پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

ابعاد استاندارد روشویی کابینتی {ابعاد مناسب کابینت روشویی}

ابعاد روشویی کابینتی

ابعاد استاندارد روشویی کابینتی {ابعاد مناسب کابینت روشویی}

فهرست مطالب

در سال‌های اخیر صاحبان خانه‌های مسکونی که به سبک قدیمی ساخته‌شده‌اند، به دکوراسیون مدرن تمایل نشان داده‌اند. روشویی کابینتی نیز از اجزای سرویس‌های بهداشتی مدرن و شیک هستند که در دو طرح روشویی پایه‌ دار و دیواری وجود دارند. زیبایی ظاهری و مزایای دیگر این نوع از روشویی‌ها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. در این مطلب قصد داریم تمامی ابعاد روشویی‌های کابینتی را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتهای این مقاله از مجله سرام پخش همراه ما باشید.

ابعاد روشویی کابینت دار

روشویی‌های کابینت دار همان‌طور که از نامشان پیداست، علاوه بر کاسه روشویی، یک کابینت یک یا دو درب نیز دارند. همچنین ممکن است کشویی زیر آن‌ها تعبیه‌شده باشد. تمیزی وسایل شخصی و داشتن جای مناسب برای انواع شوینده‌ها از جمله فواید روشویی کابینت دار است.
روشویی کابینت دار همچنین باید ابعاد مناسبی داشته باشد. ابعاد این نوع کابینت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که جای زیادی را اشغال نکند. روشویی پشت درب سرویس نیز باید به گونه‌ای نصب شود که برای باز شدن درب، مانعی وجود نداشته باشد.

ابعاد روشویی کابینت دار

ابعاد استاندارد روشویی کابینت دار

به‌طورکلی روشویی یا هر لوازم دیگری که در سرویس بهداشتی یک سازه مسکونی، اداری و بیمارستانی نصب می‌شود، باید طبق اصول و ابعاد استانداردی باشد. رعایت این نکات علاوه بر قرارگیری صحیح، زیبایی بصری را با خود به همراه خواهد داشت. ابعادی که طراحان و تولیدکنندگان برای روشویی کابینتی در نظر گرفته‌اند، عبارت است از:
• طول روشویی کابینتی ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر
• عرض روشویی کابینتی ۴۰ تا ۵۵ سانتی‌متر
• ارتفاع روشویی کابینتی ۸۰ سانتی‌متر

خرید آسان و اقساطی انواع روشویی از بازار آنلاین سرام پخش

ابعاد کابینت روشویی

ابعاد کابینتی که در زیر روشویی‌های کابینت دار قرار می‌گیرد باید متناسب با سنگ یا کاسه روشویی اندازه‌گیری شود. به‌عنوان‌مثال اگر کاسه روشویی کوچک باشد اما از کابینت بزرگی برای آن استفاده شود یا برعکس؛ مطمئنا ظاهری نامناسب ایجاد خواهد شد.
از طرفی ممکن است با هر بار استفاده از روشویی، آب وارد کابینت شده و منجر به خیس شدن لوازم داخل آن شود. ابعاد کابینت باید مبنی بر محل قرارگیری روشویی محاسبه شود. معمولا روشویی‌ها در آپارتمان‌های امروزی پشت درب دستشویی نصب می‌شوند و بنابراین نباید از باز و بسته شدن درب جلوگیری کنند.
ابعاد کابینت و کاسه باید اندازه‌ای باشد که افراد بتوانند به‌راحتی در سرویس بهداشتی رفت‌ و آمد کنند. از آن جایی‌که لوله‌های متصل به شیرآلات روشویی در پشت کابینت قرار می‌گیرند، ابعاد کابینت روشویی در نوع قرارگیری آن‌ها نیز تاثیرگذار است. بنابراین بهتر است بعد از توجه به ابعاد و اندازه‌گیری، روشویی کابینت دار مناسبی را برای سرویس بهداشتی منزل انتخاب و نصب کرد.

ابعاد مناسب کابینت روشویی

ابعاد روشویی کابینتی بزرگ

برای سرویس‌های بهداشتی بزرگ، بهترین گزینه، استفاده از لوازمی زیبا مانند روشویی کابینتی بزرگ، شیرآلات حمام با طراحی زیبا و کاشی حمام و دستشویی مناسب آن است. در نظر بگیرید سرویس بهداشتی خانه شما فضای زیادی از خانه را به خود اختصاص داده است. در این صورت اگر از روشویی کابینتی کوچک که در کنج سرویس قرار می‌گیرد یا شیرآلات حمام و دستشویی بسیار جمع ‌و جور استفاده کنید، مسلما تناسب و هماهنگی جالبی را به نمایش نخواهند گذاشت.
همچنین باید در نظر بگیرید که این نوع روشویی مقاومت بیش‌تری در مقابل ضربه نسبت به روشویی‌های کوچک دارد و شما فضای بزرگ‌تری زیر کاسه روشویی خواهید داشت. بنابراین متناسب با فضای بزرگ سرویس باید ابعاد روشویی کابینتی بزرگ را انتخاب و نصب کرد. معمولا عرض روشویی‌های کابینتی بزرگ را ۸۰ سانتی‌متر طراحی می‌کنند.

 

خرید آسان و اقساطی فول ست از بازار آنلاین سرام پخش

ابعاد روشویی کابینتی کوچک

امروزه آپارتمان‌های زیادی را می‌بینید که در فضای اتاق‌، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه بسیار کوچک ساخته ‌شده‌اند. در این صورت لوازم به ‌کاربرده در این خانه‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن محیط، از کاربردهای فراوانی نیز برخوردار باشد. برای سرویس بهداشتی که فضای کمی دارد، بهتر است از روشویی‌های کوچک استفاده کرد تا فضای کمی را اشغال کند.
ابعاد این نوع از روشویی‌ها به ابعاد محیط قرارگیری، شرایط تردد و فاصله درب تا روشویی بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان ابعاد دقیقی برای روشویی کابینتی کوچک در نظر گرفت.

• طول روشویی کابینتی کوچک ۴۶ سانتی متر
• عمق روشویی کابینتی کوچک ۳۱ سانتی متر
• ارتفاع روشویی کابینتی کوچک ۸۰ سانتی‌متر

خرید آسان و اقساطی روشویی رو کابینتی از بازار آنلاین سرام پخش

ابعاد روشویی کابینتی دیواری

روشویی‌های کابینتی که به‌صورت دیواری و بدون پایه طراحی‌شده‌اند، جلوه خاص و زیبایی را از خود به نمایش می‌گذارند. این روشویی‌ها مناسب سرویس‌های بهداشتی کوچک و جمع ‌و جور هستند. از مزایای نصب روشویی کابینتی دیواری، نظافت آسان آن‌ها است. همچنین نقاط کور و غیرقابل‌دسترس در زیر کابینت قرار ندارند و این فضای زیر کابینت می‌تواند جای مناسبی برای قرارگیری سطل زباله دستشویی یا دمپایی ‌باشد.
از آن جایی‌که این نوع روشویی پایه ندارد و روی دیوار نصب می‌شود، ارتفاع طبق شرایط افراد تنظیم می‌شود. البته عرض آن‌ها باید اندازه‌گیری شده تا بهترین جاسازی انجام شود. همچنین برای تنظیم عرض، باز و بسته شدن درب و طرز قرار گرفتن فرد در مقابل کاسه روشویی نیز اهمیت دارد.
همچنین برای تنظیمات طول روشویی کابینتی نیز شیوه قرارگیری لوله‌های متصل به شیرآلات روشویی در نظر گرفته خواهد شد. تولیدکنندگان و طراحان روشویی‌های کابینتی دیواری یا ایستاده ابعاد استانداردی را برای این نوع وسیله در نظر دارند. این ابعاد شامل ارتفاعی حدود ۸۰ سانتی‌متر، عرض ۴۵ سانتی‌متر و طولی برابر ۵۰ سانتی‌متر هستند.

—————————————-

برای خرید عمده روشویی به صورت اقساطی از وب سایت سرام پخش اقدام کنید.

—————————————-

ابعاد روشویی کابینتی دیواری

سخن پایانی
در این مقاله به ذکر این نکات پرداختیم که روشویی روکابینتی در طراحی دکوراسیون سرویس‌های بهداشتی جای روشویی‌های قدیمی را گرفته‌اند. از محفظه زیر کاسه روشویی می‌توان برای قرار دادن انواع شوینده‌ها استفاده کرد. همنچنین لوازم شخصی مانند حوله و مسواک را می‌توان در کشوی تعبیه ‌شده زیر کاسه جا ساز کرد. روشویی کابینت دار همچنین ظاهر بسیار جذاب‌تر و زیباتری نسبت به روشویی‌های پایه ‌دار طرح قدیم دارد. این نوع روشویی‌ها به دو شکل پایه ‌دار و بی‌ پایه ساخته می‌شوند که انتخاب آن به سلیقه افراد و محیط قرارگیری روشویی بستگی دارد. ابعاد روشویی‌های کابینت دار نیز به ابعاد سرویس بهداشتی بستگی دارد. امیدواریم نکات گفته شده در این مقاله برای شما کاربردی و مفید بوده باشد. شما برای خرید انواع روشویی کابینتی و سایر محصولات مانند انواع فول ست، ست سرویس بهداشتی و… می‌توانید به سایت سرام پخش مراجعه کنید و خرید خود را انجام دهید.

سوالات متداول…

پی ‌وی ‌سی مناسب‌ترین جنس برای روشویی کابینتی بوده و ازآنجایی‌که روشویی همیشه در معرض آب قرار دارد، جنس پی ‌وی ‌سی در مقابل رطوبت مقاوم و ضد آب است.

طراحان لوازم ساختمانی، روشویی‌های کابینتی را برای دکور کلاسیک و مدرن طراحی کرده‌اند. در سبک مدرن بهتر است از روشویی کابینتی دیواری و در سبک کلاسیک از روشویی کابینتی پایه ‌دار یا ایستاده استفاده شود.

به‌ طورکلی انتخاب این گزینه به سلیقه افراد و شرایط حاکم بر محیط بستگی دارد. در صورت وجود فضای کافی، افراد بیشتر به خرید روشویی کابینت دار تمایل دارند. با خرید این نوع روشویی، فضای پوشیده‌ای نیز برای قرار دادن لوازم شخصی یا مواد شوینده در اختیار خواهید داشت.

روشویی کابینت دار بدون پایه بهتر و راحت‌تر تمیز می‌شود. زیر این روشویی‌ها هیچ فضای غیرقابل دسترسی وجود ندارد.

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش، از شرایط و جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۷

اشتراک در
اطلاع از
guest
7 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments