتشر می کند!

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] کاشی های حاوی تشعشع رادیواکتیو!!!

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments