پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کفپوش های آجری

کفپوش های آجری

کفپوش های آجری

آجر یکی از رایج ترین عناصر معماری در جهان ما است. از لحاظ ظاهر و ساختار، می توان آن را تقریبا در هر مکانی از ساختمان استفاده کرد. طراحان همواره با به کار بردن طیف گسترده ای از آجر ها، گزینه های تزئینی متنوعی را خلق کردند.

استفاده از آجر ها به عنوان کفپوش با چالش های خاصی همراه است، به همین دلیل گاهی کاربرد آن ها به عنوان کفپوش مورد تردید واقع می شود.

به هر حال، زمانی که از آجر ها به درستی نگهداری و مراقبت شود، می توان آن را در تقریبا در هر فضایی استفاده کرد. همینطور با نگهداری صحیح از آجر، طول عمر آنها نیز برای چندین دهه ادامه پیدا کند.

کفپوش آجری چیست؟

آجر عمدتا از مواد طبیعی مانند از خاک رس، شیل (ترکیب کانی های رس و کوارتز)، و کائولن تشکیل شده است. آجر هایی که برای طراحی داخلی ساختمان به کار می روند معمولا نازک تر از آجرهایی هستند که در ساختار دیواره ها مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین سطح نرم تر و تخلخل کمتری نیز دارند.

در واقع، ویژگی های آجرهای داخلی بیشتر به کاشی ها نزدیک هستند، تا به آجرهای ساختمانی. حتی بسیاری از این آجر ها نیز مانند کاشی نصب می شوند. آنها بر روی یک ردیف چسب کاشی قرار می گیرند، و هنگامی که این خشک می شود، فضاهای بین آجر، همانند کاشی، ملات می شوند.

 پشت بعضی از آجرهای کفپوش نیز همانند کاشی های موزاییک مِش بندی شده است تا الگو های نصب متفاوتی را بتوان با آن ها اجرا کرد.

مزایای کفپوش آجری

عمده مزایای اصلی کفپوش های آجری شبیه به کاشی های سرامیکی و یا سنگ های طبیعی ست. آجر یک کفپوش بسیار بادوام است که به راحتی می تواند عبور و مرور های زیاد و سنگین را تحمل کند.

سطح محکم آجر آن باعث آسان شدن تمیز کاری (با جارو دستی و یا جارو برقی) می شود. همچنین سطح آجر گرد و غبار را به خود جذب نمی کند و مانند فرش ایجاد حساسیت و آلرژی نمی کند.

از آنجا که آجر غیرقابل انعطاف و بسیار محکم است، انتخاب خوبی برای کف ها و اطراف شومینه محسوب می شود. به عنوان یک اِلمان طراحی داخلی، آجر از استحکام بالا، ظاهر گرم، بافت و رنگ چشم نواز برخوردار است.

معایب کفپوش های آجری

سختی آجر تضمین کننده دوام آن است اما این سختی معایب دیگری هم دارد. راه رفتن روی کفپوش های سخت مانند آجر، کاشی و سنگ طبیعی احساس راحتی را به همراه ندارد.

همینطور مانند سایر کفپوش های سخت، آجر در زمستان سرد می شود (هرچند که سطح خوبی برای سیستم های گرمایی زیر کف ساختمان محسوب می شود). سختی آجر بدین معنی است که احتمال شکستن اشیاء در اثر سقوط روی این کفپوش نیز زیاد است.

از آنجا که آجر از رس ساخته شده است و فضاهای آن با ملات ماسه سیمانی پُر می شود، کفپوش آجری کاملاً نسبت به لکه حساس است، مگر اینکه آنها به درستی سیلر (آب بندی) شده باشد. در اغلب موارد، پس از نصب کفپوش فوری سیلر شود. برای محافظت آجرها این عمل باید به صورت دوره ای تکرار شود.

دو نوع متفاوت از سیلر برای کفپوش های آجری وجود دارد. سیلرهای نفوذی به سطح آجر رسوخ می کند، قسمت عمده بافت و رنگ اصلی آن بدون تغییر باقی می ماند. اما سیلر های سطحی (از قبیل پلی اورتان ها) یک پوشش بالای سطح آجر ایجاد می کند که سطوح شفاف تر و رنگ تیره تری را به آجر می دهد.


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments