پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

سوالات و پرسش های متفاوت در مورد کاشی های سرامیکی (بخش دوم)

سوالات و پرسش های متفاوت در مورد کاشی های سرامیکی

سوالات و پرسش های متفاوت در مورد کاشی های سرامیکی (بخش دوم)

سوال) کاشی های لعابی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ کدام بهتر است؟

۳ نکته بسیار مهم در هنگام انتخاب کاشی های لعابی وجود دارد:
نکته اول) استحکام کاشی های لعابی
کاشی های لعابی با توجه به فرآیند تولیدی که طی می کنند، می توانند به کاشی های تک پُخت و دو پُخت تقسیم شوند. اما با توجه به پایداری آن، کاشی لعابی تک پُخت نسبت به دو پخت برای تحمل حرارتی بهتر و بالاتری خواهد داشت. با این حال هر دو فرآیند تولید مزایا و معایب به خصوصی خواهند داشت. بنابراین مصرف کنندگان باید با توجه به شرایط خود، این کاشی ها را انتخاب کنند.
برای اطلاعات بیشتر در مورد کاشی های تک پخت و دو پخت می توانید مطلب “پخت کاشی و سرامیک به روش های تک پخت و دو پخت” را بخوانید.

نکته دوم) به مقاومت کاشی های لعاب دار دقت کنید.

برند های مشهور کاشی و سرامیک به آسانی برند نشده اند. محصولات آن ها از مقاومت و استحکام بالایی برخوردارند و به راحتی می توانند وزن بیش از ۱۰۰ کیلوگرم را تحمل کنند، بدون آنکه بشکنند. اما برخی از کاشی و سرامیک های تولید کنندگان معمولی قادر به تحمل فشار ۵۰ کیلوگرمی هم نیستند. پس با نصب و استفاده از آن ها در خانه راحتتر ترک می خورند یا می شکنند.
نکته سوم) به میزان جذب آب کاشی های لعاب دار دقت کنید.
به طور کلی ، کاشی لعاب دار دیواری در میزان جذب آب در حدود ۲۰-۱۰٪ (به صورت کلی حدود ۱۸٪) و آجر های لعاب دار با میزان جذب آب تنها ۱۰٪ -۱۳٪ می باشند.
داشتن میزان جذب آب بالا بالا برای کاشیه های سرامیکی باعث آلودگی های بیشتر، ترک خوردگی های سطح لعاب و در نهایت شکستگی خواهد شد. بنابراین هنگام خرید کاشی های لعابی به میزان جذب آن دقت ویژه ای داشته باشید.

سوال) چگونه کاشی های پرسلانی بدون لعاب/ پولیش نشده را تمیز کنیم؟

سوالات و پرسش های متفاوت در مورد کاشی های سرامیکی

برای از بین بردن گرد و غبار از یک جارو خشک استفاده کنید. با از بین بردن هرگونه گرد و غبار، تمیز کردن پرسلان ها راحتتر صورت می گیرد. تنها مراقب باشید از جارو های خیلی خشک استفاده نکنید چراکه این جارو ها می توانند سطح کاشی ها را به راحتی بخراشند.
سطح را با یک محلول پاک کننده ملایم تمیز کنید. می توانید از یک پاک کننده تجاری مخصوص پرسلان ها یا محلول خانگی آب و سرکه استفاده کنید. برای تهیه این محلول خانگی، یک فنجان سرکه سفید را با دو لیوان آب گرم مخلوط کنید. کف را با این محلول خانگی تمیز کنید و اجازه دهید پنج تا ده دقیقه بماند. سرکه به ضد عفونی کردن سطح و تمیز کردن کاشی ها کمک می کند.

بعد از این کار، سطح را آب گرم تمیز کنید. اگر لکه ای روی پرسلان ها باقی مانده بود، با یک برس نرم تمیز کنید. اگر از یک پاک کننده تجاری برای شستشوی پرسلان ها استفاده می کنید، اجازه ندهید که بیشتر از ۱۰ دقیقه روی کاشی ها باقی بماند. باقی ماندن پاک کننده ها باعث آسیب رساندن کاشی ها خواهد شد.
کف پرسلان ها را خوب خشک کنید. برای خشک کردن می توانید از حوله یا پارچه نرم استفاده کنید.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments