پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کابین سونا چیست؟ مزایا و کاربردهای کابین سونا!

کابین سونا چیست؟

کابین سونا چیست؟ مزایا و کاربردهای کابین سونا!

فهرست مطالب

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، انسان‌ها نیز برای داشتن زندگی راحت‌تر، امنیت و آرامش به تجهیزات مدرن و با کارایی بالا نیاز دارند. یکی از بهترین کارها برای دریافت آرامش و رهایی از دغدغه‌ها، ریلکس کردن و استراحت کردن در کابین دوش و سونا است.
اگر در طول روز درگیر کارهای پراسترس خود هستید و برای رهایی از این استرس به دنبال یک راهکار خوب هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این مقاله از سرام پخش قصد داریم در خصوص کابین سونا، کاربرد و مزایای آن صحبت کنیم تا با این محصول کارآمد بیشتر آشنا شوید و بتوانید برای داشتن آرامش از آن بهره ببرید.

کابین سونا چگونه است؟

کابین سونا چیست؟

اگر استخر رفته باشید، قطعا تجربه استفاده از سونا را داشته‌اید. کابین سونا محفظه‌ای در بسته است که فضایی بسیار گرم را به برای انواع سوناهای بخار و خشک به وجود می‌آورد.

کابین سونا چه کاربردی دارد؟

کابین سونا می‌تواند بستر مناسبی برای ایجاد فضایی گرم برای تعریق را برای شما فراهم کند.

خرید آسان و اقساطی انواع کابین دوش و سونا از بازار آنلاین سرام پخش

کابین سونا چیست؟

انواع سونا و کابین آن ها

سونا، کلبه یا اتاق کوچکی است که برای دریافت هوای گرم به شکل مرطوب یا خشک مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دو دسته سونای بخار و خشک تقسیم می‌شود. بهتر است بعد از استفاده از هر دو نوع سونا، شیر دوش حمام را باز کنید و یک دوش آب سرد بگیرید.

سونای خشک

در سونای خشک از هوای گرم و خشک استفاده می‌شود تا دمای محیط و شدت تعریق بدن افزایش یابد. به کمک تعریق، مواد زاید و سموم از بدن خارج می‌شود. انسان در حالت عادی به‌سختی می‌تواند در دمای ۴۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد نفس بکشد ولی در سونای خشک با دمای ۷۰ تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد، مشکلی ندارد. در هر دمایی، امکان وجود رطوبت یا بخار آب در هوا وجود دارد. همین امر در سونای خشک و بخار نیز اتفاق می‌افتد.
زمانی که وارد سونای خشک می‌شوید، بدن شما در دمای گفته شده و رطوبت نسبی پایینی قرار می‌گیرد. به همین دلیل با اینکه دما به‌شدت بالاست اما وضعیت بدن در حالت مناسبی قرار دارد و شما می‌توانید شرایط را تحمل کنید. اما شرایط در سونای بخار کمی با سونای خشک تفاوت دارد.
در سونای بخار رطوبت نسبی ۱۰۰% همراه با بخار آب با دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه وجود دارد و همین امر موجب افزایش تعریق می‌شود. اگر دمای بخار آب بیشتر از حد استاندارد باشد، موجب بروز مشکلاتی چون سوختگی پوست، ایجاد تاول و تورم می‌شود.

کابین سونای خشک

اتاق سونا با استفاده از چوب‌های صاف و نرم مانند سکویا، صنوبر یا سرو ساخته می‌شود. شما می‌توانید کابین سونا را به‌صورت پیش‌ساخته خریداری کنید یا آن را سفارش دهید. کابین پیش‌ساخته تمام قطعات موردنیاز را در یک مجموعه به شما ارائه می‌کند. تمامی سقف‌ها و دیوارهای کابین باید به‌صورت عایق و به موانع بخار تجهیز شده باشد تا رطوبت به خارج از اتاق نفوذ نکند. در کابین آماده تمامی تجهیزات از جمله تجهیزات کنترل‌کننده، سکوهای نشستن، گرمکن‌ها و غیره به‌صورت کامل وجود دارند.

کابین سونای خشک

سونای بخار

سونای بخار از گذشته در میان کشورهای مختلف استفاده می‌شده است و تنها شکل ظاهری آن دستخوش تغییرات و پیشرفته‌تر شده است. پس از خروج از سونای بخار حتما بهتر است با باز کردن شیرآلات حمام خود را به یک دوش آب سرد مهمان کنید.

کابین سونای بخار

سونای بخار نیز همانند سونای خشک به‌صورت پیش‌ساخته ارائه می‌شود. اما معمولا استفاده از انواع سرامیک و کاشی برای جلوگیری از نفوذ آب در نمای داخلی کابین سونا بهتر است. همچنین صفحات از جنس اکریلیک، بلوک‌های شیشه‌ای، انواع سنگ‌های تزیینی و سایر مواد با مقاومت بالا در برابر نفوذ آب نیز قابل استفاده هستند.
مهم‌ترین ویژگی سونای بخار، مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب به‌حساب می‌آید. درصورتی‌که بخواهید از کابین سونای بخار پیش‌ساخته استفاده کنید، باید ابتدا بستر کف و دریچه تخلیه آماده شود و سپس کابین در آن محل نصب شود. برای انجام عملیات آب‌بندی استفاده از نوارهای سیلیکونی هم پیشنهاد می‌شود.

درب ورودی سونای بخار

درب ورودی سونای بخار باید آب‌بندی کاملی داشته باشد و رطوبت و بخار آب از درزها و شیارهای آن خارج نشود. همچنین اگر این بخار آب از فضا خارج شود، در درازمدت سبب کاهش عمر مفید تجهیزات خارج از سونا همچون شیر توالت و سایر شیرآلات می‌شود. طراحی این درب‌ها به شکل کشویی یا لولایی انجام می‌شود.

کابین سونای بخار

فواید و مزایای استفاده از کابین سونا

سونا و جکوزی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها کاربرد دارد. در ادامه فواید استفاده از کابین سونا را در کنار پنل دوش، برای شما نام می‌بریم.
• سلامت پوست
• شل کردن عضلات
• کالری سوزی
• جلوگیری از اضافه‌وزن
• بهبود روند جریان خون
• جلوگیری و رفع گرفتگی بینی
• بهبود فشارخون
• کاهش فشارخون
• کاهش استرس
• تقویت سیستم ایمنی
• شل کردن عضلات

خرید آسان و اقساطی انواع وان حمام و جکوزی از بازار آنلاین سرام پخش

تفاوت کابین سونا بخار و سونای خشک در چیست؟

حتما شما یکبار هم که شده از سونای بخار و خشک استفاده کرده‌اید و از یک یا هر دوی آن‌ها لذت برده‌اید. هر دو نوع سونا برای سلامت افراد مفید هستند. گرم‌شدن سونای بخار توسط بخار و گرم‌شدن سونای خشک به‌وسیله کوره انجام می‌شود. شما باید پس از ورود به کابین سونا، روی سکو بنشینید و فقط نفس بکشید و به آرامش برسید. به‌این‌ترتیب هم تاثیرات خوبی در بدنتان به وجود می‌آید و هم روش خوبی برای لاغری است.
این نکته را هم باید بدانید که گرم‌شدن سونای خشک به کمک زغال‌های مخصوص و سنگ‌ها انجام می‌شود که هیچ مشکلی را بدن ایجاد نمی‌کند، بلکه تاثیر مثبت هم دارد. در سونای بخار هم آب توسط یک دستگاه جوشانده می‌شود و بخار ایجاد می‌شود.

مشخصات و ویژگی های کابین سونا

سونا یک اتاقک یا محفظه سربسته است که ابعاد و اشکال مختلفی دارد و با گرم‌کردن هوا، به دو صورت مرطوب و خشک عمل می‌کند و قابلیت تنظیم دمای درون کابین وجود دارد. کابین سونا محلی است برای رهایی از دغدغه و دریافت آرامش. ریلکس کردن و تنفس در محیطی مرطوب با بخار، بسیار دلنشین است. کابین سونا همچنین می‌تواند در فضای حمام یا محیط مجزایی قرار بگیرد.
شما می‌توانید از فروشنده بخواهید تا تجهیزات مدرن و لوکسی همچون انواع نازل‌ها، ریموت، دماسنج، سیستم جکوزی، سیستم‌های صوتی، جت‌های ماساژور، شیرهای دوش ثابت و متحرک و چند حالته، سیستم تهویه هوا، لامپ‌های سقفی و دیواری و غیره را به بستر اصلی کابین اضافه کند. به‌این‌ترتیب می‌توانید به‌راحتی در آن قسمت بنشینید و استراحت کنید. ابعاد کابین‌های سونا به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای استفاده در هر مکانی همچون مطب‌های خصوصی در حوزه‌ طب سنتی، هتل‌ها، باشگاه‌ها، استخرها، ویلاها و خانه‌ها مناسب باشند.

ویژگی های کابین سونا

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در خصوص کابین سونا، مزایا و انواع آن صحبت کنیم. همان‌طور که گفته شد استفاده از کابین سونا مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها شامل تمدد اعصاب، لاغری، تقویت بدن و غیره است. بنابراین اگر در حال بازسازی خانه خود هستید، حتما فضایی را برای تعبیه کابین سونا در نظر بگیرید.
شما می‌توانید انواع کابین سونا خشک و بخار را از وب‌سایت سرام پخش تهیه کنید. سرام پخش یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش محصولات ساختمانی نظیر کاشی و سرامیک، زیردوشی و … است که امکان خرید کالا به‌صورت نقد و اقساط را به شما ارائه می‌دهد. همچنین اگر نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید در قسمت سوالات، مشکل خود را مطرح کنید تا کارشناسان سرام پخش شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول…

کابین سونا به دو صورت کلی بخار و خشک موجود است.

گرم‌شدن سونای خشک به کمک زغال‌های مخصوص و سنگ‌ها انجام می‌شود

در سونای بخار آب توسط یک دستگاه جوشانده می‌شود و بخار ایجاد می‌شود.

شما می‌توانید محصولات باکیفیت را به‌صورت نقد و اقساط از سرام پخش تهیه کنید.

 

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments