پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی کف و سرامیک و سنگ برای کفپوش

کاشی کف

کاشی کف و سرامیک و سنگ برای کفپوش

امروزه در دکوراسیون داخلی، کاشی و سرامیک جایگاه ویژه ای دارد که می تواند به عنوان یک پوشش بسیار عالی برای کف استفاده شود. استفاده از کف پوش ها در زیبایی دکوراسیون تاثیر به سزایی دارد، که سرامیک ها یکی از مناسب ترین گزینه جهت کف پوش می باشند که بر زیبایی منزل شما می افزاید.

از مزیت های کاشی و سرامیک میتوان به مقاومت و استحکام بالا در برابر نم و رطوبت، ضدحساسیت بودن، داشتن طرح و رنگ های متنوع، شرایط نگهداری ساده، بهداشتی بودن و نظافت راحت تر و …  اشاره کرد.

 انواع کاشی و سرامیک و سنگ کف:

تراورتن:

تراورتن نوعی سنگ آهک سفید است که به عنوان یکی از سنگ‌های طبیعی متخلخل، امروزه در صنعت معماری و دکوراسیون داخلی کاربرد دارد، تراورتن جز دسته سنگ ‌هایی است که مقاومت بسیار بالایی دارد از این رو هم در نمای خارجی ساختمان و هم در فضای داخلی از آن استفاده می‌شود. جالب است بدانید در زمان‌های قدیم از کاشی سنگ‌ های تراورتن برای ساخت معابد، حمام و مجسمه در ایتالیا استفاده شده است.

سنگ مرمر:

سنگ مرمر نیز در دسته‌بندی انواع کاشی و سرامیک کف قرار دارد که قابلیت شستشو دارد، همچنین دوام بسیار بالایی دارد و یک گزینه ایده‌آل برای کفپوش می باشد، البته این سنگ بسیار گران قیمت است اما زیبایی منحصر به فردی دارد. سنگ مرمر به علت لکه پذیری سریع در محیط بیرون از خانه کمتر استفاده می‌شود و بیشتر در فضاهای داخلی کاربرد دارد.

کاشی کف

موزاییک :

موزاییک جز دسته کاشی ‌های بسیار محبوب است که نوع تزیینی آن این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. از موزاییک ‌های تزیینی بسیار زیبا برای پوشاندن دیوار نیز استفاده می‌شود، برای مثال برای بخشی از پوشش دیوار حمام و یا فضای بین کابینت‌ و کانتر در آشپزخانه کاربرد دارد.

سرامیک :

از جمله مواد اولیه کاشی‌های سرامیکی، خاک رس است که بعد از قالب‌گیری به صورت سرامیک ‌های مربعی در می‌آید. استفاده از انواع کاشی سرامیکی از کاشی چینی بهتر است، زیرا میزان ناخالصی کمتر و مقاومت بالاتری دارد و دوام آن بیشتر است. امروزه از سرامیک برای کف بسیاری از فضاها مانند فضای هال یا پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

کاشی کف

راهنمای انتخاب سرامیک برای کف فضاهای مختلف:

انتخاب سرامیک برای کف پذیرایی:

استفاده از سرامیک ها برای کف پذیرایی بسیار رایج است، که در زمان خرید و انتخاب سرامیک برای کف پذیرایی باید نکاتی را رعایت کرد تا به نتایج زیبا و دلنشینی دست پیدا کنید.

اگر مساحت پذیرایی بزرگ است، باید از سرامیک هایی که ابعاد متوسط رو به پایین دارند استفاده کرد تا طرح ها و بند های سرامیک، بخشی از خالی بودن فضای بسیار باز و وسیع را جبران کند و همینطور اگر پذیرایی کوچکتر باشد، از سرامیک های رنگ تیره نباید استفاده شود، چون فضا، حالت خفه و گرفته به خود خواهد گرفت و همچنین استفاده از سرامیک کف با ابعاد کوچک در این فضا ها باعث می شود که پذیرایی شما بیش از حد شلوغ به نظر برسد.

انتخاب سرامیک برای کف آشپزخانه:

در سرامیک برای کف آشپزخانه باید سرامیکی انتخاب کنیم که کثیفی و لکه روی آن به راحتی قابل مشاهده باشد، همچنین استفاده از سرامیک کف آشپزخانه از فرش بهداشتی تر بوده و هیچگونه میکروب، باکتری و هیچ عامل کثیفی نمی تواند در آنها نفوذ کند و رعایت بهداشت در آن ساده تر است.
در زمان انتخاب سرامیک کف آشپزخانه از رنگ تیره نباید استفاده کرد، سرامیک های رنگ تیره باعث می شود تا فضای شما گرفته به نظر برسد. همچنین استفاده از رنگ های تند مانند قرمز می تواند در طولانی مدت بر روی شما اثر منفی داشته باشد و باعث دلزدگی می شود.

انتخاب سرامیک برای کف حمام و سرویس بهداشتی:

در انتخاب سرامیک برای کف حمام و سرویس بهداشتی علاوه بر زیبایی باید به نکات ایمنی آن نیز توجه داشت. اول اینکه باید سرامیکی را انتخاب کنیم که نقش و نگار پیچده ای نداشته باشد و تمیزکردن آن راحت تر باشد، نکته ی دومی که باید به آن توجه داشت این است که سرامیک دستشویی و حمام به دلیل خیس بودن و در معرض رطوبت زیاد بودن، باید در برابر نفوذ آب مقاوم باشد و همچنین به علت خیس بودن این محیط، احتمال لیز خوردن بالا است پس از سرامیکی باید استفاده شود که درجه لیزی آن کمتر باشد.

در انتخاب رنگ و اندازه ی سرامیک نیز باید دقت کرد که از سرامیک کف تیره استفاده نگردد، چون فضا حالتی گرفته و خفه به خود می گیرد. بهترین رنگ ها برای سرویس بهداشتی شما رنگ های ملایم و آرامی هستند که حس آرامش را به شما القا می کنند.

 

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments