پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی کاری روی چوب

کاشی کاری روی چوب

کاشی کاری روی چوب

بازسازی آسان میز کهنه با استفاده از کاشی ها

مهارت های کاشی کاریتان با نوسازی میز کهنه با استفاده از کاشی ها تقویت کنید! راحت ترین راه برای یادگیری کاشی کاری های مقدماتی، کار با کاشی شکسته روی چوب هاست چون در هر خانه، میز کهنه ای پیدا می شود که کسی نیازی به آن ندارد، نیاز به تعداد کمی کاشی دارید و برش ها هم آنقدر سخت و زیاد نیستند که افراد مبتدی نتوانند از پس آن بربیایند. بنابراین اولین مرحله برای یادگیری و تمرین کاشی کاری همین میزهای کهنه هستند. در چند مرحله ساده می توانید میز غیرقابل استفاده و زشت را تبدیل به یک میزِ نو و با ظاهری تغییر یافته تبدیل کنید. برای دانستن نحوه کاشی کاری روی چوب، ادامه مطلب را بخوانید:

قبل از اینکه شما بتوانید یک کفپوش یا دیوارپوش را کاملا کاشی کاری کنید، نیاز به تمرین روی سطوح کوچک تر خواهید داشت. چوب یکی از راحتترین سطوح برای کاشی کاری هاست؛ چراکه وسایل چوبی به راحتی جابجا می شوند و در صورت بروز اشتباه روی سطح می توانید آن را جدا کنید. اگر چه این کار ممکن است کمی وقتگیر و سخت باشد اما به یاد داشته باشید که حذف کاشی کاری روی سطوح نیاز به افراد ماهر و کاشیکار دارد. در ضمن انجام کاشی کاری، شما وسیله ای را تعمیر می کنید و می توانید آن را استفاده نمایید و در نهایت کار با کاشی را فرا خواهید گرفت.

در واقع روی سطوح چوبی کوچک شما می توانید تکنیک های کاشی کاری را در مقیاس کوچک تمرین کنید: مواردی از قبیل آماده سازی سطح (زیرسازی)، نصب کاشی های خشک، طرح بندی و الگو های کاشی کاری، استفاده از چسب، و تنظیم و دوغاب کردن را بیاموزید. همچین اگر ابعاد کاشی دقیقا با میز تنظیم نشده باشند، می توانید بر روی کاشی های کناره ی میز را برش انجام دهید.

کاشی می تواند زندگی جدید را به میز های قدیمی ببخشد. اگر سطح میز خراشیدگی های زیادی دارد، شما می توانید از کاشی کوچک، برای پوشاندن سطح خراشیده شده میز استفاده کنید.

دلیل اصلی استفاده از کاشی های کوچک برای کاشی کاری روی چوب این است که کاشی های بزرگ در صورت عدم تناسب با مساحت میز، نیاز به برش های فراوانی داد. اما مطمئنا شما می توانید از کاشی های بزرگ هم برای این کار استفاده کنید. کاشی های پرسلانی با طرح سنگ های طبیعی و یا طرح چوب از جمله کاشی هایی است که شما می توانید برای این کار از آن ها استفاده کنید.

آماده سازی سطح

 برای آماده سازی سطح اگر سطح میز شما، برآمدگی ها و یا ناهمواری های زیادی دارد، باید قبل از انجام هر کاری سطح آن را سمباده بکشید و سطح را کاملا صاف و هموار کنید. همچنین اگر شما از کاشی های شیشه ای استفاده می کنید و می خواهید رنگ زیرکار مشخص نشود؛ می توانید از رنگ اکلریک سفید استفاده نمایید. استفاده از رنگ سفید در زیرکار موجب می شود که کاشی های موزاییکی شیشه ای رنگ اصلی خود را به نمایش بگذارند.

برای این کار ابتدا سطح را سمباده بکشید، پاک کنید و بعد از آن حداقل دو لایه رنگ اکلریک سفید به سطح بزنید و بین بعد از زدن هر لایه، اجازه دهید سطح کاملا خشک شود.

در اینجا، از چسب کاشی برای چسباندن کاشی ها استفاده شده اما اگر این ماده در دسترستان قرار ندارد و یا قصد دارید از وسایل تزئینی دیگری، مثل مهره های رنگی، نیز استفاده کنید، می توانید از چسب چوب و یا چسب آکواریم هم استفاده کنید.

آنچه شما نیاز دارید

کاشی

خط کش

میز

ابزار برش

ماله و یا کاردک کوچک

تیز بُر

ملات

مرحله ۱: گذاشتن کاشی به صورت خشک

قبل از کاشی کاری اصلی، یکبار کاشی را بدون هیچ گونه چسبی از عرض میز روی آن بچینید و یک بار دیگر آن را از روی عرض امتحان کنید. به این صورت مشخص می شود که کدام جهت، نیاز به برش کاشی های کمتری دارد. ابتدا و انتهای محل قرار گیری هر کاشی را علامت بزنید.

کاشی کاری روی چوب

مرحله ۲: خط کشی کردن

بعد از آن که محل قرارگیری هر کاشی را مشخص و ابتدا و انتهای آن را هم علامت گذاری کردید؛ حال نوبت آن رسید که این علامت ها را به صورت کاملا مشخص درآورید. هدف از این کار این است که کاشیکاری شما برای بار اول تمیز و منظم دربیاید و مطمئن باشید که بدون هیچ خطایی کار چینش کاشی ها را انجام خواهید داد. در صورتی که نیاز می دانید حتی فاصله ی بین هر دو کاشی را هم محاسبه کرده و آن را هم علامت گذاری کنید. برای الگوی کاشی کاری شبکه ای  خطوط کاملا باید برای یکدیگر عمود واقع شوند. سایر خطوط بجز خط های الگوی اصلی را پاک کنید.

کاشی کاری روی چوب

مرحله ۳: چسب زدن

با استفاده از ماله و یا کاردک هر بار به اندازه یک کاشی چسب روی سطح بزنید. ضخامت چسب نباید کم (در حد یک میلی متر) و نه خیلی زیاد (حدود یک سانتی متر) باشد. همین طور این لایه باید کاملا هموار و بدون هیچ گونه برآمدگی روی سطح پخش شود. چسب زنی را از وسط میز شروع کنید.

کاشی کاری روی چوب

مرحله ۴: کاشی کاری

بعد از هر بار چسب زدن، دقیقا در همان محل های از قبل مشخص شده، کاشی را قرار دهید. کاشی ها نباید از خطوط از قبل مشخص شده، بیرون بزنند و همین طور بین هر کاشی با کاشی های مجاور خود فاصله ی مشخصی داشته باشد. (برای این کار می توانید از اسپیسر ها استفاده کنید.)

به دلیل اینکه سطح کار کوچک است، سعی کنید که چسب های اضافی بین فواصل را از بین ببرید. لبه های کار را هم اندازه گیری کنید و کاشی ها را با تیزبُر و یا هر ابزار دیگر بُرش دهید.

کاشی کاری روی چوب

مرحله ۵: نصب کاشی های لبه و ملات زدن به آن ها

وقتی که کاشی های مرکز میز را نصب کردید و از هماهنگی بین آن ها مطمئن شدید، کاشی کاری لبه ها را آغاز کنید. خطوط بین کاشی های مرکزی با لبه های نیز باید کاملا با یکدیگر هماهنگ باشد. کاشی ها را به طور منظم بچسبانید. بعد از حدود ۱۲ الی ۲۴ ساعت پس از چسباندن کامل کاشی ها روی سطح و زمانی که چسب کاشی ها خشک شد، می توانید به آن ملات را اضافه کنید. (دستور دقیق نحوه زدن ملات را اینجا بخوانید).

سپس ملات های اضافه را از سطح کار برداشته و حداقل دوبار سطح کاشی کاری شده را با پارچه نمناک تمیز کنید.

کاشی کاری روی چوب


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments