پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش قدم به قدم نصب شیر روشویی + عکس مراحل نصب !

آموزش نصب شیر روشویی

آموزش قدم به قدم نصب شیر روشویی + عکس مراحل نصب !

فهرست مطالب

اکنون شیر روشویی خود را خریداری کرده‌اید و نوبت نصب آن فرا رسیده است. برای نصب اصولی شیر روشویی در مجموعه فول ست سرویس بهداشتی شما بهتر است از یک نصاب باتجربه کمک بگیرید. اما اگر خودتان نیز دستی در کارهای تاسیساتی دارید و لوازم موردنیاز در دسترستان است، می‌توانید این کار را انجام دهید. در این مقاله از سرام پخش قصد داریم نحوه نصب شیرروشویی را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نصب شیر روشویی

برای نصب شیر روشویی یا شیر ظرفشویی، ابتدا باید رسوبات احتمالی موجود در لوله‌کشی تخلیه شود تا در آینده به مشکل کمبود فشار آب دچار نشوید. برای این منظور باید شیر اصلی آب را قطع کنید. روی لوله کشی آب سرد و گرم درپوش‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را باز کنید تا جریان آب به‌صورت لحظه‌ای برقرار شود. بدین ترتیب، با خروج آب از لوله‌ها با فشار زیاد، سنگ‌ریزه‌ها و رسوباتی که درون لوله‌ها وجود دارند، خارج می‌شوند. در نهایت هم نوار تفلون را در محل اتصال مربوط بپیچید، شیرهای پیسوار را ببندید و شیر اصلی آب را باز کنید.

آموزش نصب شیر روشویی

——————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله مزایای شیر روشویی پایه بلند را مطالعه بفرمایید.

——————————————–

طریقه بستن شیر روشویی

در این قسمت می‌خواهیم نحوه نصب شیر روشویی را بررسی کنیم.
۱ – ابتدا شلنگ‌های پیسوار (شیلنگ‌های آب سرد و گرم) را از جعبه خارج کنید، با کمک دست آن‌ها را در زیر شیر محکم کنید و سپس از آچار کمک بگیرید. نیاز نیست برای بستن شلنگ‌ها در زیر شیر، از نوار تفلون استفاده کنید.

بستن شلنگ پیسوار زیر شیر روشویی

۲ – یک پیچ زیربند نیز در جعبه وجود دارد که باید در محل مربوط در زیر شیر بسته شود.

بستن پیچ زیر بند شیر روشویی

۳ – کف شیر (شیر روشویی یا شیر ظرفشویی) نیاز به یک اورینگ دارد که باید در جای خود قرار بگیرد.

۴ – با عبور دادن شلنگ‌ها از سوراخ نصب روشویی یا سینک، واشر و متعلقات مربوطه را قرار دهید و مهره زیربند را با آچار یا دست محکم کنید. بدین ترتیب شیر در محل خود ثابت می‌شود. برای ثابت ماندن شیر ظرفشویی روی سینک، قطعه پلاستیکی مثلثی را ببندید.

ثابت کردن شیر روشویی

۵ – ابتدا با دست و سپس با آچار فرانسه، شلنگ‌های آب سرد و گرم متصل به شیر پیسوار را حسابی محکم کنید. برای بستن شلنگ‌ها به شیر پیسوار نیازی به استفاده از نوار تفلون نیست. در این زمان شلنگ‌ها را نگه دارید تا دچار تاخوردگی و پیچش نشوند. در غیر این صورت شلنگ از زیر شیر باز شده و خراب می‌شود.
۶ – برای اینکه از صحیح بودن عملیات نصب مطمئن شوید و آزمون نشتی اتصالات را انجام دهید، جریان آب را از طریق شیرهای پیسوار برقرار کنید تا در نهایت عملیات نصب به‌درستی انجام ‌شود.
به‌طورکلی انواع شیرهای روشویی به کمک آچار و پیچ‌گوشتی و با وسایلی همچون ۲ مهره زیربند، دو عدد واشر، ۲ عدد پیچ زیربند و یک اورینگ، به سینک یا روشویی رو کابینتی متصل می‌شوند. اگر شیرهای نصب آسان را خریداری کنید، با وسایل کمتری می‌توانید عملیات نصب را انجام دهید.

اگر شیرآلات اهرمی با قابلیت نصب آسان را خریداری کرده‌اید، مرحله سوم به‌صورت زیر تغییر می‌کند.

۳ – اورینگ کف شیر را در محل خود بگذارید. با عبور دادن شلنگ‌ها از سوراخ نصب روشویی یا سینک، با دست، ‌کمی مهره زیربند (آسان بند) را محکم کنید تا شیر در محل خود به‌درستی قرار بگیرد. اکنون با یک ست سرویس بهداشتی جذاب در کنار این شیر روشویی، می‌توانید زیبایی دکوراسیون سرویس بهداشتی خود را چند برابر کنید.

نصب شیر اهرمی آسان نصب

——————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله علت سفت شدن شیرآلات اهرمی را مطالعه بفرمایید.

——————————————

تعویض شیر روشویی قدیمی

برای آشنایی با مراحل تعویض شیر روشویی در این قسمت همراه ما باشید

۱ – ابتدا ورودی آب ساختمان را قطع کنید.

در اولین مرحله باید شیرهای اطمینان آب خانه را ببندید. امروزه شیر اطمینان در تمام شیرآلات ساختمانی وجود دارد؛ اما بهتر است شیر اصلی آب ساختمان را هم قطع کنید. معمولا شیر پیسوار قرمز رنگ مربوط به آب گرم و شیر پیسوار آبی رنگ مربوط به آب سرد است. اگر هم اطلاعاتی در خصوص ورودی آب ندارید، باید این ورودی‌ها را مشخص کنید.

۲ – به جدا کردن شیرهای پیسوار بپردازید.

در این مرحله مهره‌ها و شیر آب را باز کنید. درصورتی‌که شیرهای پیسوار فیلتر ندارند، فضای داخلی آن‌ها را بررسی کنید و به رفع رسوبات احتمالی بپردازید. بهتر است شیرهای پیسواری را که فیلتر دارند خریداری و نصب کنید؛ به‌خصوص برای آبگرم. گاهی اوقات میزان رسوبات جمع شده در شیر پیسوار به‌قدری بالاست که سبب کاهش فشار آب خروجی می‌شود.

جداکردن شلنگ پیسوار

۳ –شلنگ‌های ورودی آب را متصل کنید.

پس از بررسی شیرهای پیسوار از لحاظ رسوبات، به کمک نوارهای تفلونی آن‌ها را مجددا نصب کنید. یک سمت از شیرهای پیسوار مخصوص اتصال به شیر روشویی و سمت دیگر دارای مهره است. پیش از نصب شلنگ روی شیر پیسوار، به کمک نوار تفلون به عایق کردن محل اتصال بپردازید. محلی از شلنگ که محل اتصال به شیر روشویی است، نیاز به نوار تفلون ندارد.

۴ – نصب شیر بهداشتی را روی روشویی انجام دهید.

معمولا تمام شیرآلات بهداشتی ساختمانی از جمله شیرآلات حمام یا روشویی، در محل نصبشان روی روشویی، یک حفره دارند. در گذشته نیاز به دو حفره در سمت راست و چپ سینک یا سنگ روشویی بود. در این مرحله می‌توانید ابتدا شلنگ را به شیر روشویی وصل کنید، سپس اتصال آن‌ها را به شیر پیسوار وصل کنید. در مرحله بعد شیر بهداشتی را روی سنگ یا سینک قرار دهید و اورینگ موجود در جعبه را زیر شیر ببندید.
با عبور شلنگ‌های آب متصل شده به شیر بهداشتی از حفره سینک و با استفاده از مهره‌های زیربند، واشرهای آن را قرار دهید و به کمک آچار مخصوص، شیر را نصب کنید.

نصب شیر روی روشویی

۵ – مراقب کم و زیاد بسته شدن قطعات شیر باشید.

پیچ و مهره و قطعات زیادی برای شیرآلات وجود دارد که شامل شیرهای پیسوار، مهره زیر بند، واشر فلزی، واشر لاستیکی، پیچ‌های زیر بند و اورینگ است.

۶ – به اتصال شلنگ‌های آب سرد و گرم بپردازید.

در این مرحله باید اتصال شلنگ‌های آب سرد و گرم را به شیرهای پیسوار انجام دهید. فقط باید به این نکته توجه کنید که در زمان اتصال شلنگ‌ها به شیرهای پیسوار، مراقب باشید که دچار پیچ‌خوردگی نشوند. ممکن است موقع استفاده از آچار فرانسه برای نصب و بستن پیچ‌ها، پیچ‌خوردگی برای شلنگ رخ دهد.
از نوار تفلون هم باید در این مراحل استفاده کنید. با رعایت درست موارد، مشکل خاصی پیش نمی‌آید و مراحل نصب به‌درستی انجام شده است.

خرید آسان و اقساطی انواع شیر روشویی از بازار آنلاین سرام پخش

۷ – به چک کردن نشتی آب بپردازید.

پس از اینکه تمام مراحل را انجام دادید، محل نشتی آب را بررسی کنید. برخی مواقع ممکن است با وجود آسیب، شکستگی و فرورفتگی در محل‌های اتصال شیرآلات مواجه شوید که موجب بروز نشتی می‌شوند؛ اما با چشم نمی‌توان آن‌ها را تشخیص داد.
پس از انجام کامل مراحل تعویض شیر، به اتصال مجدد آب اصلی ساختمان بپردازید. بدین ترتیب در صورت وجود نشتی، باید دوباره آب اصلی را ببندید و اتصالات را محکم کنید. همچنین می‌توانید اتصالات را باز کنید، به کمک نوار تفلون عایق‌بندی را انجام دهید و دوباره آن‌ها را نصب کنید.

۸ – عایق‌بندی شیر روشویی را جدی بگیرید.

زمانی که شیر را روی سینک یا سنگ سرامیکی روشویی قرار می‌دهید، از چسب سیلیکونی استفاده کنید و محل اتصال را محکم کنید. مخصوصا برای خروجی آب و فاضلاب، استفاده از چسب سیلیکونی را فراموش نکنید تا احتمال بروز نشتی کاهش یابد.

اب بندی کردن شیرروشویی

کلام آخر
در این مقاله سعی کردیم در خصوص نصب شیر روشویی صحبت کنیم تا خودتان بتوانید با انجام مراحل، این کار را انجام دهید. حال باید به این نکته نیز توجه کنید که در زمان خرید انواع شیرآلات بهداشتی از جمله شیر توالت یا شیر روشویی، بهترین نوع را انتخاب کنید. با خرید برندهای باکیفیت، ممکن است در ابتدا مجبور به پرداخت هزینه بیشتری باشید؛ اما در آینده نیاز به پرداخت هزینه‌های سنگین برای تعمیر و نگهداری نخواهید داشت.

——————————–

اگر قصد خرید شیرآلات روشویی دارید پیشنهاد می کنم مقاله راهنمای خرید شیرروشویی را مطالعه بفرمایید.

——————————–

شما می‌توانید انواع شیرآلات مانند شیرروگازی، ظرفشویی و… را همراه با برند و قیمت در وب‌سایت فروشگاه سرام پخش مشاهده کنید و محصول مربوطه را به‌صورت آنلاین خریداری کنید. درصورتی‌که نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید در قسمت سوالات، مشکل خود را مطرح کنید تا مشاوران شما را راهنمایی کنند. همچنین امکان خرید انواع ست شیرآلات به‌صورت نقد و اقساط از فروشگاه سرام پخش وجود دارد.

سوالات متداول…

ابتدا باید ورودی آب ساختمان را قطع کنید.

پس از انتخاب محصول موردنظرتان، آن را به سبد خرید اضافه کنید. سپس منتظر بمانید تا کارشناسان ما با شما ارتباط بگیرند. درنهایت پس از دریافت مشاوره‌های لازم می‌توانید خریدتان را نهایی کنید.

در زمان اتصال شلنگ‌ها به شیرهای پیسوار، مراقب باشید که دچار پیچ‌خوردگی نشوند. ممکن است موقع استفاده از آچار فرانسه برای نصب و بستن پیچ‌ها، پیچ‌خوردگی برای شلنگ رخ دهد.از نوار تفلون هم باید در این مراحل استفاده کنید. با رعایت درست موارد، مشکل خاصی پیش نمی‌آید و مراحل نصب به‌درستی انجام شده است.

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش، از شرایط و جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.

زمانی که شیر روشویی را روی سینک یا سنگ سرامیکی روشویی قرار می‌دهید، از چسب سیلیکونی استفاده کنید و محل اتصال را محکم کنید. مخصوصا برای خروجی آب و فاضلاب. همچنین استفاده از چسب سیلیکونی را فراموش نکنید تا احتمال بروز نشتی کاهش یابد.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۸

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments