پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی کاری وان حمام را خودتان با کمترین هزینه انجام بدهید

کاشی کاری وان حمام را خودتان با کمترین هزینه انجام بدهید

کاشی کاری وان حمام را خودتان با کمترین هزینه انجام بدهید

کاشی کاری وان حمام را خودتان با کمترین هزینه انجام بدهید | در این ساختنی به شما یاد می دهیم چطور کاشی کاری وان حمام را خودتان انجام بدهید. اگر از مواد اولیه خوب و باکیفیت استفاده کنید، کاشی کاری تان برای مدت ها دوام خواهد داشت. برای کاشی کاری وان حمام نیاز به مهارت خاصی ندارید و فقط باید در اجرای کامل و مرتب آموزش ساخت دقت کنید.

گام اول: وسایل مورد نیاز

کاشی کاری وان حمام را خودتان با کمترین هزینه انجام بدهید

پنل سیمانی و چسب ساختمانی – از پنل با ضخامت ۶ میلیمتری استفاده کنید و چسبی بخرید که به پنل سیمانی بچسبد.

کاشی، گروت و بتونه – نوع کاشی که انتخاب می کنید به دکوراسیون حمام بستگی دارد. اگر می خواهید کاش کاری وان حمام را مرزبندی کنید، باید کاشی مرز (که مخصوص قرار گرفتن روی لبه های وان است) هم بخرید. گروت (یا چسب کاشی) و بتونه را هم از همان جایی بخرید که کاشی ها را می خرید. به این ترتیب فروشنده می تواند شما را برای خرید بهترین نوع گروت و بتونه راهنمایی کند.

ابزار مورد نیاز

اره کاشی بر برای بریدن کاشی ها
اره مویی برای بریدن پنل سیمانی
ابزار کاشی کاری مثل اسفنج، تیغه و …
متر
تراز
اگر ابزاری مثل اره کاشی برد و اره مویی ندارید، باید کاشی ها و پنل سیمانی را در اندازه های مورد نیازتان سفارش بدهید.

قبل از اینکه کاشی کاری را شروع کنید، باید وان حمام را کاملاً تمیز کنید. پنل سیمانی به وان کثیف یا لک دار نمی چسبد. در ضمن اگر جنس وان بیش از حد براق است، باید آن را با سنگ سنباده، سنباده بکشید تا پنل به آن بچسبد.

گام دوم: پنل سیمانی را اضافه کنید

کاشی کاری وان حمام را خودتان با کمترین هزینه انجام بدهید

قسمت های باز وان را اندازه بگیرید تا مشخص بشود چه مقدار از سطح وان را باید با پنل سیمانی بپوشانید. همیشه ۱٫۲ سانتیمتر از لبه های وان را خالی بگذارید تا از آن فضاها برای درزبندی استفاده کنید. حدود دو سانتیمتر بالایی وان را هم برای کاشی های لبه خالی بگذارید. بعد از اینکه اندازه پنل سیمانی را مشخص کردید، یکبار پنل را قبل از برش روی وان علامت بزنید و اگر مطمئن شدید اندازه ها درست است، پنل را ببرید.

برای بریدن پنل می توانید از اره مویی یا کاترهای تیز استفاده کنید. اگر کاتر پنل را نبرید، باید چندبار روی خطی که کشیده اید حرکت کنید تا لایه سیمان شل بشود.

بعد از بریدن پنل، آن را روی وان قرار بدهید و مطمئن بشوید از هر طرف اندازه است. سپس آن را با چسب به وان بچسبانید و قبل از خشک شدن چسب آن را تراز کنید. فرقی نمی کند از چه نوع چسبی استفاده می کنید (فوری یا غیر فوری)؛ در هر صورت باید حداقل یک ساعت صبر کنید و سپس کاشی کاری وان حمام را ادامه بدهید.

گام سوم: کاشی ها را بچسبانید

کاشی کاری وان حمام را خودتان با کمترین هزینه انجام بدهید
چیدن کاشی ها را از بالای وان شروع کنید. کاشی ها را در هر اندازه ای که بریده اید، کنار هم بچینید و ردیف اول را بسازید. بین کاشی ها و زیرشان را به اندازه کافی بتونه بزنید (البته نه آنقدر که باد کند و جلو بیاید).

همانطور که در تصویر می بینید برای صاف شدن ردیف اول کاشی ها از یک تراز استفاده کنید (یک نوار کاغذی یا پارچه ای بلند که به لبه وان چسبانده می شود). این روش بهترین راه برای اطمینان از صاف ماندن کاشی ها می شود.

بعد از چسباندن کاشی با بتونه دیگر لازم نیست رویشان چسب بزنید چون بتونه به اندازه کافی سفت است و آنها را سرجایشان نگه می دارد. البته این بستگی به کیفیت بتونه ای که می خرید، دارید. پس بهتر است موقع خرید در اینباره از فروشنده سوال کنید.

بعد از چیدن ردیف اول کاشی ها باید سراغ ردیف های بعدی بروید. نحوه کار از اینجا به بعد به الگویی که برای چیدن کاشی ها در نظر دارید، بستگی دارد. فرقی نمی کند از چه الگویی استفاده می کنید؛ مهم این است که کاشی ها را صاف و مرتب بچینید.

فراموش نکنید بین کاشی ها اسپیسر بگذارید تا فضای کافی برای اضافه کردن گروت باقی بماند.

گام چهارم: ردیف آخر را بچینید و گروت را اضافه کنید

کاشی کاری وان حمام را خودتان با کمترین هزینه انجام بدهید

احتمالاً تعداد کاشی های ردیف آخر کمتر از ردیف های دیگر خواهد بود. پس لازم است کاشی های این ردیف را در اندازه های دیگری برش بزنید. قبل از چسباندن کاشی های

این ردیف، آنها را بدون بتونه روی وان بچینید و مطمئن شوید اندازه های جدید مناسب هستند. سپس می توانید آنها را با بتونه سرجایشان بچسبانید.

بعد از اینکه کاشی کاری وان حمام تمام شد، می توانید گروت را اضافه کنید. اضافه کردن گروت بین کاشی ها را در چند مرحله انجام بدهید تا پاک کردن گروت اضافی با اسفنج ساده تر بشود. بهتر است از کاشی و گروتی استفاده کنید که نیاز به روکش نداشته باشد. در این صورت لازم نیست بعد از خشک شدن گروت، روی آنها را روکش بزنید.

کاشی کاری وان حمام آماده است

به همین سادگی و با صرف کمترین هزینه ممکن وان حمام را کاشی کاری کردید. اگر برای اولین بار اینکار را تجربه می کنید، بهتر است از الگوی چینش کاشی ساده استفاده کنید. موقع خرید مصالح هم به فروشنده بگویید خودتان کاشی کاری را انجام می دهید تا بتواند در انتخاب کاشی، بتونه و گروت مشاوره کافی بهتان بدهد.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:ساختنی

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments