پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کفپوش های لاستیکی و کاربرد آنها

کفپوش های لاستیکی و کاربرد آنها

کفپوش های لاستیکی و کاربرد آنها

لاستیک یکی از مواد اولیه محبوب در تمام صنایع تولیدی است و به تازگی توانسته است جای خود را در دنیای کفپوش ها باز کند. به همین دلیل است که دوام، قدرت و سهولت تعمیر و نگهداری موجود در مواد کاشی سخت را با راحتی و راحتی برای هر کسی که در معرض سقوط باشد، مانند کودکان و افراد خانواده سالخورده، راحت است. در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی ها، مزایا و معایب و بهترین استفاده از این کفپوش لاستیکی را بررسی کنیم. این سنجش کمک می کند بدانید بهترین مکان برای استفاده از این کفپوش های لاستیکی در خانه شما کجاست؟

لاستیک یک ماده بسیار با دوام و مقاوم است که آسیب رساندن به آن دشوار است. لاستیک مقاومت بالایی در برابر لکه ها دارد و رطوبت دارد، حفظ سطحِ آن از خاک و گرد و غبار با کمی جارو و یا یک تمیزی ساده با آب انجام می گیرد. در حالی که لاستیک ها ماده ای بسیار قوی و محکم شناخته می شوند، بعضی از مواد می توانند دوام و رنگ ثابت آن را تغییر دهند، مواد زیر می تواند منجر به آسیب دائمی به سطح کف شوند:

قیر و ماندن زیاد مواد گریسی روی سطح

نفت

مواد اسیدی

پاک کننده های مبتنی بر استون

محصولات حاوی Turpentine

هنگام تمیز کردن سطوح لاستیکی، از پاک کننده های شیمیایی خشن یا مواد با اسیدیته و هر چیزی که مبتنی بر اسید است، اجتناب کنید. محلول مورد نیاز برای شستشوی کفپوش های لاستیکی، صابون حل شده در آب رقیق است.

آب بندی:

اکثر کف لاستیکی تقریبا در برابر آب غیر قابل نفوذ هستند. اگر میخواهید این خصوصیت را تقویت کنید و آن را به طور کامل در برابر مایعات محافظت کنید، پس از نصب میتوانید کف خود سیلر بزنید. این کفپوش را با یک سیلر مبتنی بر آب پوشش می دهد که به عنوان مانع در برابر آب و لکه ها عمل می کند.

 

انواع گزینه های موجود در کفپوش های لاستیکی

کاشی لاستیکی: در بیشتر مواقع کف کاشی لاستیکی را در کاشی های بریده شده به اندازه های استاندارد ۱۲×۱۲، ۱۸×۱۸ و ۳۶×۳۶ اینچ به فروش می رسد. سپس می توان آنها را به اندازه های خاص یا اشکال مورد نیاز برای انطباق با فضا و یا اجرای هر نوع طراحی خاص، برش داد. مزیت کاشی این است که برای نصب بسیار آسان است. این کار با استفاده از چسب و یا ضربه محکم و ناگهانی صورت می گیرد. همچنین اگر یک قطعه تنها آسیب دیده باشد، می توان به راحتی آن را از کف جدا کرد و بدون هیچ مشکلی جایگزین با قطعه دیگری جایگزین نمود.

رول های لاستیکی

 این شامل نوار های طولانی از مواد لاستیکی است که به طور کامل برای پوشش سطح روی سطح قرار داده می شود. به طور کلی این رول ها طولی بین ۱۰ تا ۱۰۰متر یا بالاتر دارند، ورق های لاستیکی را می توان به صورت سفارشی برش داد تا کاملاً با شکل اتاق مطابقت داشته باشد. نصب و راه اندازی لاستیک ورق مشکل تر از کاشی است، اما مزیت این است که سطح شما تقریباً بدون هیچگونه درزی و شکافی است.

لاستیک طبیعی یا کائوچو

 این مواد تولید شده با استفاده از نوع لاتکس استخراج شده از ساقه درخت لاستیک تهیه می شود. کاشی ها و ورق های تولید شده در این روش، مقاوم در برابر آب و آسان برای تمیز کردن و نگهداری هستند. اشکال این است که کفپوش طبیعی لاستیک  بوی نسبتاً قابل توجهی دارد که می تواند برخی افراد را تحریک کند. با گذشت زمان، این موضوع با تهویه مناسب محو شود.

لاستیک بازیافت شده

 این نوع کفپوش معمولا از تایرهای بازیافت شده ساخته شده است که ذوب شده و سپس به اشکال قابل استفاده در می آید. این فرایند یک لاستیک بسیار قوی ایجاد می کند که اغلب نسبت به لاستیک های طبیعی سازگارتر است. در بعضی موارد، محصول نهایی ممکن است کمی متخلخل باشد، اما می توان این مسئله را با استفاده از سیلر با کیفیت حل کرد.

لاستیک مصنوعی

 این کاملا محصول کاملاً لاستیکی نیست، اما یکی از تعدادی از محصولات مختلف ساخته شده از مواد وینیل یا پی وی سی است که تولید می شوند تا همان خصوصیت نرم بودن لاستیک را بازتولید کند. مزیت این است که کف نرم، اما بسیار مقاوم در برابر تمام لکه ها و رطوبت است. اشکال این است که این مواد مصنوعی ساخته شده از طریق فرآیندهای شیمیایی است که می تواند بعضی از ترکیبات آلی را در هوا پخش کنند.

موارد استفاده از کفپوش های لاستیکی

کفپوش لاستیکی برای پارکینگ

با توجه جنس لاستیکی، این کفپوش ها نرمتر از بتن ها هستند و مقاومت بالایی در برابر مواد و مایعات روغنی دارند. همچنین دوام و تحمل وزن بالا، آنها را به یک کفپوش ایده آل برای پارکینگ ها، گاراژها و همچنین کارگاه های کوچک تبدیل کرده است. شما می توانید از آنها برای تمام یا بخشی از کف گاراژ استفاده کنید. غالباً این نوع کفپوش به صورت رولی در عرض های مختلف و با طول های متغیر در دسترس هستند.

ماده اولیه تولید این نوع کفپوش ها PVC یا پلاستیک مشابه آن است و طول عمری حداقل ۱ و حداکثر ۱۵ سال دارند.

کفپوش لاستیکی برای حمام

با توجه به درصد بالای رطوبت از کاشی ها برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده می کنند. یکی از مشکلات استفاده از کاشی ها، خطر لغزش و سقوط بالای آن است. در این مورد نیز برای جلوگیری از این امر از کفپوش های لاستیکی استفاده می کنند. همینطور تمیز کردن و نگه داری آن ها به راحتی انجام می گیرد. اما به دلیل تنوع رنگ و ظاهر کمتر، اکثر مصرف کنندگان ترجیح می دهند تا از کاشی ها برای حمام استفاده کنند. کفپوش های لاستیکی به صورت رولی عرض در دسترس هستند.

طول عمر کفپوش های لاستیکی برای آشپزخانه ۱ تا ۵ سال محاسبه شده است. که این میزان به نحوه نگهداری از کفپوش نیز بستگی دارد.

کفپوش های لاستیکی برای سالن ها

این کفپوش ها برای سالن هایی که کمتر در معرض دید هستند (مثل زیرزمین ها) بسیار مناسب است. همینطور به خاطر سطح عایق رطوبت و نرم، از این کفپوش ها در باشگاه ها و سالن های ورزشی استفاده می شود. کاربرد آن ها در باشگاه ها و زیرزمین مزیت خوبی دارند زیرا کفپوش های لاستیکی یکی از مواد عایق برای رطوبت است. هیچ کفپوش مشخصی برای زیرزمین ها ساخته نشده است. بنابراین هر نوع کفپوش لاستیکی می تواند بسته به قابلیت ها و موارد استفاده شما مورد استفاده قرار گیرد:

کفپوش لاستیک پارکینگ برای کارگاه های زیرزمینی، مناطق تفریحی، اتاق ابزار و انبارها محبوب است.

کفپوش لاستیکی آشپزخانه و حمام فوق العاده در برای زیرزمین هایی است که از آن به عنوان سالن استفاده می شود.

کفپوش لاستیکی باشگاه عالی برای فضاهای تمرینی و ورزشی است.

کفپوش لاستیکی برای اتاق های کودکان و یا در فضاهای باز

برای ورزشگاه ها، اتاق های بازی، سالن های رقص و هنرهای رزمی و به طور کلی مکان هایی که هرگونه فعالیت جسمانی در آن انجام می گیرد، این کفپوش ها بهترین کارآیی و استفاده را دارند زیرا از نرمی و ویژگی زیادی برخوردار هستند. این کفپوش ها به دلیل نرمی و ایمنی که دارند، به خصوص در اتاق بچه ها، بهترین استفاده و کاربرد را دارند. انواع کفپوش لاستیکی برای اتاق بچه ها و مناطق بازی در فضای باز موجود هستند.


گردآوری شده توسط پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments