پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

انواع کاشی ها

انواع کاشی ها

نسل جدید کاشی ها

تغیرات کاشی

عمده مالکات خانه ها در بسیاری از از نقاط مخطلف دنیا از تماشای سنگهای اصیل لذت میبرند. این سنگها صرف نظر از اینکه برای دیوار ،کف و یا نمای خارجی مورد استفاده قرار میگیرند جلوه خوبی داشته و نمای بسیار زیبایی دارند و از دوام بالایی نیز برخوردارند . با این وجود استفاده از سنگ برای ساخت و ساز بسیار پر هزینه بود و برای کارهای بنایی اصلا ارزان تمام نخواهد شد. به همین دلیل بسیاری از مالکان خانه ها به کاشی سنگ نما روی می آورند تا ظاهر واقعی سنگرا در خانه های خود داشته باشند بدون اینکه متضمن هزینه های سنگین شوند.

خود کاشی های سنگ نما هم بسیار چشم گیر و با دوام می باشند. بهترین کاربرد انها در مکانهایی با رطوبت بالا مثل آشپزخانه،حمام و رخت شویی ها میباشد. در صورتی که این نوع کاشی در جای دیگری نیز استفاده شده و جلوه خوبی هم دارند. متأسفانه هیچ ماده ای فنا ناپذیر نمی باشد. تعمیر کاشی های سنگ نما گاهی اوقات به دلیل خراشیدگی ،رنگ رفتگی کاشی و یا چیز های معمول دیگر ،مثل از بین رفتن ملاط استفاده شده دور کاشی ضروری به نظر میرسد. در صورتی که فکر میکنید در آینده نیاز به کاشی خانه خود دارید،چیزهای در خصوص خود جنس کاشی و روشهای مورد استفاده جهت تعمیر آن وجود دارد که بایستی آنها رابدانید.

کاشی های حمام میتوانند زینت بخش حمام خانه ی شما باشند. اخیرا بسیاری سرامیک های ساده و مرمریت در نوآوری های تزییناتی مذکور نقش آفرینی کرده اند . که در رنگها اندازه ها و ترکیبات گوناگون موجود بوده که در ذیل به تعدادی از همینکاشی های نسل جدید جهت استفاده در حمام اشاره میشود که الهام بخش زیباییهای نمای داخلی میباشد.


کاشی های بتونی تیره

در یک اتاق که رنگ سفید و رنگهای روشن تر نوعاً جلوه میکنند . از رنگهای متضاد ،یعنی کاشی های بتونی تیره نوعی تضاد به وجود مد آورند که نتیجه آن ایجاد یک فضای لوکس با تزیینات آرامش بخش بوده که اگر از شمع های معطر و وان های بلند نیز در چنین فضایی استفاده شده باشد عالی خواهد بود.


کاشی های رنگارنگ

هنگامی که بر روی این کاشی ها نور منعکس میشود یک شکل رنگین کمانی زیبایی را به وجود می آورد . این نوع کاشی های در ظاهر جالب،حالت قفسی داشته و یک فضای مملو از آب را برای حمام منزل شما به وجود می آورند،امتحان کرده و از آن لذت ببرید.


کاشی های زیر زمینی

استفاده از این نوع کاشی باعث ایجاد یک محیط شیک صنعتی میگردد . استفده از رنگهای سفید این کاشی همراه با درزگیرهای خاکستری تیره جوه فضا  را امروزی تر میکند . هنگامی که این نع کاشی کاری با وسایل جالب در کنار یکدیگر قرار میگیرند یک فضای رویایی مثل بهشت را ترسیم مینماید


پنل های رنگی

دوش حمام خود را با پنل های رنگی که به رنگ روشن و به شکل خیره کننده جلوه میکنند تزئین نمایید . این کار بهترین راه برای نمایانکردن بهتر رنگهاست  بدون اینکه نیازی به نقاشی روی دیوار داشته باشید.


نوار های خیره کننده

همگی ما خواهان کاشی های ظریفی که به صورت نواری شکل چیدمان میشوند هستیم،یک چنین الگوی برجسته ای برای استفاده از تصاویر ترکیبی بسیار مناسب خواهد بود . استفاده از پرده های دوش و حوله های دستی این جلوه را کاملتر میکند.

کاشی سیلر شده


کاشی های ترکیبی

ترکیب یا بافت اجزا عامل بسیار مهمی در هر اتاق میباشد . کاشی های ترکیبی یا بافتی شکل باعث ایجاد ترکیب مناسب برای حمام شما میشوند . این نوع کاشی کاری تفاوتی جزئی ولی خاص را در فضای آن بوجود میآورد.


تعمیرات کاشی های سنگ نمای معمولی

کاشیهای سنگ نما از ترکیب سنگ ریزه با چسب های پلیمری ساخته میشود.این کار در حقیقت جایگزین معقولی برای سنگ میباشد.کاشی های سنگ نما به دلیل تیز بودن و سنگین بودن ممکن است لب پر شده که این موضوع نیز باعث لق شدن آنها میشود.


تعمیر لب پریدگی ها و خراشیدگی ها

در صورتی که یک کاشی سنگ نما لب پر،خراشیده،ترک خورده ویا رنگ پریده شود ،به احتمال قوی باید عوض شود . که اغلب نیازمند آن است که کاشی های آن نیز برداشته شود (که این امر با خطر آسیب دیدگی سایر کاشی ها نیز همراه است)

اگر فکر میکنید که تجربه کافی برای این کار را ندارید،بهتر است با یک فرد ماهر در این کار تماس گرفته تا از آسیب های بعدی جلوگیری نمایید.

این نوع کاشی ها بسبار سخت هستند،اما احتمال اینکه یک یا دو تای آنها در طی عمر مفید خود دچار آسیب شوند دور از انتظار نیست. بهتر است همیشه تیراژبیشتر از نیاز کاشی خریداری کنیم.تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد .

چرا که پیدا کردن همانکاشی کار شده بسیار دشوار خواهد بود. مدل های پیچیده تر همانند حاشیه های غیر معمول ،در صورت نیاز به تعمیر پر هزینه تر بوده و ممکن است به مواد بیشتر و زمان بیشتر نیاز داشته باشد.


استفاده از دوغاب برای کاشی های سنگ نمایی که لق شده باشند

برای تثبیت کاشیهایی که لق شده اند ،نیاز است تا با ملات یا دوغاب یا ملات (ماده ای که بعد از نصب کاشی بین آنها ریخته میشود تا از ترک آنها جلوگیری به عمل آورد )تغییر رنگ پیدا کرده باشد . ممکن است مجبور شوید تا از رنگ زدا برای تمیز کردن آن استفاده نمایید.در غیر این صورت باید ملات را کنده و جایگزین نمایید.به این صورت که باید ملات قبلی را جدا کرده و ودرزها را با ملات جدید پر کنید.اطمینان حاصل کنید که ملات جدید به خوبی در شکافها قرار گرفته باشد و گرنه به زودی شاهد بوجود آمدن سوراخهایی خواهید بود .به خاطر داشته باشید که همه کاشی های کف از قبیل کاشی هایی که از سنگ های طبیعی ساخته میشوند باید خاصیت ضد لغزش و ضد رنگ پریدگی داشته باشد . سنگهای با وجود مقاومت زیاد در صورتی که  محکم نباشند همیشه در معرض لق شدن قرار دارند.


رنگهای استفاده شده در کاشی های سنگ نما

کاشی های سنگ نما جز مصالح ساختمانی زیبا و مقاوم که سالیان زیادی است که در کل کشور مورد استفاده قرار میگیرند . اما زمانی که از آنها به خوبی مراقبت به عمل نیاید ،رنگ آنها تغیر یافته و یا از بین خواهد رفت . که باعث از بین رفتن جذابیت آنها نسبت به زمان نصب خواهد شد. اگر بخواهیم که از نظر تئوریکی عمری برابر کاشی ههای مذکور را داشته باشد اقدام به مرمت آنها نماییم قطعا عوارض زیادی را در پی خواهد داشت.مگر آنکه از تکنیک درستی استفاده نماییم.


به چه دلیل کاشی های سنگ نما رنگ خود را از دست میدهند

استفاده نا مناسب از مواد شیمیایی تمیز کننده باعث از بین رفتن رنگ حساس سنگ میشود،اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که باعث به وجود آمدن این پدیده میشود.استفاده از محلول های کثیف،از مواد شیمیایی که برای تمیز کاری سنگ تعبیه شده اند و بودن بیش از حد در وعرض نور خورشید هر یک به تنهایی میتواند بر این موضوع اثر بگذارد . این موارد موجب از بین رفتن و تغیر رنگ شده که هیچ یک باب میل مالکان خانه ها نخواهد بود.

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments