پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چیز هایی که می توانید با کاشی های باقی مانده بسازید!

چیز هایی که می توانید با کاشی های باقی مانده بسازید

چیز هایی که می توانید با کاشی های باقی مانده بسازید!

چیز هایی که می توانید با کاشی های باقی مانده بسازید!

اگر بعد از بازسازی مجدد، کاشی های اضافی را کنار گذاشتید، راه های بسیار جذاب و ساده ای وجود دارد تا از این کاشی ها به زیباترین شکل ممکن استفاده کنید. این یادداشت شامل آموزش کاردستی های ساده ایست که می توانید با این کاشی ها انجام دهید.

هر وقت کاشی های مورد نیاز  برای کاشی کاری را حساب می کنید، توصیه می شود که تعداد کمی کاشی بیشتر – چیزی در حدود ۱۰٪ بیشتر از تعداد کاشی مورد نیاز–بخرید.

دلیل این کار هم واضح است، ممکن است تعداد زیاد کاشی در معرض خطر های گوناگون قرار بگیرند و ترک بردارند و یا شکسته شوند. اما برخی اوقات نیز به دلیل اشتباه در محاسبات، تعداد زیادی کاشی باقی می ماند. (برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد می کنم یادداشت چه تعداد کاشی باید بخرم؟را مطالعه کنید.)

چه تعداد کاشی باید بخرم ؟

به جای اینکه مازاد این کاشی ها را به گوشه ای از زیرزمین یا گاراژ خود منتقل کنید، چرا کاشی را در پروژه DIY بعدی خود استفاده نکنید؟ این یادداشت را بخوانید، تا پنج روش خلاقانه برای استفاده از کاشی در صنایع دستی ببینید.

کاردستی ۱: ساخت عکس های ضد آب با کاشی

برای انجام این کار شما نیاز به چند عکس دارید. این عکس ها را با توجه به سایز کاشی چاپ کنید. در مورد انتخاب  کاشی، بهتر است از کاشی های سرامیکی سفید رنگ یا کم رنگ را استفاده کنید. اگر از سایز های کوچک کاشی استفاده کنید، نتیجه کار شبیه پیکسل و فانتزی می شود.

برای انجام این کار، شما به چسب دکوپاژ برای چسباندن عکس بر روی قسمت براق کاشی نیاز دارید.

توجه کنید که حتما عکس به صورت مسطح بر روی کاشی قرار بگیرد و بین عکس با کاشی هوا وجود نداشته باشد. خشک شدن کامل چسب حدود یک ساعت زمان می برد. همچنین دوباره یک لایه چسب بر روی عکس می زنیم تا عکس به کاشی به صورت کامل ثابت شود.

بعد از خشک شدن مجدد چسب، طی سه مرحله لاک بی رنگ و یا کم رنگ بر روی عکس بزنید تا عکس دارای یک لایه سطح شفاف و صیقلی شود.

توجه داشته باشید که در هر مرحله از مقدار کمی لاک استفاده کنید تا در نهایت یک سطح یکدست بر روی عکس ایجاد شود.

این پروژه چند روز طول می کشد، زیرا هر لایه از لاک حدود سه ساعت طول می کشد تا خشک شود. اما یکی از مزیت هایی که زدن لاک ایجاد می کند، خاصیت ضد آب بودن به عکس ها هست، آنها را می توان به عنوان پیکسل و یا قاب عکس در آشپزخانه و یا حمام استفاده کرد، بدون آنکه نگران خراب شدن عکس باشید.

چه تعداد کاشی باید بخرم ؟

کاردستی ۲: آشپزخانه خود را سفارشی کنید

این  یک روش بسیار جذاب برای سفارشی کردن آشپزخانه با کمترین امکانات و هزینه است. این روش بخصوص برای آشپزخانه های اجاره ای کاربرد فراوانی دارد. در حالی که یک Backsplash معمولی به طور مستقیم به دیوار نصب می شود (برای فهم بیشتر درباره این اصطلاح، یادداشت Backsplash چیست؟ را بخوانید.)

backsplash چیست ؟

می توانید به عنوان یک راه حل غیر دائمی، به جای اینکه کاشی را روی دیوار نصب کنید، از یک سطح از جنس فیبر چوبی و با ضخامتی متوسط استفاده کنید. آنگاه خود پانل را به دیوار نصب کنید. (با مراجعه به لینک کاشی کاری روی چوب از جزئیات کار مطلع شوید.)

مجله اینترنتی سرام پخش

کاردستی ۳: یک لانه برای پرندگان بسازید

پرنده ها را با یک لانه برای تمام فصول به خانه خود دعوت کنید. کاشی های پرسلان یا سرامیکی می توانند برای ساخت این لانه استفاده شوند. مثالی که در اینجا آوردیم یک لانه متشکل از چهار ستون که از کاشی برای ساخت دیواره ها در آن بکار می رود. پس از تزئین و نقاشی، کاشی ها در قاب فلزی یک فانوس قرار گرفتند.

ساخت لانه پرنده با باقی مانده کاشی و سرامیک

کاردستی ۴: موزاییک بسازید

به دنبال راهی هستید که تمام کاشی های باقی مانده و یا قراضه خودتان را از بین ببرید! فقط یادتان باشد حتما از عینک ایمنی استفاده کنید. ابتدا باید تمام کاشی ها را به قطعات کوچک تر و شکل نامنظم بشکنید.

پس از شکستن کاشی ها، مقدار زیادی قطعات کاشی دارید که می توانند در هر طرحی برای یک موزاییک خاص به کار بروند. این موزاییک را می توانید در باغ ها و کفپوش های بیرون منزل و یا حتی تزئین میز استفاده کنید.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments